کشتی فرنگی جهانی 2022 – ایران بدون مدال در 4 وزن نخست
1401/06/20-23:06
414
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر :

کشتی فرنگی جهانی 2022 – ایران بدون مدال در 4 وزن نخست

یک فینالیست و 2 نماینده در رده بندی در 4 وزن دوم

رقابت های 4 وزن نخست کشتی فرنگی جهانی 2022 دقایقی پیش در حالی در شهر بلگراد صربستان به پایان رسید که متاسفانه تیم ایران یکی از تیم های مدعی قهرمانی موفق به کسب مدال نشد تا کارش در ادامه و رقابت حتی برای قرار گرفتن در روی سکو بسیار دشوار باشد.

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir این درحالی است که تیم ایران در 4 وزن دوم یک فینالیست و 2 نماینده نیز در دیدارهای رده بندی دارد که امید است بتوانند یک مدال طلا و 2 برنز برای کشورمان کسب کنند.

وضعیت مبارزه نمایندگان ما در 4 وزن نخست به این شکل است که پویا دادمرز در 55 ، محمدرضا مختاری در 72 ، محمدعلی گرایی در 77 با شکست در مقابل حریفان در همان مرحله مقدماتی حذف شدند و ناصر علیزاده در 87 کیلوگرم نیز باشکست در برابر نماینده ترکیه در دیدار رده بندی دستش از مدال برنز کوتاه شد و در نخستین سال ملی پوش شدنش پنجم شد.

وضعیت مبارزات نمایندگان کشتی فرنگی ایران در 4 وزن نخست به شرح زیر است :

در وزن 55 کیلوگرم پویا دادمرز پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 6 بر 5 از سد اکرم اوزترک از ترکیه گذشت، در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل امانگالی بکبولاتوف دارنده مدال نقره آسیا از قزاقستان با نتیجه 3 بر 1 مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر قزاقستانی در مرحله نیمه نهایی، از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 72 کیلوگرم محمدرضا مختاری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 7 بر 3 مقابل ابراهیم غانم از فرانسه مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 77 کیلوگرم محمدعلی گرایی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 5 بر 4  آنتونیو کامنیاسیویچ از کرواسی را از پیش رو برداشت، در دور سوم با  نتیجه 6 بر 1 مغلوب کیم هیون وو  قهرمان جهان و المپیک از کره جنوبی شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 87 کیلوگرم ناصر علیزاده در دور اول با نتیجه 6 بر 5 میرکو مینگوزی از ایتالیا را مغلوب کرد، در دور بعد با نتیجه 5 بر 3 آتابک عزیزبیکوف از قرقیزستان را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد که در این مرحله با نتیجه 2 بر 1 مغلوب تورپال بی سلطانوف قهرمان اروپا از دانمارک شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، وی نیز به گروه بازنده ها رفت.

علیزاده در این گروه با نتیجه 9 بر صفر مقابل بارتلمی تشوشا از کنگو به پیروزی دست یافت و به دیدار رده بندی رفت که در این دیدار با نتیجه 7 بر 1 مقابل علی چنگیز از ترکیه شکست خورد و پنجم شد.

رده بندی نفرات برتر 4 وزن اول به شرح زیر است:

55 کیلوگرم: 1- الدانیز عزیزلی (آذربایجان) 2- نوگزاری تسورتسومیا (گرجستان) 3- جسوربک اورتیبکوف (ازبکستان) و یو شیوتانی (ژاپن) ... 8- پویا دادمرز (ایران).


72 کیلوگرم: 1- علی ارسلان (صربستان) 2- یولوی گنی زاده (آذربایجان)  3- سلجوک کان (ترکیه) و آندری کولیک (اوکراین) ... 19- محمدرضا مختاری (ایران).


77 کیلوگرم: 1- آکژول محموداف (قرقیزستان) 2- زولتان لوای (مجارستان) 3- مالخاز آمویان (ارمنستان) و یونس امره باشار (ترکیه) ... 16- محمدعلی گرایی (ایران).


87 کیلوگرم: 1- زورابی داتوناشویل (صربستان) 2- تورپان بیسلطانوف (دانمارک) 3- علی جنگیز (ترکیه) و داوید لوسونزی (مجارستان) 5- ناصر علیزاده (ایران).

در پایان مسابقات 4 وزن نخست تیم صربستان با کسب 60 امتیاز در جایگاه نخست قرار دارد، تیم های ترکیه، آذربایجان و مجارستان به ترتیب با 47، 45 و 41 امتیاز در جایگاه های دوم تا چهارم قرار دارند و تیم ایران با 16 امتیاز در جایگاه دوازدهم قرار دارد.

لازم به یادآوری است که در رقابت های 4 وزن دوم که امروز یکشنبه مراحل مقدماتی و نیمه نهایی آن برگزار شد، محمدرضا گرایی در وزن 67 کیلوگرم راهی فینال شد و فردا شب برای کسب مدال طلا به میدان خواهد رفت ، علیرضا نجاتی در وزن 63 کیلوگرم و محمدهادی ساروی نیز در وزن 97 کیلوگرم برای کسب مدال برنز به مصاف حریفان خود می روند.

کشتی فرنگی جهانی 2022 صربستان, ناصرعلیزاده , پایگاه خبری اخبار کشتی ایران

اشتراک گذاری