منصور برزگر : باید از تجارب گرانبهای بهمنش بیش از اینها استفاده می شد
1396/04/12-20:04
2086
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : مربیان

منصور برزگر : باید از تجارب گرانبهای بهمنش بیش از اینها استفاده می شد

وی امروز در 94 سالگی جان به جان آفرین تسلیم کرد

گفت و گو : رضا میرزاییان

منصور برزگر دارنده مدال طلای وزن 74 کیلوگرم مسابقات جهانی 1973 تهران و نقره بازی های المپیک 1976 مونترال کانادا، سرمربی و مدیر سابق تیم های ملی کشتی ازاد کشورمان درباره خصوصیات استاد عطاالله بهمنش گفت : قبل از اینکه بخواهم از این مرد بزرگ بگویم باید به یک نکته مهم اشاره کنم و تاسف بخورم از اینکه چرا در سال های اخیر که وی توانایی داشت از تجارب گرانبهای او استفاده نشد.

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir وی در ادامه اظهارداشت : معنا ندارد که چنین مرد با دانشی را در خانه منزوی کنیم و از علم و تجربه او بهره نبریم، امید است که امثال بهمنش ها را بحال خود رها نکنیم و رسانه ها و اصولا جامعه ورزش کشور از این دسته از موسپیدان رسانه های ورزشی استفاده کنند .

برزگر همچنین گفت : من زمانی که جوان بودم برای نخستین بار صدای ایشان را از رادیو می شنیدم که از مسابقات مرحوم نامجو وزنه بردار نامدار کشورمان گزارش می کرد، بسیاری از علاقه مندان از جمله بنده دور یک رادیوی بزرگ گرد آمده بودیم و گزارش های ایشان را با اشتهای تمام گوش می دادیم.

زمانی که بهمنش به سبب تسلط فراوان به کشتی به عنوان دبیر فدراسیون کشتی منصوب شد من رفته رفته به سمت کشتی آمده و از نزدیک با این مرد بی مانند آشنا شدم ، واقعا احاطه او به کشتی عجیب بود و فنون کشتی را مثل یک مربی کارکشته می دانست و این برای ما خیلی جالب توجه بود .

وی افزود : وقتی در سال 1973 و در مسابقات جهانی تهران مدال طلا گرفتم مرا به سمت رادیو فراخواند و با من مصاحبه کرد که هنوز آن دیالوگ را بخاطر دارم ، اما خاطره ماندگار بنده به بازی های المپیک 1976 مونترال بر می گردد و زمانی که بنده با کشتی گیر امریکایی در حال مبارزه بودم ، در خلال کشتی، ساعت از کار افتاد و در این لحظه بهمنش با صدایی بلند به مسوولان برگزاری مسابقات معترض شد که چرا زمان را نگه داشته اند، ما در حال مبارزه بودیم، ولی من صدای استاد را می شنیدم که با هیجان خاصی قسم می خورد که وقت را نگه داشته اند تا حق خوری کنند.

این چهره شناخته شده کشتی در خاتمه گفت : باز هم تاکید می کنم که رسانه ها بخصوص صدا وسیما باید قدر اینگونه گزارشگران و مفسران آگاه و با دانش را بدانند و به هنگام بازنشستگی آنها را منزوی نکند، زیرا آنها می توانند معلمان خوبی برای جوانان امروزی باشند .

عطاالله بهمنش- منصوربرزگر- رضا میرزاییان

اشتراک گذاری