5 وزن نخست کشتی فرنگی بزرگسالان 2019 آسیا- 2 مدال طلا و 2 برنز سهم ایران
1398/02/07-18:02
1324
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : کشتی فرنگی

5 وزن نخست کشتی فرنگی بزرگسالان 2019 آسیا- 2 مدال طلا و 2 برنز سهم ایران

نوری و قاسمی منجزی صاحب مدال طلا شدند، سامان عبدولی و محمدعلی گرایی نیز به مدال برنز دست یافتند

عداز ظهر امروز در پایان رقابت های 5 وزن نخست قهرمانی کشتی فرنگی 2019 بزرگسالان آسیا که در شهر شی آن چین جریان دارد، حسین نوری و امیر قاسمی منجزی در اوزان 87 و 130 کیلوگرم به مدال طلا و سامان عبدولی و محمدعلی گرایی در اوزان 63 و 77 کیلوگرمبه مدال برنز دست یافتند.

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir و به نقل از فدراسیون کشتی ، این درحالی است که رضا خدری در وزن 55 کیلوگرم نیز پنجم شد. نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 87 کیلوگرم حسین نوری، در دیدار نخست فی پنگ دارنده مدال برنز آسیا از چین را با نتیجه 3 بر یک مغلوب کرد، در دور دوم ماتسو سومی دارنده مدال نقره آسیا از ژاپن را با نتیجه 4 بر 2 شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت، در این مرحله با نتیجه 3 بر یک از سد رستم آساکولوف دارنده مدال نقره جهان و قهرمان آسیا از ازبکستان گذشت و راهی دیدار فینال شد.

نوری در این دیدار کومار سونیل از هند را با نتیجه 2 بر صفر مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 130 کیلوگرم امیر قاسمی منجزی، در دور اول با نتیجه 2 بر 1 مورات رامونوف دارنده مدال نقره آسیا از قرقیزستان را مغلوب کرد، در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 8 بر صفر مین سئوک کیم دارنده مدال برنز جهان و بازی های آسیایی از کره جنوبی را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت.

قاسمی منجزی در دیدار فینال مومینجان عبداله یف قهرمان بازی های آسیایی 2018 از ازبکستان را با نتیجه 3 بر 2 شکست داد و صاحب مدال طلا شد.

 

در وزن 63 کیلوگرم سامان عبدولی، پس از استراحت در دور نخست در دور دوم یوشیکی یامادا از ژاپن را با نتیجه 11 بر 2 شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت، در این مرحله مقابل ارباتو تیو از چین با نتیجه 6 بر 4 مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت.

وی در این دیدار با نتیجه 2 بر 1 کودایبرگن تورسینوف از قزاقستان را از پیش رو برداشت و صاحب مدال برنز شد. در وزن 77 کیلوگرم محمدعلی گرایی، در دور نخست با نتیجه 8 بر صفر از سد کایراتبک توگولبایف از قرقیزستان گذشت، در دور دوم نیز بیلان نالگیف از ازبکستان را با نتیجه 4 بر صفر مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

وی در این مرحله با نتیجه 8 بر صفر مغلوب کیم هیون وو قهرمان جهان و المپیک از کره جنوبی شد و به دیدار رده بندی رفت که در این دیدار با نتیجه 9 بر صفر نائوتسوگو شوجی از ژاپن  را شکست داد و صاحب مدال برنز شد.

در وزن 55 کیلوگرم رضا خدری، پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل الهام بهرام اف دارنده مدال نقره جوانان جهان از ازبکستان با نتیجه 4 بر 4 مغلوب شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، به دیدار رده بندی راه یافت.

خدری در این دیدار مقابل آسان سلیمان اف از قرقیزستان با نتیجه 3 بر 1 مغلوب و پنجم شد.

نفرات برتر پنج وزن نخست به شرح زیر است :

55 کیلوگرم: 1- الهام بهرام اف (ازبکستان) 2- هیرومو کاتاگیری (ژاپن) 3- آسان سلیمان اف (قرقیزستان) و خورلان ژاکانشا (قزاقستان) 5- رضا خدری (ایران) و هیوکجین جئون (کره جنوبی).

