5 وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی 2023 آسیا – 4 مدال طلا و یک نقره سهم ایران
1402/01/20-23:01
433
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : کشتی فرنگی

5 وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی 2023 آسیا – 4 مدال طلا و یک نقره سهم ایران

فردا دوشنبه نمایندگان 5 وزن دوم ایران به روی تشک می روند

مسابقات 5 نخست سی و سومین دوره رقابت‌ها کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان آسیا امروز در شهر آستانه قزاقستان در حالی به پایان رسید که نمایندگان ایران با کسب 4 مدال طلا و یک نقره به کار خود پایان دادند.

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir و به نقل از فدراسیون کشتی ، در رقابت ها امروز پویا دادمرز در وزن 55 کیلوگرم، ایمان محمدی در وزن 63 کیلوگرم، ناصر علیزاده در وزن 87 کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن 130 کیلوگرم به مدال طلا و امین کاویانی نژاد در وزن 77 کیلوگرم به مدال نقره دست یافتند.

نتایج نمایندگان به شرح زیر است:

در وزن 55 کیلوگرم پویا دادمرز پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 8 بر صفر تایگاه اونیشی از ژاپن را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت و در این مرحله با نتیجه 8 بر 1 از سد اختیار بوتیروف از ازبکستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. دادمرزدر این دیدار با نتیجه 3 بر 1 از سد روپین از هند گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 63 کیلوگرم ایمان محمدی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 9 بر صفر نیراج از هند را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت، وی در این مرحله مقابل جین سئوب سونگ از کره جنوبی با نتیجه 9 بر صفر پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت.

محمدی در دیدار نهایی شرموخامد شریبجانوف از ازبکستان را با نتیجه 9 بر صفر شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 77 کیلوگرم امین کاویانی نژاد در دور نخست با نتیجه 3 بر 1 ساجان از هند را مغلوب کرد، در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 1 بر 1 ریو لیو از چین را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت، وی در این مرحله با نتیجه 3 بر 1 از سد دمیو ژاداریف از قزاقستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت.

کاویانی نژاد به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو در دیدار پایانی حاضر نشد و به مدال نقره رسید.

در وزن 87 کیلوگرم ناصر علیزاده پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 1 بر 1 ماساتو سومی از ژاپن را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت،وی در این مرحله با نتیجه 7 بر 2 سونیل کومار از هند را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد.

علیزاده در دیدار پایانی با نتیجه 8 بر صفر نورسلطان تورسینوف از قزاقستان را مغلوب کرد و سومین مدال طلا را برای کشورمان صید کرد.

در وزن 130 کیلوگرم امین میرزازده پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 9 بر صفر رومن کیم از قرقیزستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

وی در این مرحله با نتیجه 9 بر صفر تموربک نسیم اف از ازبکستان را شکست داد و راهی فینال شد و با برتری 2 بر صفر مقابل لینگ ژی منگ از چین به مدال طلا رسید.

لازم به یادآوری است که فردا دوشنبه از ساعت 9 صبح به وقت تهران نمایندگان ایران در 5 وزن دوم به روی تشک می روند که وضعیت جدول آنها به شرح زیر است :

در وزن 60 کیلوگرم که 11 شرکت کننده دارد، مهدی محسن نژاد پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با برنده مبارزه میان یرنور فیداخمتوف از قزاقستان و هوانگ از چین تایپه کشتی می گیرد.

در وزن 67 کیلوگرم که 11 نفر حضور دارند، رضا عباسی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف نوباتوف از ترکمنستان می رود.

در وزن 72 کیلوگرم که با حضور 13 نفر برگزار یم شود، سجاد ایمن طلب پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با برنده کشتی میان ویکاس از هند و جی یئون لی از کره جنوبی مبارزه می کند.

در وزن 82 کیلوگرم که 11 نفر شرکت کرده اند، علیرضا مهمدی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با برنده مبارزه میان سی جین یانگ از کره جنوبی و هالیشان باهیجیانگ از چین کشتی می گیرد.

در وزن 97 کیلوگرم که 10 نفر حضور دارند، مهدی بالی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف یوتا نارا از ژاپن می رود.

 کشتی فرنگی 2023 آسیا در قزاقستان , پایگاه خبری اخبار کشتی ایران 

اشتراک گذاری