کشتی ایران، علیرضا کریمی و مربی وی در آستانه تعلیق و محرومیت از سوی UWW
1396/10/01-19:10
1231
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : کشتی آزاد

کشتی ایران، علیرضا کریمی و مربی وی در آستانه تعلیق و محرومیت از سوی UWW

کمیته بین المللی المپیک سخت پیگیر شفافیت موضوع از سوی UWW است

تحقیقات و پیگیری های اتحادیه جهانی کشتی پس از پشت سر گذاشتن چند مرحله دشوار در خصوص کشتی علیرضا کریمی و علی خان جبرئیلوف در وزن 86 کیلوگرم جهانی زیر 23 ساله های 2017 جهان، اکنون به شرایط بسیار حساسی رسیده چراکه بطور جدی کشتی ایران، کریمی و مربی کنار تشک وی در این کشتی را در آستانه تعلیق و محرومیت قرار داده است .

به گزارش پایگاه اخبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir حمید بنی تمیم نایب رییس فدراسیون کشتی در این خصوص اعلام کرده است که در این ارتباط پرونده تعلیق کشتی ایران و محرومیت کشتی‌گیر و مربی کریمی بزودی از سوی UWW تعیین تکلیف خواهد شد.

بنی تمیم گفت: به دنبال مذاکرات متعدد رسول خادم با لالوویچ و جلوگیری از اعلام رای مستقیم رای محرومیت علیرضا کریمی ، مربی وی و فدراسیون کشتی، موضوع به کمیته اخلاق و انضباطی اتحادیه جهانی محول و ادامه مذاکرات نیز ، اواخر این هفته در سوییس برگزار شد.

وی تصریح کرد: بدلیل ورود جدی و مستقیم "کمیته بین المللی المپیک" و دستور پیگیری این موضوع از طریق اتحادیه جهانی کشتی، این اتحادیه، ملزم به تعیین تکلیف فوری و قانونی موضوع شده است.

وی تاکید کرد: فدراسیون کشتی ایران از تمام توان و ارتباطات خود استفاده کرده است تا از تعلیق و محرومیت فدراسیون از شرکت در رقابت های بین المللی جلوگیری کند، اما به دلیل شفافیت مستندات موجود، پیگیری کمیته بین المللی المپیک و استناد به مستندات مشابه این موضوع، از حدود سیزده سال گذشته تا کنون، موضوع تعلیق کشتی ایران و محرومیت کشتی گیر و مربی به قوت خود باقی مانده و بزودی نیز نتیجه نهایی در این زمینه اعلام خواهد شد.است.

لازم به یادآوری است که علیرضا کریمی در جریان دور نخست رقابت های وزن 86 کیلوگرم قهرمانی زیر 23 ساله های جهان در لهستان در حالیکه تا دقیقه پنجم مسابقه 3 بر 2 از علی جان جبرئیل اف روسی پیش بود با دستور مربی کنار تشک خود نتیجه را واگذار کرد تا در دور بعد با نماینده رژیم اشغالگر قدس روبه رو نشود که تبلیغات گسترده در این خصوص در رسانه های داخلی و خارجی باعث شد که این امر به یکی از موضوعات مهم اتحادیه جهانی کشتی و المپیک ملی المپیک مبدل شود.

علیرضا کریمی- فدراسیون کشتی ایران در آستانه تعلیق – اخبار کشتی ایران

اشتراک گذاری