یک مدال طلا و یک نقره سهم ایران در 4 وزن نخست کشتی آزاد بازی های کشورهای اسلامی در باکو
1396/02/30-14:02
1374
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر :

یک مدال طلا و یک نقره سهم ایران در 4 وزن نخست کشتی آزاد بازی های کشورهای اسلامی در باکو

رده بندی چهار وزن نخست مشخص شد

رقابت های 4 وزن نخست کشتی آزاد بازی های کشورهای اسلامی که در شهر باکو آذربایجان جریان دارد، امشب جمعه در حالی به پایان دو کشتی گیر ایران در اوزان 65 و 97 کیلوگرم به یک مدال طلا و یک نقره دست یافتند.

نمایندگان ایران در 4 وزن دوم وزن کشی کردند

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir و به نقل از فدراسیون کشتی، این درحالی است کشتی گیران اوزان 57 و 74 کیلوگرم کشورمان موفقیتی در کسب مدال به دست نیاورند.

 نتایج کشتی گیران آزادکارایران در 4 وزن نخست به شرح زیر است:

در وزن 65 کیلوگرم میثم نصیری، پس از پیروزی مقابل نمایندگاه عربستان، یمن و قزاقستان در فینال و در یک کشتی حساس و نفس گیر5 بر 3 ماگومد مسلم اف از آذربایجان را شکست داد و صاحب مدال طلا شذ.

 در وزن 97 کیلوگرم امیر محمدی، پس از استراحت در دور اول و سپس پیروزی بر کشتی گیران پاکستان و قزاقستان، راهی فینال شد که در این دیدار 11 بر 2 مقابل نورماگومد گادجیف از آذربایجان شکست خورد و به مدالا نقره رسید.

در وزن 57 کیلوگرم نیز یونس سرمستی، در دور نخست نماینده اردن را برد و بعد با ضربه فنی به کشتی گیر قزاقستانی باخت و سپس با راهیابی کشتی گیر قزاق به گروه بازنده ها رفت، در این گروه نماینده یمن را برد تا راهی دیدار رده بندی شود که در این مسابقه 10 بر صفر به نودیرجان صفراف از ازبکستان باخت و پنجم شد.

در وزن 74 کیلوگرم پیمان یاراحمدی، که با پیروزی در دیدار نخست مقابل جبرئیل حسن اف دارنده مدال برنز المپیک و برنز جهان و قهرمان اروپا از آذربایجان را با نتیجه 3 بر یک به دست آمد، در دور بعد مقابل بکزاد عبدالرحمن اف دارنده مدال برنز جهان، نفر پنجم المپیک و قهرمان بازی های آسیایی و قهرمان آسیا (2017 هند) از ازبکستان با نتیجه 8 بر 5 (ضربه فنی) شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد در مقابل سنور دمیرتاش دارنده مدال برنز المپیک و قهرمان اروپا از ترکیه، یاراحمدی از دور رقابت ها کنار رفت.

 رده بندی چهار وزن نخست به شرح زیر است:

57 کیلوگرم: 1- ماهیر امیرارسلان اف (آذربایجان) 2- ژاندوس اسماعیل اف (قزاقستان) 3- نودیرجان صفراف (ازبکستان) و نبی اوزون (ترکیه) 5- یونس سرمستی (ایران)

65 کیلوگرم: 1- میثم نصیری (ایران) 2- ماگومد مسلم اف (آذربایجان) 3- بالی کومبا (گینه بیسائو) و الیاس ژومای (قزاقستان)

74 کیلوگرم: 1- مسلم اولایف (قرقیزستان) 2- سونر دمیرتاش (ترکیه) 3- بکزاد عبدالرحمن اف (ازبکستان) و بولات ساکایف (قزاقستان) (در این وزن پیمان یاراحمدی از دور رقابت ها کنار رفت)

97 کیلوگرم: 1- نورماگومد گادجیف (آذربایجان) 2- امیر محمدی (ایران)  3- یوسوپ ملیجایف (ترکمنستان) و مامد ابراگیم اف (قزاقستان)

 پیش از آغاز رقابت های رده بندی و فینال 4 وزن نخست، وزن کشی رقابت های 4 وزن دوم برگزار شد و اسماعیل پور، حسین خانی، یزدانی و صادق زاده به ترتیب در اوزان 61 ، 70 ، 86 و 125 کیلوگرم روی باسکول رفته و حریفان خود را شناختند که وضعیت جدول آنها به شرح زیر است :

 وزن 61 کیلوگرم: شرکت کننده 12 نفر

مسعود اسماعیل پور، نماینده ایران، در دور اول به مصاف رجب منیر آکتاس از ترکیه می رود و در صورت پیروزی بر این کشتی گیر در دور بعد با برنده کشتی میان البهجا از مراکش و امیرتایف از قزاقستان مبارزه خواهد کرد.

حاجی علی اف قهرمان جهان  و دارنده مدال برنز المپیک از آذربایجان در گروه مسعود اسماعیل پور حضور دارد و به احتمال بسیار فراوان در مرحله نیمه نهایی با اسماعیل پور روبرو خواهد شد.

وزن 70 کیلوگرم: شرکت کننده 11 نفر

مصطفی حسین خانی، نماینده ایران دراین وزن، در دور اول با سوربون عبدالخائف از ترکمنستان کشتی می گیرد و در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد با برنده مبارزه میان عباس از پاکستان و اختیار نورزاف دارنده مدال برنز المپیک و نقره جهان از ازبکستان پیکار می کند.

آدام باتیروف (روسی الاصل) قهرمان آسیا از بحرین نیز در گروه حسین خانی قرار دارد و در صورت حضور حسین خانی در مرحله نیمه نهایی به احتمال فراوان با این کشتی گیر مبارزه خواهد کرد.

وزن 86 کیلوگرم: شرکت کننده 14 نفر

حسن یزدانی، نماینده ایران در این وزن، پس از استراحت در دور اول در دور دوم با بهادر کودیروف از تاجیکستان مبارزه می کند و در صورت پیروزی بر این کشتی گیر در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی به احتمال فراوان با شریف شریف اف دارنده مدال طلا و برنز المپیک و قهرمان جهان از آذربایجان کشتی خواهد گرفت.

وزن125 کیلوگرم: شرکت کننده 8 نفر

جابر صادق زاده، در دور نخست با زمان انور از پاکستان کشتی می گیرد و در صورت غلبه بر این کشتی گیر در دور دوم و در مرحله نیمه نهایی با برنده کشتی میان جمال الدین ماگومداف دارنده مدال نقره و برنز جهان از آذربایجان و الکراد از سوریه مبارزه خواهد کرد. در این وزن 8 کشتی گیر حضور دارند.

رقابت های اوزان فوق از ساعت 10:30 فردا (شنبه) به وقت ایران آغاز خواهد شد.

کشتی آزاد بازی های کشورهای اسلامی - باکو

 

 

اشتراک گذاری