کشتی آزاد رنکینگ اتحادیه جهانی- تیم 6 نفره ایران نایب قهرمان شد
1401/11/13-23:11
458
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : کشتی آزاد

کشتی آزاد رنکینگ اتحادیه جهانی- تیم 6 نفره ایران نایب قهرمان شد

4 مدال طلا و 2 نقره حاصل تلاش نمایندگان ایران

رقابت های بین المللی کشتی آزاد رنکینگ اتحادیه جهانی جام اوپن زاگرب طی روزهای 12 و 13 بهمن ماه در شهر زاگرب کرواسی برگزار شد که تیم 6 نفره ایران با کسب 4 مدال طلا، 2 مدال نقره و عنوان نایب قهرمانی به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir و به نقل از فدراسیون کشتی ، در پایان این مسابقات، رضا اطری در وزن 61 کیلوگرم، علی سوادکوهی در وزن 79 کیلوگرم، حسن یزدانی در وزن 86 کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن 125 کیلوگرم به مدال طلا و یونس امامی در وزن 74 کیلوگرم و امیرعلی آذرپیرا در وزن 97 کیلوگرم به مدال نقره دست یافتند.

در رده بندی تیمی، تیم 6 نفره ایران با کسب 140 امتیاز در جایگاه دوم ایستاد و تیم آمریکا که با ترکیب کامل شرکت کرده بود با 174 در سکوی نخست ایستاد و تیم آذربایجان نیز با 135 امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت .

نتایج نمایندگان ایران در 3 وزن دوم در اوزان 79 ، 97 و 125 کیلوگرم به شرح زیر است :

در وزن 79 کیلوگرم علی سوادکوهی در دور اول با نتیجه 10 بر صفر پی لانگ لی از چین را مغلوب کرد، در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی سیف الدین آلکما از فرانسه را با نتیجه 11 بر صفر از  پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

وی در این مقابل ولادمیری گامکرلیدزه قهرمان زیر 23 سال جهان از گرجستان با نتیجه 10 بر 1 به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد که در نهایت با نتیجه 2 بر 1 از سد آوتاندیل کنتچادزه دارنده مدال نقره جهان از گرجستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 97 کیلوگرم امیرعلی آذرپیرا در دور نخست با نتیجه 11 بر صفر مقابل نیشان راندهاوا از کانادا پیروز شد، در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 10 بر صفر ابراهیم جیفتجی از ترکیه را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

وی در این مرحله با نتیجه 10 بر صفر هابیلا آووسایمان هاویلا از چین را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال رسید که در مصاف با کایل اسنایدر قهرمان جهان و المپیک از آمریکا با نتیجه 3 بر صفر مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

در وزن 125 کیلوگرم امیرحسین زارع در دور اول با نتیجه 11 بر صفر میلان کورسوگ از مجارستان را مغلوب کرد، در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 10 بر صفر کامیل کوسیولک از لهستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

وی در این مرحله دانیل لیگتی از مجارستان را با نتیجه 9 بر 2 از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت که با توجه به حاضر نشدن گئورگی مشویلدیشویلی از آذربایجان به مدال طلا دست یافت.

رده بندی نفرات این مسابقات به شرح زیر است:

57 کیلوگرم: 1- علی عباس رضازاده (آذربایجان) 2- یوتو نیشیوتی (ژاپن) 3- امان (هند) بکا بوجیاشویلی (گرجستان).


61 کیلوگرم: 1- رضا اطری (ایران) 2- نارانخو نارمانداخ (مغولستان) 3- گمزاتگادجی خالیدوف (مجارستان) و امره اورمان اوغلو (ترکیه).


65 کیلوگرم: 1- تولگا تومور اوچیر 2- جوزف مک کنا (آمریکا) 3- علی رحیم زاده (آذربایجان) و ایوان هندرسون (آمریکا).


70 کیلوگرم: 1- الک پانتالئو (آمریکا) 2- حاجی علی اف (آذربایجان) 3- گئورگی الباکیدزه (گرجستان) و خادژیمراد گادجیف (آذربایجان).


74 کیلوگرم: 1- جیسون نولف (آمریکا) 2- یونس امامی (ایران) 3- فضلی ارلیماز (ترکیه) و جبرئیل گادژیف (آذربایجان).


79 کیلوگرم: 1- علی سوادکوهی (ایران) 2- آوتاندیل کنتچادزه (گرجستان) 3- چاندلر مارستلر (آمریکا) و ولادمیر گامکرلیدزه (گرجستان).


86 کیلوگرم: 1- حسن یزدانی (ایران) 2- هایاتو ایشیگورو (ژاپن) 3- مارک هال (آمریکا) و زاهید والنسیا (آمریکا).


92 کلیوگرم: 1- کالین مور (آمریکا) 2- میریانی مایسورادزه (گرجستان) 3- گانخویاگ گانباتار (مغولستان) و عثمان نورماگومدوف (آذربایجان).


97 کیلوگرم: 1- کایل اسنایدر (آمریکا) 2- امیرعلی آذرپیرا (ایران) 3- آووسایمان هابیلا (چین) و ماگومدخان ماگومدوف (آذربایجان).


125 کیلوگرم: 1- امیرحسین زارع (ایران) 2-  گئورگی مشویلدیشویلی (آذربایجان) 3- روبرت باران (لهستان) و دانیل لیگتی (مجارستان).

کشتی آزاد رنکینگ اتحادیه جهانی در زاگرب , علی سوادکوهی, امیرعلی آذر پیرا, امیرحسین زارع , پایگاه خبری اخبار کشتی ایران

 

 

اشتراک گذاری