قهرمانی همزمان نوجوانان درجهان، حاصل کار اصولی در سطوح پایه است که باید ادامه یابد
1397/04/20-12:04
2001
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی

قهرمانی همزمان نوجوانان درجهان، حاصل کار اصولی در سطوح پایه است که باید ادامه یابد

فعالیت 3/5 ساله ترکان و کاکاحاجی در رده پایه را باید یکی از عوامل مهم قهرمانی سال 2018 نوجوانان دانست

قهرمانی نوجوانان کشتی آزاد و فرنگی در جهانی 2018 کرواسی از جمله افتخارات مهم و قابل بحث ورزش اول به شمار می رود که الحق باید آن را حاصل تفکر درست و دوراندیشانه فدراسیون با سپردن امور آموزش پایه به مردان کاربلد و علاقه مندی همچون مجید ترکان و عبدالکریم کاکاحاجی دانست.

فدراسیون کشتی در کسب عنوان قهرمانی همزمان جهانی نوجوانان آزاد و فرنگی در یک دوره که پس از 22 سال و آنهم در خارج از کشور به دست آمده، نباید از زحمات، کار اصولی و منبطق بر علم روز و تجربه مجید ترکان و عبدالکریم کاکاحاجی در کشتی پایه آزاد و فرنگی بی تفاوت عبور کند، چراکه پایه ریزی درست، زحمات فراوان و مستمر، صبر و حوصله این دو کارشناس کاربلد بود که عاملی شد برای ایجاد زمینه ظهور قهرمانان آینده دار در میدان جهانی 2018 کرواسی تا اکنون فدراسیون بتواند به داشتن پشتوانه های صاحب کلاسی که در صورت مراقبت خواهند توانست از سکوهای قهرمانی جوانان و بزرگسالان و حتی المپیک نیز صعود کنند، دلگرم باشد.

در واقع رسول خادم و فدراسیون کشتی از همان 11 اسفند ماه سال 93 و با صدور احکام مجید ترکان و عبدالکریم کاکاحاجی به عنوان مدیران کشتی پایه نونهالان و خردسالان، کلید قهرمانی نوجوانان در سال 2018 یا همان 97 را زد و اکنون باید با یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده زمینه حفظ نفرات اصلی و دوم تیم های حاضر در رقابت های آسیایی و جهانی 2018 را فراهم کند که با کمترین ریزش، گام در رده های جوانان و سپس بزرگسالان بگذارند.

شکی نیست که غلامرضا محمدی در کشتی آزاد و ابتدا علیرضا لرستانی و سپس فرشاد علیزاده نیز در رشته فرنگی به همراه اعضای کادرهای فنی هر دو رشته در رده نوجوانان زحمات زیادی متحمل شده و با بارور کردن استعدادهای کشف و آموزش داده شده از سوی ترکان و کاکاحاجی در بالارفتن از سکوهای قهرمانی قاره اسیا و جهان یاری کردند.

حالا باید فدراسیون کشتی شرایطی ایجاد کند که با جلوگیری از خدشه وارد شدن به تشکیلات درست شده و زیرآب زنی ها معمول مجموعه کارامد هماهنگ شده در هر دو رشته را حفظ کند تا آنها نیز با دلگرمی بتوانند هم زمینه شکوفایی دیگر نوجوانان با استعداد را فراهم کنند و هم استعدادهای نمایان شده را برای درخشیدن در رده های بعدی یاری کنند.

از طرف دیگر هم اکنون منطق ایجاب می کند که همه عوامل دخیل در شکوفایی نوجوانان بدون تعیین کردن میزان نقش خود، دست در دست هم داده همچنان به کار خود ادامه دهند تا اتفاق مهمی که در رده پایه کشتی افتاده است را با قهرمانی در المپیک به سرمنزل مقصود برسانند.

از آنجایی که کار پایه ایی سه چهار ساله ترکان و کاکاحاجی با قهرمانی در جهانی نوجوانان جواب داده است، منطقی ترین راه این است که همین روند بدون کم و کاست ، بلکه با حمایت های بیشتر تداوم داشته باشد.

فراموش نکنیم که تداوم کار کادرهای فنی به ویژه غلامرضا محمدی در آزاد و فرشاد علیزاده در فرنگی با تمام زیرآب زنی های معمول در کسب عنوان ارزشمند قهرمانی در کرواسی جایگاه خاص خود را دارد، چراکه محمدی تیم هشتم سال 2016 تحویل گرفته از مراد محمدی را سال 2017 به عنوان چهارم و 2018 نیز مقام قهرمانی رسانده است که شاید کسی به جز وی از عهده این کار برنمی امد.

علیزاده جوان هم که قرار گرفتنش در مقام سرمربیگری تیم نوجوانان کشتی فرنگی با حرف و حدیث های فراوان همراه بود، تیم تحویل گرفته از علیرضا لرستانی را نه تنها حفظ بلکه در سال های 2017 و 2018 از سکوی نخست جهان بالا برد و افتخاری به یاد ماندنی در کارنامه خود ثبت کرد.

حالا هیچ ایرادی ندارد جدا از مراسم اهدا جوایز ویژه قهرمانی 2018 جهان به اعضای کادرهای فنی و عوامل دست اندرکار در رده نوجوانان، در اولین جلسات شوراهای فنی نیز به پاس بیش از 3 سال تلاش و کوشش بدون وقفه در رده پایه با دادن یک لوح تقدیر بدون هزینه از زحمات ترکان و کاکاحاجی قدردانی شود تا بلکه فرهنگ سازندگی و عشق و علاقه به کشف، آموزش و پرورش در کشتی زنده بماند .

جهانی کشتی فرنگی 2018 جهان, پایگاه خبری اخبار کشتی ایران

عزیزاله اطاعتی : پایگاه خبری اخبار کشتی ایران iwn.ir

 

اشتراک گذاری