گزینشی کشتی فرنگی المپیک 2021 توکیو- حیف شد که علیزاده سهمیه نگرفت
1400/02/19-22:02
1022
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : کشتی فرنگی

گزینشی کشتی فرنگی المپیک 2021 توکیو- حیف شد که علیزاده سهمیه نگرفت

وی با شکست قهرمان المپیک 2016 ریو صاحب مدال برنز وزن 87 کیلوگرم شد

ناصر علیزاده نماینده وزن 87 کیلوگرم کشتی فرنگی ایران که با شکست یک بر یک مقابل نماینده گرجستان بخت کسب سهمیه المپیک را از دست داده بود، در دیدار رده بندی، با پیروزی برابر داویت چاکوتادزه قهرمان المپیک 2016 ریو از روسیه صاحب مدال برنز شد.

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir علیزاده با وجود عدم موفقیت در کسب سهمیه با چند پیروزی ارزشمند نشان داد که در اینده نه چندان دور می توان روی وی به عنوان یک چهره و مدعی صعود از سکوهای معتبر بین المللی حساب کرد .

علیزاده که  روز گذشته در دور نخست با نتیجه 6 بر صفر رامون بتچارت از سوئیس را مغلوب کرده بود، در  دور بعد مقابل ماتسو سومی از ژاپن با نتیجه 1 بر 1 به پیروزی دست یافت و در مرحله یک چهارم نهایی در یک کشتی پایاپای با نتیجه یک بر یک مغلوب زورابی داتوناشویلی دارنده مدال طلای اروپا از صربستان شد و شانس کسب سهمیه المپیک را از دست داد.

با توجه به اینکه این کشتی گیر صربستانی در مرحله نیمه نهایی با نتیجه یک بر یک از سد داویت چاکوتادزه قهرمان المپیک از روسیه گذشت و به دیدار فینال راه یافت، علیزاده به گروه بازنده ها رفت تا به کار خود برای کسب مدال برنز ادامه دهد.
وی در این گروه ابتدا با نتیجه 3 بر یک از سد ویلی تاپیو روپونوف از فنلاد گذشت و در دیدار رده بندی نیز با حساب 3 بر 3  داویت چاکوتادزه قهرمان المپیک 2016 از روسیه را مغلوب کرد و صاحب مدال با ارزش برنز شد.

در این رقابت ها نفرات راه یافته به دیدار فینال موفق به کسب سهمیه المپیک شدند.

با توجه به نتایج علیزاده اعتقاد براین است که هرچند کشتی فرنگی ما نتوانست همچون روسیه سهمیه وزن 87 کیلوگرم را به دست اورد، اما صاحب یک کشتی گیر طراز اول و سطح جهانی شد که اگر خوب مدیریت و هدایت شود، می تواند ایران را در اوزان 87 و 97 کیلوگرم صاحب مدال های با ارزش جهانی و  المپیک کند.

با وجو این حیف شد که علیزاده جوان، صاحب سبک، جسور و جنگنده نتوانست سهمیه گرفته در میدان بزرگ المپیک توکیو پنجه در پنجه برترین های وزن 87 کیلوگرم بیاندازد ، اما همه دیدند که وی چه در قهرمانی آسیا و چه گزینشی صوفیه نه تنها در اندازه های خود ظاهر شد، بلکه بسیار بالاتر از کلاس خودش کشتی گرفت.

به هر صورت ایران هم به مانند روسیه و اکثر کشورهای صاحب کشتی نتوانست با تیم تکمیل 6 نفره راهی توکیو شود، اما با وجود این اگر دست اندرکاران هم فکر و متحد عمل کنند می توانند با همین تیم 5 نفره و کسب نتایج قابل قبول در المپیک از اعتبار کشتی فرنگی ایران دفاع کنند.

گزینشی کشتی فرنگی المپیک در صوفیه , ناصر علیزاده , پایگاه خبری اخبار کشتی ایران

 

اشتراک گذاری