گرایی و قادریان به مدال طلای کشتی فرنگی بازی های کشورهای اسلامی دست یافتند
1396/02/27-20:02
1885
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر :

گرایی و قادریان به مدال طلای کشتی فرنگی بازی های کشورهای اسلامی دست یافتند

4 مدال طلای روز نخست به ایران ، قرقیزستان و آذربایجان رسید

محمدعلی گرایی و یوسف قادریان چهارشنبه شب به مدال طلای اوزان 71 و 80 کیلوگرم رقابت های کشتی فرنگی بازی های همبستگی کشورهای اسلامی که در شهر باکو آذربایجان جریان دارد، دست یافتند تا تیم ایران در پایان رقابت های چهار وزن نخست، با کسب 2 مدال طلا بهترین نتیجه را به نام خود ثبت کند.

نفرات برتر 4 وزن نخست اعلام شد

رقابت های چهار وزن دوم از ساعت 10:30 فردا پنج شنبه آغاز خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir پیروزی گرایی مقابل رسول چونایف آذربایجانی قهرمان سال 2015 جهان و برنده مدال برنز المپیک 2016 از جمله پیرزوی های قابل توجه رقابت های چهار وزن نخست بود که شاید بسیاری از کارشناسان به ویژه آذری ها کمتر فکرش را می کردند.

مبارزات یوسف قادریان هم با پیروزی در برابر رفیق حسین اف آذری در فینال به اوج خود رسید، نیز چشم گیر بود که اگر بتواند همین شرایط را حفظ و صاحب پیراهن تیم ملی ایران شود، می توان از وی به عنوان یکی از بخت های کسب مدال جهانی 2017 در فرانسه نام برد.

در رقابت های روز نخست شکست مهدی علیاری که به واقع از همه لحاظ از شرکت کنندگان وزن 98 کیلوگرم برتر بود، در برابر یک کشتی گیر گمنام ترکیه ایی دور از انتظار بود که باید علت آن به طور جدی از سوی کادر فنی مورد بررسی قرار گیرد.

محمد نوربخش دیگر نماینده ایران در روز نخست بود که در وزن 59 کیلوگرم مقابل کشتی گیر آذری شکست خورد و با مغلوب شدن این کشتی گیر در دور بعدی، از گردونه رقابت ها کنار رفت.

نتایج کشتی گیران ایران در روز نخست به شرح زیر است :

در وزن 71 کیلوگرم محمدعلی گرایی ،در دور اول با نتیجه 3 بر یک ایکر سونمز از ترکیه را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد، در این مرحله مقابل رسول چونایف دارنده مدال برنز المپیک 2016 و طلای 2015 جهان از آذربایجان در یک کشتی نفسگیر در حالی که 5 بر صفر عقب بود با حساب 6 بر 5 پیروز و راهی دیدار فینال شد.

گرایی در دیدار پایانی و در حالی که از ناحیه پا دچار آسیب دیدگی جدی شده بود با نتیجه 4 بر 3 روسلان تساریف قهرمان آسیا از قرقیزستان را شکست داد و صاحب مدال طلا شد. در وزن 80 کیلوگرم یوسف قادریان، در کشتی نخست برهان آکبوداک دارنده مدال نقره جوانان جهان و مدال نقره زیر 23 سال اروپا  از ترکیه را با نتیجه 3 بر یک شکست داد، در مرحله بعد و در مرحله نیمه نهایی با امان علی آتایف از ترکمنستان با نتیجه 10 بر 4 به پیروزی رسید و به دیدار پایانی راه یافت.

قادریان در دیدار فینال رفیق حسین اف دارنده مدال نقره بازی های اروپایی از آذربایجان را با نتیجه یک بر یک مغلوب کرد و به مدال طلا رسید. در وزن 59 کیلوگرم محمد نوربخش، پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مقابل مراد ممدوف قهرمان جوانان جهان و زیر 23 سال اروپا از آذربایجان با نتیجه 10 بر 4 شکست خورد و با توجه به باخت حریف آذربایجانی مقابل کشتی گیر قرقیزستان از دور رقابت ها حذف شد. در وزن 98 کیلوگرم مهدی علیاری، در دور نخست مقابل سلیمان دمیرچی از ترکیه با نتیجه 2 بر یک شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل حریف قرقیزستانی از دور مسابقات کنار رفت. مسابقات چهار وزن دوم و پایانی فردا (پنج شنبه) برگزار می شود

نفرات برتر چهار وزن نخست مشخص شدند

 59 کیلوگرم: 1- کانایبک ژولچوبیکوف (قرقیزستان) 2- اسلام جان بهرام اف (ازبکستان) 3- مراد ممدوف (آذربایجان) و سیدیلا تاژایف (ترکمنستان) 71 کیلوگرم: 1- محمدعلی گرایی (ایران) 2- روسلان تساریف (قرقیزستان) 3- علی صالح (عراق) و رسول چونایف (آذربایجان) 80 کیلوگرم: 1- یوسف قادریان (ایران) 2- رفیق حسین اف (آذربایجان) 3- برهان آکبوداک (ترکیه) و سید ازار بشیر (الجزایر) 98 کیلوگرم: 1- اورخان نورایف (آذربایجان) 2- اوزو ژوژوپ بیکوف (قرقیزستان) 3- رستم آساکولوف (ازبکستان) و سلیمان دمیرچی (ترکیه)

کشتی فرنگی بازی های کشورهای اسلامی - باکو

اشتراک گذاری