2 ایرانی در فینال 5 وزن نخست کشتی فرنگی 2019 جوانان جهان
1398/05/25-19:05
1170
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : کشتی فرنگی

2 ایرانی در فینال 5 وزن نخست کشتی فرنگی 2019 جوانان جهان

ناقوسی و یوسفی در فینال، بداغی در دیدار رده بندی، ،دادمرز و فروزنده در گروه بازنده ها

دقایقی پیش رقابت های مقدماتی و نیمه نهایی 5 وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی جوانان 2019 جهان در شهر تالین استونی به پایان رسید و 2 ایرانی به دیدار فینال راه یافتند، یک نفر دردیدار رده بندی و 2 نماینده دیگر کشورمان در گروه شانس مجدد به رقابت ها خواهند پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir و به نقل از فدراسیون کشتی، محمد ناقوسی و علی اکبر یوسفی در اوزان 77 و 130 کیلوگرم 2 کشتی گیری بودند که به دیدار فینال راه یافته اند، شاهین بداغی در وزن 63 کیلوگرم راهی دیدار رده بندی شده و پویا دادمرز و حسن فروزنده در اوزان 55 و 87 کیلوگرم نیز در گروه بازنده ها برای رسیدن به مدال برنز شانس خود آزمایش خواهند کرد.

نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 77 کیلوگرم محمد ناقوسی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل رانت کالجولا از استونی با نتیجه 4 بر یک به پیروزی رسید و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت که در این مرحله ساجان از هند را با نتیجه 7 بر 3 از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

ناقوسی در این دیدار با نتیجه 4 بر 2 از سد عبدالرحمن کالکان از ترکیه گذشت و راهی دیدار فینال شد که در این مرحله برای کسب مدال طلا باید به مصاف دامیر رحیم اف از روسیه برود.

در وزن 130 کیلوگرم علی اکبر یوسفی، پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر میکیتا کاوالاسکی از بلاروس را مغلوب کرد، در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل روبینزون ایسادزه از گرجستان با نتیجه 8 بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

یوسفی در این مرحله با نتیجه 6 بر یک از سد موحامت باکایر از ترکیه گذشت و به دیدار فینال راه یافت که برای کسب مدال طلا باید با کولتون شولتز از آمریکا روبه رو شود.

در وزن 63 کیلوگرم شاهین بداغی، در دور نخست با نتیجه 6 بر صفر از سد سانگ جون پارک از کره جنوبی گذشت، در دور دوم مقابل هراچیا پوقوسیان از ارمنستان با نتیجه 3 بر 1 به پیروزی دست یافت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد و عبدالمالک مرابت از الجزایر را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت که در این مرحله مقابل لری ابولادزه از گرجستان با نتیجه 6 بر 3 مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت.

در وزن 55 کیلوگرم پویا دادمرز، پس از استراحت در دور اول در دور دوم در مصاف با دونگی هیوک وون از کره جنوبی با نتیجه 11 بر یک به پیروزی رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد که در این مرحله با حساب 4 بر 3 مقابل انور اله یاروف از روسیه شکست خورد و با توجه به حضور این کشتی گیر روس در دیدار فینال، به گروه بازنده ها رفت.

وی در این گروه با احمد باقدودا از مصر کشتی می گیرد و در صورت غلبه بر این حریف به دیدار رده بندی راه خواهد یافت تا برای کسب مدال برنز مقابل تیگران میناسیان از ارمنستان قرار گیرد.

در وزن 87 کیلوگرم حسن فروزنده، در دور اول با نتیجه 4 بر صفر مغلوب گئورگی کاتساناشویلی از گرجستان شد و با توجه به حضور این حریف در دیدار فینال، به گروه بازنده ها رفت.

فروزنده در این گروه ابتدا باید به مصاف رویوتا ناسوکاوا از ژاپن برود و در صورت پیروزی در دور بعد با کریستین زمپ از سوئیس کشتی بگیرد و در صورت غلبه بر این کشتی گیر، در دیدار رده بندی به مصاف ایهار یاراشوویچ از بلاروس برود.

رقابت های شانس مجدد، رده بندی و فینال اوزان فوق فردا (شنبه) برگزار می شود.

کشتی فرنگی , جهانی کشتی فرنگی 2019 جوانان, پایگاه خبری اخبار کشتی ایران

اشتراک گذاری