قانونمند کردن جایزه ، یکی از عوامل مهم موفقیت کشتی امریکا
1396/06/11-11:06
2511
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : کشتی آزاد کشتی فرنگی

قانونمند کردن جایزه ، یکی از عوامل مهم موفقیت کشتی امریکا

در امریکا از سال 2009 به بعد برندگان مدال های طلا، نقره و برنز جهان به ترتیب 50 ، 25 و 10 هزار دلار نقدی دریافت می کنند

برندگان مدال در رده مردان و زنان کشتی امریکا در پایان رقابت های جهانی 2017 فرانسه، بالغ بر 270 هزار دلار به جایزه گرفتند

قانونمند کردن جوایزه قهرمانان و پرداخت نقدی آن بلافاصله پس از اتمام رقابت های مهم از جمله قهرمانی جهان و المپیک، یکی از مهمترین عوامل موفقیت کشتی امریکا در سال های اخیر به شمار می رود.

امریکایی ها با اختصاص دادن 50 ، 25 و 10 هزار دلار به ترتیب به برندگان مدال های طلا، نقره و برنز رقابت های جهانی بزرگسالان که از سال 2009 به بعد به صورت قانون در آمده است، انگیزه بسیار خوبی را برای سرعت بخشیدن به کسب مدال ایجاد کرده اند.

قهرمانی که چند سال عمر، جوانی، خانواده، کار و فعالیت های اجتماعی ، تحصیلات عالی، محرومیت ها و محدویت های بی شمار و  و بالاتر از آن تمرینات سخت و طاقت فرسا را به جان می خرد، وقتی اطمینان پیدا می کند که پس از کسب افتخار و به اهتزاز در آمدن پرچم کشورش در مقابل کشورهای شرکت کننده ، مبلغ قابل توجهی به عنوان جایزه دریافت خواهد کرد، حداقل 90 در صد از اشتباهات فاحشی که اعضای شورای فنی تیم ملی کشتی آزاد ایران به عنوان عوامل ناکامی تیم ملی در جهانی 2017 فرانسه از آن نام برده اند ،جلوگیری می کند.

کشتی گیری که می داند تا برسد به کشورش جایزه اش آماده است، سعی می کند در 2 ثانیه مانده به پایان کشتی نبازد و حتی کشی باخته را با برد عوض کند، دچار اشتباهات فنی فاحش نشود و یا ارتباط تنگاتنگ با کوچ برقرار و تلاش کند از شرکت در رقابت های جهانی به بهترین شکل استفاده کند.

باید بپذیریم که اکنون شعار قدیمی قهرمانان ما برای پول افتخار کسب نمی کنند و بالا رفتن پرچم کشورشان در میادین مهم بین المللی برایشان مهمتر است کم رنگ شده و شرایط سخت اقتصادی نیازمند دادن شعارهای تازه تری است که بتواند درکنار کسب مدال و افتخار، حداقل ترین نیازهای قهرمانان ملی و افتخار آفرین را تامین کند.

ما نباید این واقعیت را فراموش کنیم که در دنیای مدرن ورزش امروز جهان که ما نیز چه بخواهیم و چه نخواهیم بخشی از آن هستیم، در کنار مسائل فنی ،سرمایه گذاری گسترده مالی، اختصاص جوایزه تعریف شده به قهرمانان اجتناب ناپذیر است و عدم توجه به آن نتایجی متاثر کننده به مانند جهانی 2017 کشتی آزاد ایران را در پی خواهد داشت .

امریکایی ها در کنار برنامه ریزی کارشناسانه و دقیق برای تحول زیرساختی در کشتی خود که پس از المپیک 2008 به مرحله اجرا گذاشته شده و این روزها در هر سه رده نوجوانان ، جوانان و بزرگسالان به بار نشسته است، قانونمند کردن جوایز قهرمانان در رقابت های جهانی و المپیک را نیز به مرحله اجرا گذاشته اند که این امر درجای خود از بسیاری از اتفاقات فاحش و کم کاری هایی که بعضی اوقات در رقابت های مهم رخ می دهد، جلوگیری می کند.

به طور مثال براساس قانون مصوب جوایز به قهرمانان، جردن باروز ملی پوش وزن 74 کیلوگرم کشتی آزاد امریکا که در جهانی 2017 نیز به مدال طلا دست یافت، تاکنون 465 هزار دلار معادل یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان جایزه تعریف شده بدون منت دریافت کرده است و هلن مارولیس و کائل اسنایدر به ترتیب با 365 هزار و 350 هزاردلار پس از باروز قرار دارند.

 

بر همین اساس آمریکایی ها در کل در پایان رقابت های جهانی 2017 مبلغ 270 هزار دلار که یک رکورد جدید در رقابت های جهانی محسوب می شود، به قهرمانان خود جایزه اهدا کرده اند که با افزایش کسب تعداد مدال ها به وسیله کشتی گیران ارتباط مستقیم دارد،، رکورد قبلی مربوط به جهانی 2015 لاس وگاس و 245 هزار دلار بود.

 

در کل امریکایی ها از سال 2009 تا 2017 مبلغ دو میلیون و نود و پنج هزار دلار (حدود 8 میلیارد تومان) به قهرمانان کشتی خود پاداش پرداخت کرده اند ، لازم به یادآوری است که برندگان مدال طلای کشتی امریکا در المپیک به جای 50 هزار 250 هزار دلار دریافت می کنند.

کشتی امریکا - قانونمندی جوایز - جردن بارزو ، کائل اسنایدر

اشتراک گذاری