پیکر پرویزخان سیروس پور یکی از چهره های ماندگار کشتی در آغوش خاک آرام گرفت
1400/08/03-13:08
572
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : کشتی آزاد

پیکر پرویزخان سیروس پور یکی از چهره های ماندگار کشتی در آغوش خاک آرام گرفت

وی بر اثر بیماری کرونا جان به جان آفرین تسلیم کرد

پیکر پرویز خان سیروس پور یکی از چهره های ماندگار کشتی ایران روز گذشته با حضور تنی چند از مردان صاحب نام کشتی در آغوش خاک آرام گرفت .

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir  چهره ای که در طول بیش از 6 دهه حضور خود در کشتی ایران از صفر تا 100 کشتی گیری، مربیگری ، داوری ، مدیریتی ورزش اول را پیمود و متاسفانه در اوج تجربه و کارایی در انزوا رخت از جهان بر بست، در صورتی که در صورت استفاده از وی در جایگاه واقعی می توانست سال ها مثمر ثمر باشد.

کشتی ایران در طول چند سال اخیر مردان کارامد بسیاری را از دست داده است که هر کدام نامی بزرگ در نه تنها در عصره کشتی ایران بلکه جهان به شمار می رفتند که به اطمینان می توان گفت مشکل بتوان جایگزینی برای آنها یافت .

استاد سیروس پور از این ردیف مردان بود که به جرات ادعا کرد: در نوع خود بی نظیر بود، اگاهی فنی ، مدیریت قاطع ، قلمی شیوا، نطقی نافذ و تاثیر گذار، شخصیتی مستقل و عاشق کشتی شاخصه های بارز این مرد به یاد ماندنی بود که از اول تا آخرین ثانیه های زندگی پربار خود همانی ماند که بود.

وی که همزمان با طی کردن دوران قهرمانی، منشی گری و گویندگی در رقابتی های کشتی را به عهده داشت ، بسیار زود به مربیگری روی آورد  و به یکی از مربیان سازنده تهران مبدل شد و به سرعت به جرگه اعضای کادر فنی تیم ملی بزرگسالان پیوست و چند دهه در این سطح در خدمت قهرمانان طراز اول بود.

استاد به مرور زمان به دبیری ، نایب رییسی و ریاست ورزش ناشنوایان و در نهایت فدراسیون کشتی رسید و دوران ریاست رسول خادم نیز به عنوان مشاور عالی خدمات به یادماندنی از خود به یادگار گذاشت .

به هر صورت روزگار این چهره به یادماندنی و فراموش نشدنی را از کشتی ایران گرفت و روز یکشنبه هفته جاری با بدرقه یاران همیشگی اش در آرامگاه ابدی خود آرمید.

پایگاه خبری اخبار کشتی ایران این ضایعه را به جامعه بزرگ کشتی و خانواده محترم سیروس پور تسلیت گفته و برای ان مرحوم آرامش ابدی ارزو می کند.

زنده یاد استاد پرویز سیروس پور, , پایگاه خبری اخبار کشتی ایران

اشتراک گذاری