کشتی فرنگی رنکینگ 2023 اتحادیه جهانی درمجارستان – ایران سوم شد
1402/04/26-13:04
422
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : کشتی فرنگی

کشتی فرنگی رنکینگ 2023 اتحادیه جهانی درمجارستان – ایران سوم شد

2 مدال طلا، 1 نقره و 2 برنز نتیجه عملکرد تیم ایران

رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام امره پولیاک و رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی، شب گذشته در شهر بوداپست مجارستان به پایان رسید و تیم ایران با کسب 2 مدال طلا، 1 نقره و 2 مدال برنز در جایگاه سوم ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری اخبارا کشتی ایران www.iwn.ir و به نقل از فدراسیون کشتی ، تیم منتخب کشتی فرنگی ایران در این مسابقات توسط سیددانیال سهرابی در وزن 72 کیلوگرم، امیر قاسمی منجزی در وزن 130 کیلوگرم به مدال طلا، امید آرامی در وزن 60 کیلوگرم به مدال نقره، محمد ناقوسی در وزن 77 کیلوگرم و علی اکبر یوسفی در وزن 130 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

تیم ایران که با 7 کشتی گیر در 6 وزن در این مسابقات شرکت کرده بود، در رده بندی تیمی با 98 امتیاز سوم شد. تیم های آذربایجان با 140 و مجارستان با 113 امتیاز اول و دوم شدند.

نتایج نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 55 کیلوگرم: که با حضور 7 کشتی گیر و به صورت دوره ای برگزار می شود، مهدی احدی در دور اول با نتیجه 1 بر 1 یرسین آبیر از قزاقستان را مغلوب کرد، در دور بعد با نتیجه 7 بر صفر مغلوب امانگلی بکبولاتوف دارنده مدال نقره آسیا از قزاقستان شد. احدی در دور سوم با نتیجه 4 بر 1 مغلوب برادلی کونتز از آمریکا شد و از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 60 کیلوگرم : امید آرامی در دور نخست با نتیجه 3 بر 1 نیهات ممدلی دارنده مدال برنز اروپا از آذربایجان را از پیش رو برداشت، در دور دوم با نتیجه 9 بر 1 آیبک سابیربیکوف از قزاقستان را مغلوب کرد، در دور سوم اریک توربا دارنده مدال نقره اروپا از مجارستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

 وی در این مرحله با نتیجه 7 بر 2 مقابل ویرجیل بیچا از سوئیس به برتری دست یافت و به دیدار فینال راه یافت که با نتیجه 8 بر 1 مغلوب کرم کمال از ترکیه شد و به مدال نقره رسید.

در وزن 72 کیلوگرم سید دانیال سهرابی در دور اول با نتیجه 6 بر صفر اوتار ابولادزه از گرجستان را مغلوب کرد، در دور بعد با نتیجه 3 بر 1 روبرت فریتش از مجارستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

 سهرابی در این مرحله با نتیجه 8 بر 6 مقابل لونت لوای از مجارستان پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت که با توجه به مصدومیت یولوی غنی زاده از آذربایجان و حاضر نشدن وی به مدال طلا دست یافت.

در وزن 77 کیلوگرم: محمد ناقوسی در دور نخست با نتیجه 5 بر 3 مغلوب کمال بی از آمریکا شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال به گروه بازنده ها رفت ، در این گروه مقابل اولدریش وارگا از چک با نتیجه 3 بر 1 پیروز شد و در دور بعد با نتیجه 8 بر صفر مقابل ساچینو داویتا از گرجستان به برتری رسید و به دیدار رده بندی راه یافت که با نتیجه 1 بر 1 از سد زولتان لوای از مجارستان گذشت و صاحب مدال برنز شد.

در وزن 97 کیلوگرم : وحید دادخواه با نتیجه 5 بر 3 مارکوس رانگینگر از اتریش را مغلوب کرد، در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر مغلوب جوزف راو از آمریکا شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد، از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 130 کیلوگرم: علی اکبر یوسفی در دور نخست با نتیجه 3 بر 1 کولتون شولتز از آمریکا را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد مقابل یاکوبی کاجایا از گرجستان با نتیجه 9 بر 5 به برتری دست یافت. یوسفی در دور سوم با توجه به مصدومیت صباح شریعتی از آذربایجان پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

امیر قاسمی منجزی دیگر نماینده کشورمان پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 1 بر 1 داریوز ویتک از مجارستان را مغلوب کرد، در دور بعد با توجه به مصدومیت رضا کایالپ از ترکیه پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. منجزی در این مرحله با نتیجه 2 بر 2 مقابل یوسفی به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد.

 وی در دیدار پایانی با نتیجه 3 بر 1 از سد بکا کاندلاکی از آذربایجان گذشت و به مدال طلا دست یافت. یوسفی نیز در دیدار رده بندی با نتیجه 3 بر صفر داریوز ویتک از مجارستان را شکست داد و صاحب مدال برنز شد.

کشتی فرنگی رنکینیک 2023 اتحادیه جهانی در مجارستان , پایگاه خبری اخبار کشتی ایران

اشتراک گذاری