نوزدهمین وبینار داوری کشتی اتحادیه جهانی برگزار شد
1399/06/11-13:06
794
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : داوران مربیان علم و کشتی

نوزدهمین وبینار داوری کشتی اتحادیه جهانی برگزار شد

در این وبینار توسط انتونیو سیلوستری و ابراهیم چی چی اوغلو رییس و مسوول آموزش کمیسیون داوری UWW تدریس کردند

نوزدهمین وبینار داوری اینترنتی اتحادیه جهانی کشتی (UWW) با تدریس آنتونیو سیلوستری رئیس و ابراهیم چی چی اوغلو مسئول آموزش کمیسیون داوران اتحادیه جهانی کشتی با موضوع فرآیند چلنج و درک قواعد مشورت کردن به مدت یک ساعت و نیم برای داوران و مربیانی از سراسر دنیا برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir و به نقل از ناصر فروتن رئیس کمیسیون داوران کشتی ایران: این وبینار عصر دیروز (دوشنبه) برای کلیه داوران، مربیان و کشتی گیران سراسر دنیا از طریق ویدئو کنفرانس اینترنتی برگزار شد، بیشترین حضور در این وبینار آموزشی را داوران و مربیانی از کشورهای آسیایی و اروپایی داشتند.

نکته خیلی مهم در این ویدئو کنفرانس اینترنتی اعلام شیوه جدید بازبینی فیلم در صورت چلنج توسط مربیان  بود، مقرر شده است بخاطر اینکه عدالت رعایت و حقی از کشتی گیری ضایع نشود با شیوه جدید با 4 دوربین از چهار گوشه تشک فیلم برداری صورت گیرد تا در هنگام اعتراض و بازبینی فیلم توسط هیئت ژوری در صورت مبهم بودن دوربین اول از دوربین های دیگر نیز بهره برداری شود، استفاده از این تکنولوژی باعث دقت نظر، عدالت بهتر و تصمیم درست ترخواهد گردید. که از آقای نناد لاویچ بخاطر فراهم کردن همچنین امکاناتی تقدیر و تشکر نیز شد.

موضوع چلنج کردن مربیان:

همچنین از دیگر نکاتی که داوران و مربیان باید به آن توجه داشته باشند مواردی به شرح ذیل توسط مدرسین توضیح داده شد:
- مربیان هنگام تایید پاسیو توسط داوران نمی توانند چلنج داشته باشند اما در کشتی منفی می توانند چلنج کنند.
- اگر زمان قانونی کشتی به پایان برسد چلنج پذیرفته نیست مگر اینکه قبل از اتمام وقت مربیان چلنج کرده باشند و یا اینکه بعد از سوت داور و اتمام وقت امتیازات روی اسکوربورد ثبت شود که در این حالت مربی حق چلنج دارد.

- اگر ضربه فنی به تایید رئیس تشک رسیده باشد فیلم قابل بازبینی نمی باشد.

- در صورتی که پس از چلنج رأی تیم داوری تایید بشود،کشتی گیر چلنج کننده یک امتیاز از دست خواهد داد و تا پایان مسابقه دیگر دیگر حق چلنج نخواهد داشت.

- در صورت تغییر در رأی داوران به نفع  کشتی گیر چلنج کننده باشد،  چلنج به مربی برگردانده خواهد شد و مربی می تواند در آن مسابقه در صورت اعتراض چلنج مجدد داشته باشد.

- در صورت که در لحظات پایانی مسابقه پروسه فرار اتفاق بیفتد و تیم داوری پروسه را بدرستی با قطع کشتی و تذکر دادن به خاطی انجام ندهند پس از پایان وقت کشتی امکان چلنج وجود نخواهد داشت.

- هنگام چلنج، دیگر داوران از کشتی گیران سئوال نمی کنند، لذا در صورت عدم قبول چلنج، کشتی گیر می تواند چلنج را از روی میز رئیس تشک به مربی خود برگرداند.

- امکان چلنج  بر روی چلنج  وجود نخواهد داشت. برای مثال: اگر مربی آبی اعتراض کرد و فیلم مسابقه توسط هیئت ژوری بازبینی شد و رای صادر گردید دیگرمربی قرمز  نمی تواند چلنج نماید.


- موضوع مشورت کردن داوران:

مشورت یکی از اختیارات رئیس تشک می باشد.
 
- در صورت اجرای فن توسط کشتی گیران و ابهام بین رئیس تشک با داوران ( قاضی، داور وسط) مشورت صورت خواهد گرفت اگر داوران با رییس تشک هم نظر شدند رای حاصل از مشورت ثبت خواهد شد، در این حالت اگر مربیان به رای اعلام شده اعتراض داشته باشند می توانند چلنج نمایند.
- در صورت درخواست مشورت توسط رئیس تشک اگر داور وسط و قاضی با رییس تشک هم نظر  نشدند رای آنها ثبت خواهد شد ( رئیس تشک نمی تواند رای مورد نظر خود را به داوروسط و قاضی تحمیل نماید) در این حالت نیز مربیان در صورت اعتراض می توانند چلنج نمایند.
- پذیرش چلنج و درخواست مشورت حتما باید در حالت نرمال باشد تا کشتی توسط داور وسط قطع گردد، در حالت اجرای فن داور به هیچ عنوان نمی تواند کشتی را با سوت خود متوقف نماید.
- در صورت اجرای تکنیک توسط کشتی گیران، اگر نظر رئیس تشک با یکی از داوران ( قاضی، داور وسط) همنظر باشد دیگر نیاز به مشورت نمی باشد.

در پایان مدرسین اتحادیه جهانی از استقبال و حضور داوران و مربیان در این دوره های آموزشی تشکر و قدردانی نمودند و اعلام داشتند این وبینارها در هفته های آتی نیز دنبال خواهد شد، شرح کامل این ویدئوکنفراس اینترنتی جهت بهره برداری مربیان، داوران و کشتی گیران بصورت فایل PDF در لینک زیر قابل بهره برداری می باشد.

کمیسیون داوری کشتی اتحادیه جهانی , ناصر فروتن, انتونیو سیلوستری, پایگاه خبری اخبار کشتی ایران

 

اشتراک گذاری