عبدولی با کمترین زحمت ملی پوش وزن 75 کیلوگرم کشتی فرنگی در جهانی 2017 فرانسه شد
1396/05/06-16:05
1892
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : کشتی فرنگی

عبدولی با کمترین زحمت ملی پوش وزن 75 کیلوگرم کشتی فرنگی در جهانی 2017 فرانسه شد

عفیفی و بویری از کشتی با عبدولی انصراف دادند

سعید عبدولی که به خاطر دلائل ارایه شده و تایید شورای فنی تیم های ملی کشتی فرنگی در رقابت های انتخابی تیم ملی حضور نداشت، صبح امروز جمعه در مسابقات درون اردویی تنها با یک کشتی و پیروزی مقابل پژمان پشتام، ملی پوش وزن 75 کیلوگرم کشتی فرنگی ایران در جهانی 2017 فرانسه شد.

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir در این رقابت ها که ساعت 9:10 صبح امروز در خانه کشتی شماره 2 ورزشگاه آزادی برگزار شد قرار بود عبدولی ابتدا با پژمان پشتام مبارزه کند و در صورت شکست وی به مصاف شایان عفیفی برود و با پیروزی مقابل او نیز در دو کشتی و احتمالا سه کشتی در صورت هر کشتی گیر یک برد در دو کشتی اول، به دیدار پیام بویری برود.

وضعیت طوری شد که عبدولی ابتدا 9 بر 2 پشتام را مغلوب کرد ، در کشتی دوم درحالی که پس از سپری شدن یک دقیقه یک بر صفر از شایان عفیفی پیش بود، با امتناع وی از ادامه کشتی روبه شد و دستش به عنوان کشتی گیر پیروز بالا رفت .

اما قسمت جالب مسابقات درون اردویی امروز در اینجا بود که عبدولی در کشتی نهایی باید به مصاف پیام بویری نفر اول رقابت های انتخابی می رفت که ابتدا وی با دوبنده و تی شرت به روی تشک آمد و در کمال تعجب حاضران در سالن خواستار اعلام پیروزی عبدولی از داور وسط شد که با اصرار رییس تشک تی شرت را درآورد و دوباره در کنار داور ایستاده از مسابقه امتناع کرد تا عبدولی به راحت ترین شکل ممکن صاحب پیراهن وزن 75 کیلوگرم کشتی فرنگی ایران در جهانی 2017 شود.

اعتراض عفیفی و بویری از طریق حاضر نشدن به مسابقه در برابر عبدولی به هر چه بود شکل بیانش قشنگ نبود، چرا که  می توانست قبل از مسابقات امروز که همگی آن را پذیرفته و در وزن کشی نیز شرکت کرده بودند، با سرمربی و اعضای شورای فنی تیم های ملی مطرح شود.

گویا این دو کشتی گیر حاضر در رقابت های انتخابی قصد داشتند با انصراف از مبارزه در برابر عبدولی به فرصت ایجاد شده برای وی اعتراض کنند که چرا فدراسیون کشتی و کادر تیم ملی اجازه داده است او بدون وزن کم کردن و رویارویی با تمام حریفان و قرار گرفتن در فشار مسابقات انتخابی به فاصله دو هفته با سه کیلوگرم ارفاق به مصاف نفرات برتر انتخابی برود .

البته این موضوع می توانست قبل از وزن کشی با علی اشکانی سرمربی و اعضای شورای فنی مطرح شود، اینکه پس از قبول مسابقه و حاضر شدن در وزن کشی یک مرتبه با انصراف از مسابقه به بیان اعتراض بپردازند ، شکل قشنگی نداشت. 

به هر صورت، هم عفیفی و هم بویری یک فرصت خوب مسابقه با نفر اول وزن 75 کیلوگرم ایران، صاحب مدال برنز المپیک 2016 و یکی از نفرات برتر این وزن در جهان را از دست دادند تا بتوانند در مقایسه با او شرایط جدید خود را ارزیابی کنند.

حال باید دید کادر فنی، شورای فنی تیم های ملی کشتی فرنگی و فدراسیون کشتی در خصوص کشتی گیران انصراف دهنده و در واقع ناراضی مسابقات انتخابی درون اردویی چه تصمیماتی را خواهند گرفت.

سعید عبدولی – کشتی فرنگی – جهانی کشتی 2017 فرانسه

 

 

 

 

اشتراک گذاری