یک مدال طلا و دو نقره دستاور فرنگی کاران ایران در 5 وزن نخست جهانی 2022 بلغارستان
1401/05/30-22:05
749
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : کشتی فرنگی

یک مدال طلا و دو نقره دستاور فرنگی کاران ایران در 5 وزن نخست جهانی 2022 بلغارستان

محمدی مدال طلا گرفت چوبانی و هدایتی نقره

تیم کشتی فرنگی ایران در رقابت های 5 وزن نخست قهرمانی 2022 جهان که در شهر صوفیه بلغارستان جریان دارد، به یک مدال طلا و دو نقره دست یافت .

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir براین اساس، ایمان محمدی در وزن 63 کیلوگرم به مدال طلا دست یافت، ابوالضل چوبانی در وزن 87 کیلوگرم و فردین هدایتی در وزن 130 کیلوگرم صاحب مدال نقره شدند.

نتایج نمایندگان ایران در 5 وزن نخست به شرح زیر است :

در وزن 55 کیلوگرم سید آرش نگهداری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 4 بر 3 مغلوب دنیس میهای از رومانی شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، به گروه بازنده ها رفت. نگهداری در این گروه با نتیجه 4 بر 1 مغلوب تامازی گلونتی از گرجستان شد و از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 63 کیلوگرم ایمان محمدی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر آزات ساریار از ترکیه را از پیش رو برداشت، در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 6 بر صفر رومئو بریدزه از گرجستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

محمدی در این مرحله با نتیجه 4 بر صفر از سد چیزو ماریویاما از ژاپن گذشت و به دیدار فینال راه یافت و در این دیدار نیز بایامان کریموف از قرقیزستان را با نتیجه 6 بر 1 شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 77 کیلوگرم مسعود کاووسی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 4 بر 1 تورنیکه میکلادزه از گرجستان را مغلوب کرد، در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل الکساندرین گوتو از مولداوی با نتیجه 5 بر صفر و ضربه فنی مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، کاووسی حذف شد.

در وزن 87 کیلوگرم ابوالفضل چوبانی در دور اول با نتیجه 7 بر 3 ماریو ووکوویچ از صربستان را مغلوب کرد، در دور بعد با نتیجه 8 بر صفر اوندرج حاولکا از چک را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد و در این مرحله مقابل دونگ هیون یون از کره جنوبی با نتیجه 8 بر صفر پیروز شد و به نیمه نهایی راه یافت.

چوبانی در این مرحله با نتیجه 8 بر 1 لاچین والیف از آذربایجان را مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد که با شکست 1 بر 1 مقابل ویگن نازاریان از ارمنستان به مدال نقره رسید.

در وزن 130 کیلوگرم فردین هدایتی در دور نخست با نتیجه 4 بر صفر جوهر اوزاروف از قزاقستان را از پیش رو برداشت ، در دور بعد با نتیجه 7 بر 2 آلبرت واردانیان از ارمنستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد، در این مرحله تیموربک نسیم اف از ازبکستان را با نتیجه 5 بر 1 شکست داد و به دیدار فینال راه یافت.

هدایتی در این دیدار با نتیجه 6 بر 4 مغلوب میخایلو ویشینوتسکی از اوکراین شد و به مدال نقره قناعت کرد.

رده بندی نفرات برتر 5 وزن نخست به شرح زیر است: 55 کیلوگرم: 1- نیهاد گولیزاده (آذربایجان) 2- دنیس میهای (رومانی) 3- نوریستان سویورکولوف و تایگاه اونیشی (ژاپن) ... 9- سید آرش نگهداری (ایران).

63 کیلوگرم: 1- ایمان محمدی (ایران) 2- بایامان کریموف (قرقیزستان) 3- چیزو مارویاما (ژاپن) و اوله خلیل اف (اوکراین).

77 کیلوگرم: 1- دنی ناکایف (آلمان) 2- یوکسل ساریجیک (ترکیه) 3- سمندر بابانظراف (ازبکستان) و الکساندرین گوتو (مولداوی) ... 12- مسعود کاووسی (ایران).

87 کیلوگرم: 1-  ویگن نازاریان (ارمنستان) 2- ابوالفضل چوبانی (ایران)  3- ماکسات سایلاو (قزاقستان) و لاچین والیف (آذربایجان).

130 کیلوگرم: 1- میخایلو ویشینوتسکی (اوکراین) 2- فردین هدایتی (ایران) 3- تموربک نسیم اف (ازبکستان) و آدن آتائو (آمریکا). در پایان رقابت های 5 وزن نخست تیم ایران با 69 امتیاز در صدر قرار دارد و تیم های اوکراین، ارمنستان و آذربایجان به ترتیب با 56، 55 و 54 امتیاز در جایگاه دوم تا چهارم قرار دارند.

کشتی فرنگی 2022 جوانان جهان در بلغارستان, ایمان محمدی, پایگاه خبری اخبار کشتی ایران

 

اشتراک گذاری