پرونده جوانان آسیا با قهرمانی بسته شد، حالا باید به فکر بالا بردن کلاس کشتی جوانان برای موفقیت در جهانی فنلاند بود
1396/04/03-12:04
2012
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : یادداشت مربیان

پرونده جوانان آسیا با قهرمانی بسته شد، حالا باید به فکر بالا بردن کلاس کشتی جوانان برای موفقیت در جهانی فنلاند بود

فاصله بین رقابت های آسیایی و جهانی بهترین زمان برای ارتقای کلاس و تغییر سبک کشتی گیران است

کادرهای فنی می توانند در این اتفاق مهم، نقش تعیین کننده ای داشته باشند

رقابت های جهانی 2017 جوانان 10 تا 15 مردادماه در فنلاند برگزار خواهد شد عزیزاله اطاعتی : پایگاه خبری ا خبار کشتی ایران www.iwn.ir

در رقابت های آسیایی جوانان که طی روزهای 25 تا 28 خرداد ماه جاری در تایچونگ تایوان برگزار شد با کسب 14 مدال شامل 8 طلا ، 4 نقره و 2 برنز قاطعنانه به ویژه در کشتی فرنگی قهرمان آسیا شدیم، ، تا اینجای کار بسیار خوب است، اما حالا باید پرونده این رقابت ها را ببندیم و جوانان جویای نام را برای جهانی تامپره فنلاند آماده کنیم .

در واقع فاصله بین رقابت های قاره ای و جهانی بهترین زمان برای ارتقای کلاس و تغییر سبک کشتی گیران است، چرا که تازه ترین توانایی آنها در یک میدان بین المللی نسبتا مهم به نمایش گذاشته شده و مربیان دارای توان فنی بالا می توانند به راحتی با توجه به نقاط ضعف و قوت تکنیکی و تاکتیکی زمینه ارتقای کلاس آنها را فراهم کنند.

امر مهمی که هر زمان به درستی انجام شده، دستاوردهای خوبی برای تیم های ملی ما در رده بزرگسالان به ارمغان آورده است و در دورانی هم که با بی توجهی از کنار آن رد شده ایم، دست تیم های ما در جهانی های جوانان و پس از ان در بزرگسالان خالی مانده است.

عمل کردن به امر مهم ارتقای کلاس جوانان در فاصله رقابت های قاره ای تا جهانی می تواند به عنوان بهترین سکوی پرتاب پشتوانه های دارای پتانسیل برای رسیدن به پیراهن تیم های ملی بزرگسالان باشد، کاری که می توان به جرات گفت حداقل در فاصله المپیک های 2008 تا 2016 به خوبی انجام نشده است، چراکه در فرنگی کاملا بدون پشتوانه های صاحب کلاس جهانی هستیم و در آزاد هم به جز یکی دو کشتی گیر بقیه فاصله بسیار با نفرات اول دارند و این یعنی عدم موفقیت در بالا بردن کلاس کشتی گیران از رقابت های آسیایی تا جهانی است .

اگر ما نتوانسته ایم در فاصله دو المپیک 2008 تا 2016 به جز یکی دو تک ستاره چه در کشتی فرنگی و چه در آزاد صاحب پشتوانه های قابل اطمینان و دارای فاکتورهای استاندارد برای کسب مدال شویم، دلیل اصلی اش بی توجهی به ارتقای کلاس کشتی گیران جوان از آسیایی به جهانی بوده است و تا زمانی که به این مهم بی توجه باشیم ، دستمان از داشتن نفرات دوم و سوم مطمئن برای جایگزینی ملی پوشان سن و سال گذشته خالی خواهد ماند.

رقابت های جهانی 2017 جوانان 10 تا 15 مردادماه در فنلاند برگزار خواهد شد و از قرار معلوم از پنجم تیرماه جاری نیز اردوهای آماده سازی تیم های فرنگی و آزاد جوانان برقرار و تا زمان اعزام تیم ها به فنلاند ادامه خواهد داشت . کشتی فرنگی و آزاد – قهرمانی کشتی 2017 جوانان جهان - فنلاند

اشتراک گذاری