مدعیان کسب ریاست فدراسیون کشتی آماده ارایه برنامه های کلان خود برای خارج کردن این ورزش از بحران باشند
1398/03/11-13:03
1182
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : یادداشت

مدعیان کسب ریاست فدراسیون کشتی آماده ارایه برنامه های کلان خود برای خارج کردن این ورزش از بحران باشند

مجمع باید به برنامه رای دهد نه به مدال و عنوان

از قرائن پیداست که وزارت ورزش تصمیم گرفته است همین روزها فهرست نامزدهای تایید صلاحیت شده کسب ریاست فدراسیون کشتی را اعلام و بلافاصله نیز زمینه برگزاری مجمع انتخابات این فدراسیون را فراهم کند، به همین خاطر می طلبد تمامی مدعیان به ویژه دو آتیشه ها کمی از تلاش های تبلیغاتی خود در دنیای مجازی کاسته و به فکر آماده کردن برنامه های کلان برای خروج ورزش اول از بحران همه جانبه در ابعاد داخلی و بین المللی باشند.

به نظر می رسد پس از پاسخ منفی رییس مستعفی به اعتماد همه جانبه مجمع و بحران های برجای مانده از آن، اعضای صاحب رای مجمع نیز به این باور رسیده باشند که این بار به جای رای دادن به مدال، شعارهای متفاوت و قول و قرارهای روی کاغذ، به برنامه های ارایه شده مدعیان رای بدهند.

چرا که وضعیت کنونی کشتی و بحران همه جانبه حاکم برآن که در آستانه رقابت های جهانی 2019 قزاقستان و سپس المپیک 2020 توکیو حرکت چرخ های رو به جلو کشتی را کندتر از همیشه کرده ،نیازمند برنامه های کارآمد و عملی است .

اعتقاد براین است که نامزدهای پرمدعا باید حداقل چند روزی مدیریت تیم های خبری در رسانه های نوشتاری و مجازی خود را متوقف و به تهیه یک برنامه مدون، تمام عیار اقدام کنند تا بتوانند دورنمایی از برون رفت بحران کم سابقه کنونی در ابعاد داخلی، مالی و بین المللی را به اعضای مجمع، اهالی فن واقعی و جامعه بزرگ کشتی ارایه دهند.

از طرف دیگر اعضای مجمع نیز باید به این نکته توجه کنند که رییس آینده اگر با وجود داشتن مدال های رنگارنگ جهان و المپیک دارای برنامه کلان و پاسخگو به نیازهای روز نباشد، می تواند کشتی را حتی با وضعیتی بدتر از شرایط کنونی مواجه کند .

به همین خاطر پر واضح است که اعضای مجمع نباید گول عناوین، اسم و رسم و شعارهای نامزدها را بخورند و قاطعانه ایستاده و به برنامه ها، تفکر به روز، آینده نگری، میزان خلاقیت ، توانمندی در تامین منابع مالی، تیم توانمند و کارآمد و در نهایت توانایی واقعی خارج کردن کشتی از بحران کنونی رای دهند تا فردی لایق ، فارغ از رفیق بازی، باند بازی سکان بسیار لرزان مدیریت کنونی کشتی را بر عهده بگیرد.

اعضای تاثیر گذار مجمع باید بپذیرند که کشتی در حال حاضر به دلائل مختلف از جمله اعتماد چشم بسته آنها در یکی از بدترین دوران خود به سر می برد و برای برون رفت از این بحران برجای مانده از حکومت 7 ساله یکی از برندها و مدال داران ، به یک برنامه جامع و تیم قدرتمند و کاربلد مدیریتی نیازمند است و تحقق این امر نیز میسر نخواهد شد مگر اینکه مجمع نشینان آگاهانه اقدام به انتخاب لایق ترین فرد از بین نامزدها بکنند.

در واقع امروز وظیفه تاریخی، سنگین و تعین کننده اعضای مجمع ایجاب می کند که این بار بدون تعارف، رودربایستی، رفیق بازی و بده بستان های رایج اقدام به انتخاب کرده و اشتباه انتخابات دوره گذشته را تکرار نکنند و یک بار برای همیشه هم که شده به برنامه ، مدیریت، توانمندی ، صداقت و سلامت شخصیت اجتماعی ، تیم کارآمد و مشخص رای دهند و شرایط را برای برون رفت ورزش اول از بحران فراهم کنند.

لازم به یادآوری است مسوولان درجه اول وزارت ورزش اعلام کرده اند به زودی اسامی نامزدهای تایید شده منتشر و اوائل تیرماه آینده نیز مجمع انتخابات ریاست جدید فدراسیون برگزار خواهد شد.

عزیزاله اطاعتی , پایگاه خبری اخبار کشتی ایران,  www.iwn.ir  

 

اشتراک گذاری