کار سخت محمد بنا تا رسیدن به المپیک 2020
1397/11/07-19:11
1546
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : یادداشت کشتی فرنگی

کار سخت محمد بنا تا رسیدن به المپیک 2020

عدم توجه به تحولات جدید در کشتی فرنگی جهان، می تواند اتفاقات المپیک 2016 را در توکیو تکرار کند

رقابت های کشتی فرنگی جام تختی به عنوان نخستین میدان بین المللی که تقریبا اکثر فرنگی کاران طراز اول ایران نیز در آن حضور داشتند، نشان داد که کار محمد بنا برای رسیدن با سهمیه کامل به المپیک 2020 و دست پر خارج شدن از آن بسیار سخت تر از آنی است که تصور می شد.

واقعیت امر هم این است که دست بنا از کشتی گیران صاحب کلاس جهانی آنقدر پر نیست که بتوانند در زمان کوتاه باقی مانده با خیالی راحت فقط در فکر آماده سازی و رساندن آنها به المپیک 2020 توکیو و کسب مدال آنهم از نوع طلایی اش باشد.

در واقع مشکل بنا، نبود کشتی گیر نیست، کشتی گیرانی است که از داشتن شاخص های تعیین کننده و هماهنگ با قوانین روز بی بهره اند و استراتژی مشخصی در حمله ، دفاع ، مدیریت منطقی کشتی ندارند، سخت به پیروزی می رسند، آسان برد را با باخت عوض می کنند و هنوز نتوانسته اند فلسفه برد از طریق خارج کردن پای حریف را از سبک مبارزاتی خود خارج کنند و این روند است که کار محمد بنای خواستار بازگشت دوباره به سطح اول کشتی فرنگی جهان را سخت ترمی کند.

البته از اینکه بنا یکی از برجسته ترین مربیان کشتی فرنگی نه تنها ایران بلکه جهان است و فاکتور منحصر به فردی نیز در امر مدیریت و مربیگری دارد، شکی نیست، اما نباید فراموش کنیم حتی با تجربه ترین و خلاق ترین مربیان جهان هم اگر از تحولات روز و ریزه کاری ها و حرفه ای گری های قوانین غافل باشند شکست های سختی را متحمل خواهند شد، همانطور که بنا در المپیک 2016 ریو ان را تجربه کرد.

اکنون در فاصله حدود 20 ماه به المپیک 2020 که محمد بنا برای سومین بار اسب خود را برای رهبری تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران در المپیک زین کرده است، نه از آن ستاره های افتخار آفرین و چندین مداله گذشته خبری هست و نه از آن اشراف و هماهنگی همه جانبه به کشتی فرنگی روز دنیا، محمد بناست و چند فرنگی کار جوان کلاس متوسط و چند مدال آور سکوی سومی جهان که باید با تلاشی شبانه روز و استفاده از تمامی پتانسیل موجود فنی ضمن رساندن آنها به سطح اول کشتی فرنگی جهان در فکر کسب مدال در المپیک توکیو هم باشد.

این درحالی است که سرمایه های موجود 2 وزن 97 و 130 کیلوگرم  ایران حتی نتوانستند در حضور چند کشتی گیر درجه چندم داخلی و خارجی از جمله کوبایی ها روی سکوی قهرمانی جام تختی هم بایستند و این یعنی اینکه بنا باید احتمال راهی شدن با تیمی 6 – 7 نفره المپیک 2020 را رد نکند.

جان کلام اینکه، زمان تنگ است و کار بسیار، محمدبنا اگر خواستار حضوری منطقی و در اندازه موجودیت کنونی کشتی فرنگی ایران در المپیک 2020 است، باید که هرچه زودتر و بدون تلف کردن وقت برای برگزاری اردوهای تکراری به فکر برنامه ریزی اساسی برای رساندن نفرات برتر ایران به شاخص های برترین های کشتی فرنگی جهان باشد.

محمدبنا, تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان , پایگاه خبری اخبار کشتی ایران

اشتراک گذاری