فهرست المپیکی های کشتی اتحادیه جهانی در پاریس تکمیل شد
1403/02/25-22:02
106
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : کشتی آزاد

فهرست المپیکی های کشتی اتحادیه جهانی در پاریس تکمیل شد

۲۸۸ کشتی گیر رشته آزاد و فرنگی در پاریس به رقابت می پردازند

با به پایان رسیدن آخرین مرحله از رقابت های گزینشی کشتی و تقسیم 54 سهمیه دیگر فهرست نهایی 288 نفره اتحادیه جهانی برای شرکت در بازی های المپیک 2024 پاریس تکمیل شد .

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir ایران که با علیرضا سرلک به امید کسب سهمیه وزن 57 کیلوگرم کشتی آزاد گام در این رقابت ها گذاشته بود، نتوانست به این مهم دست یابد تا برخلاف کشتی فرنگی با 5 نماینده راهی پاریس شود.

در استانبول در هر رشته آزاد مردان و زنان و فرنگی مردان 18 کشتی گیران موفق به کسب سهمیه شدند و تعداد قابل توجهی از قهرمانان صاحب نام و دارنده مدال های رنگارنگ جهان و المپیک همچون سرلک موفق به کسب سهمیه نشدند.

کشتی آزاد ایران در 2 رقابت جهانی 2023 و کسب سهمیه 2024 قاره آسیا به ترتیب با رحمان عموزاد در (۶۵)، حسن یزدانی در (۸۶)، امیرحسین زارع در (۱۲۵) ، یونس امامی در (۷۴) و امیرعلی آذرپیرا در (۹۷) کیلوگرم سهمیه المپیک را کسب کرد و با وجود حضور با 3 کشتی گیر جداگانه در 3 رویداد جهانی ، گزینشی آسیایی و اتحادیه جهانی موفق به کسب سهمیه وزن 57 کیلوگرم نشد.

با این حساب در کشتی آزاد کشورهای جمهوری آذریجان، روسیه و آمریکا با شش سهمیه کامل در المپیک پاریس حضور خواهند داشت.

این درحالی است که کشتی فرنگی ایران با کسب هر شش سهمیه مجاز و با مهدی محسن‌نژاد در (۶۰)، محمدرضا گرایی در (۶۷)، محمد هادی ساروی در (۹۷) و امین میرزازاده در (۱۳۰) در جهانی 2023 بلگراد و با امین کاویانی نژاد در 77 و علیرضا مهمدی در 87 کیلوگرم در گزینشی 2024 قاره اسیا در قرقیزستان سهمیه های خود را کامل کرد تا در کنار مصر به عنوان یکی از 2 کشوری باشد که با 6 کشتی گیر راهی المپیک خواهد شد.

حالا رقابت های گزینشی به پایان رسید و کار برای کسب مدال در المپیک پاریس شروع شده است، در واقع تمامی کشورهای صاحب کشتی گیران طراز اول دارای سهمیه به دنبال تغییرات اساسی و نواوری در سبک مبارزه نفرات خواهند بود تا سهمی بیشتری از مدال های المپیک را به نام خود بنویسند.

شکی نیست که برنامه ریزان فدراسیون کشتی ایران و در راس همه سرمربیان تیم های کشتی آزاد و فرنگی اگر خواستار سهم بیشتری از مدال های سه گانه اوزان مختلف هستند، باید با استفاده از اخرین اطلاعات منتشر شده از سوی اتحادیه جهانی و سایر منابع معتبر در فکر برطرف کردن نقاط ضعف و اضافه کردن به نقاط قوت کشتی گیران صاحب سهمیه باشند تا در رقابت سخت المپیک 2024 پاریس از دور خارج نشوند.

کشتی المپیک 2024 پاریس , پایگاه خبری اخبار کشتی ایران

 

 

 

اشتراک گذاری