کتاب 500 حرکت TRX با گردآوری ناصر نوربخش منتشر شد
1396/09/29-12:09
2987
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : کشتی فرنگی علم و کشتی

کتاب 500 حرکت TRX با گردآوری ناصر نوربخش منتشر شد

این کتاب در قطع وزیری و در 434 صفحه با تصاویر سیاه و سفید منتشر شده است

ناصر نوربخش یکی از فعال ترین مربیان سازنده کشور و پرکار در زمینه نشر علوم کاربردی کشتی، پس از انتشار کتاب های ارزشمند: الفبای کشتی، کتاب های درسی کشتی هنرستان های تربیت بدنی، بیو مکانیک فنون ساده کشتی، متدولوژی تمرینات کشتی، تکنیک و تاکتیک بدن سازی کشتی، آخرین کتاب خود را با نام "500 حرکت TRX " در پاییز امسال منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir نوربخش که سرمربیگری و مربیگری تیم های ملی کشتی فرنگی در رده های نوجوانان ، جوانان و بزرگسالان را در کارنامه خود دارد، کتاب 500 حرکت TRX را با همکاری محمد نوربخش عضو تیم ملی کشتی فرنگی طراحی، تدوین، نگارش و منتشر کرده است .

کتاب مورد اشاره، توسط انتشارات بامداد کتاب، یکی از معتبر ترین ناشر های پرکار علوم ورزشی کشور، چاپ، منتشر و در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

"تمرین  های مقاومتی با استفاده از وزن بدن" که معادل واژگان انگلیسی آن:
Total body resistance exercise یا به اختصار (TRX) است، با استفاده از ابزاری سبک، کم حجم، بسیار مقاوم و قابل حمل و جا به جایی آسان با همین نام یعنی تی. آر. ایکس(TRX) انجام می شوند. 

این ابزار همه کاره که به تقریب در همه جا، از سالن های ورزشی گرفته تا پارک ها، منازل و حتی بر روی تنه یک درخت و .... قابل نصب و استفاده است، به آسانی می تواند برای انجام تمرین های آمادگی جسمانی عمومی و ویژه، مورد استفاده عموم مردم یا قهرمانان زن و مرد رشته های مختلف فردی و گروهی قرار گیرد.
در آسیب شناسی برنامه های تمرینی، یکی از مهمترین مشکلات ورزش کشور در کاربرد ابزار و دستگاه های مختلف ورزشی، نبود یا کمبود دانش علمی اغلب کاربران برای طراحی کمی و کیفی یا چگونگی سازمان دهی درست حجم و شدت تمرین ها در فازها و سیکل های ادواری تمرینی است.
نوربخش(پدر و پسر) که هر دو از کار بلد های کشتی و در شمار دارندگان مدارک دانشگاهی کارشناسی ارشد علوم تربیت بدنی و ورزش کشور هستند، در کتاب خود کوشیده اند تا ضمن نمایش مصور و آموزش 500 حرکت ( از پر شمار حرکت های متنوع TRX) درباره ی فرآیند چرخشی و توازن و رابطه معکوس حجم و شدت هر حرکت با توجه به هدف های تمرینی تعیین شده، توضیح لازم و کافی را ارایه کنند.
این ابزار ساده در حوزه نظام تمرینی کلیه رشته های فردی و گروهی، قابلیت کاربردی دارد و با ظرفیت بالا، فرصت ها و قابلیت های متنوعی را برای مربیان و ورزشکاران آشنا با طرح علم تمرین در هر سه دستگاه یا سیستم انرژی غالب یا مغلوب، فراهم می سازد.

این کتاب در سه فصل: 1- آشنایی با ورزش تی. آر. ایکس، 2- انواع حرکات تمرینی تی. آر. ایکس 3- برنامه های تمرینی تی. آر. ایکس، در قطع وزیری و در 434 صفحه با تصاویر سیاه و سفید منتشر شده است.
از نقاط قوت کتاب، طراحی و ارایه تمرین های زمان بندی شده در چرخه های کوچک جلسه های روزانه، هفتگی تا 3 ماه و یک ساله برای ارتقای قابلیت های مختلف آمادگی عضلانی مانند قدرت، سرعت، استقامت، توان و .... در دستگاه های انرژی هوازی و غیر هوازی است.
علاوه بر آن، 34 روش تمرینی برای دست یابی به هدف های قهرمانی، سلامت فردی، کنترل و مدیریت وزن با اولویت چربی سوزی، روش های تمرینی موثر بر حجیم سازی نسبی عضلانی(هایپرتروفی)، حرکت درمانی در بازه های زمانی استراحت ها و ریکاوری های  فعال و غیر فعال، توان بخشی های بعد از بیماری ها یا صدمه های احتمالی، حرکت های اصلاحی و ..... مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گرفته اند.
مطالعه و بهره گیری از این کتاب مفید، به عموم علاقه مندان، مربیان، ورزشکاران رشته های مختلف به ویژه کشتی گیران و جامعه کشتی سفارش می شود.

 

علم و کشتی – اخبار کشتی – ناصر نوربخش

اشتراک گذاری