63 کیلوگرم: 1- ارباتو تیو (چین) 2- المورات تاسمورادوف (ازبکستان) 3- جین وونگ جونگ (کره جنوبی) 3- سامان عبدولی (ایران) 5- اورماتبک آماتوف (قرقیزستان) و کودایبرگن تورسینوف (قزاقستان).

77 کیلوگرم: 1- کیم هیون وو (کره جنوبی) 2- سینگ گورپریت (هند) 3- تامرلان شادوکایف (قزاقستان) 3- محمدعلی گرایی (ایران) 5- بخیت بدر (قطر) و نائوتسوگو شوجی (ژاپن).

87 کیلوگرم: 1- حسین نوری (ایران) 2- کومار سونیل (هند) 3- عظمت کاستوبایف (قزاقستان) و رستم آساکولوف (ازبکستان) 5- طاهرجان اوخونوف (تاجیکستان) و ماساتو سومی (ژاپن).

130 کیلوگرم: 1- امیر قاسمی منجزی (ایران) 2- مومینجان عبداله یف (ازبکستان) 3- دامیر کاظم بایف (قزاقستان) و مورات رامونوف (قرقیزستان) 5- پریم (هند) و مین سئوک کیم (کره جنوبی).

در پایان مسابقات 5 وزن نخست تیم ایران با 90 امتیاز در صدر و تیم های ازبکستان و قزاقستان به ترتیب با 88 و 70 امتیاز در جایگاه های دوم و سوم قرار دارند.

قرعه نمایندگان ایران در 5 وزن دوم مشخص شد

مراسم قرعه کشی  5 وزن دوم این رقابت ها پیش از پایان دیدارهای رده بندی و فینال برگزار و نمایندگان ایران حریفان خود را شناختند که به شرح زیر است:

وزن 60 کیلوگرم شرکت کننده 12 نفر

مهرداد مردانی، در دور نخست به مصاف کنچیرو فومیتا قهرمان سال 2017 جهان از ژاپن می رود و در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد به مصاف برنده کشتی میان ری سی یونگ از کره شمالی و دوردیف از ترکمنستان می رود.

وزن 67 کیلوگرم : شرکت کننده 14 نفر

حامد تاب، در دور اول با نورگازی آسانگولوف دارنده مدال برنز آسیا از قرقیزستان کشتی می گیرد و در صورت پیروزی بر این حریف در دور دوم به مصاف برنده مبارزه میان میرجان شرماخانبت دارنده مدال برنز جهان از قزاقستان و گائو کوان ژانگ دارنده مدال برنز زیر 23 سال جهان از چین می رود.

 

وزن 72 کیلوگرم : شرکت کننده 9 نفر

محمدرضا گرایی، پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با آرام واردانیان دارنده مدال برنز آسیا از ازبکستان روبرو می شود.

وزن 82 کیلوگرم : شرکت کننده 9 نفر

سعید عبدولی، پس از استراحت در دور اول در دور دوم به مصاف ماخات یریژیپوف قهرمان آسیا از قزاقستان می رود و در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با برنده جالگاسبای بردیموراتوف از ازبکستان و سهراب عبدالخایف از تاجیکستان کشتی می گیرد. در این وزن 9 نفر حضور دارند.

وزن 97 کیلوگرم: شرکت کننده 9 نفر

مهدی علیاری، در دور نخست با یوتا نارا از ژاپن کشتی می گیرد و در صورت گذر از این حریف در دور بعد به مصاف چنگ هائو چن از چین تایپه می رود.  لازم به یادآوری است که رقابت های 5 وزن دوم از سات 8 صبح فردا یکشنبه به وقت ایران آغاز خواهد شد.

کشتی فرنگی بزرگسالان 2019 آسیا , پایگاه خبری اخبار کشتی ایران  

 

اشتراک گذاری