ضرب الاجل مجمع در حال اتمام و بازگشت رسول خادم به فدراسیون کشتی در ابهام
1397/01/16-07:01
1574
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : یادداشت

ضرب الاجل مجمع در حال اتمام و بازگشت رسول خادم به فدراسیون کشتی در ابهام

تعلل وزارت ورزش در حل اختلاف با خادم، معمای بازگشت بازگشت وی به فدراسیون را پیچیده تر کرده است

در شرایطی که کشورهای طراز اول کشتی جهان، یکی دو روز دیگر در جام جهانی کشتی آزاد 2018 در امریکا به میدان خواهند رفت تا بدانند در کجای کشتی روز جهان قرار دارند، کشتی ایران همچنان گرفتار فضای تخریبی حاکم ناشی از اختلافات رسول خادم با وزارت ورزش است که متاسفانه اراده ای هم برای حل آنها و بازگرداندن وی به فدراسیون کشتی وجود ندارد.

چند روزی از ضرب الاجل یک ماهه مجمع فدراسیون کشتی باقی نمانده، اما هیچ خبری منبی بر جلب رضایت رسول خادم از سوی مجمع و بازگشت وی به فدراسیون نیست و چنان هم به نظر می رسد که نه خادم بدون دستیابی به اهدافش راضی به بازگشت است و نه وزارت ورزش تمایلی به منت کشیدن و اجابت خواسته های رییس مستعفی فدراسیون دارد.

در واقع در حال حاضر کسی به درستی نمی داند که نتایج حتی اولیه مذاکرات مورد نظر مجمع با خادم چه بوده و آیا وی مایل به بازگشت به فدراسیون کشتی است ؟ یا اصلا وزارت ورزش تمایلی به بازگشت رییس مستعفی به فدراسیون دارد یا خیر؟

قبول کنیم شرایط موجود حاکم بر کشتی، به هیچ وجه به سود این رشته که اواخر مرداد و مهرماه سال جاری باید در بازی های آسیایی و رقابت های جهانی با کسب مدال های رنگارنگ از اعتبار ورزش ایران دفاع کند، نیست، در حالی که سکوت و بی تفاوتی وزارت ورزش نسبت به اعلام نظر قطعی خود و روشن کردن تکلیف فدراسیون کشتی نیز معمای موجود را پیچیده تر کرده است .

با توجه به اتفاقات یکی دو ماه اخیر باید اذعان کرد که خانواده بزرگ کشتی که سال جدید را با نگرانی عمیق نسبت به آینده این ورزش شروع کرده ، براین باور است که ورزش اول با شرایط موجود حتی در صورت بازگشت خادم نیز که احتمال آن ضعیف به نظر می رسد، روزهای بسیار سختی را پیش رو دارد و بدون شک تعلل وزارت ورزش در خارج کردن کشتی از بلاتکلیفی مدیریتی، بر حچم مشکلات پیش رو خواهد افزود .

در شرایط حساس کنونی، تصمیم گیرندگان اصلی در وزارت ورزش باید به این نکته توجه داشته باشند که جام جهانی کشتی آزاد 2018  دو سه روز آینده در امریکا برگزار می شود، پس از آن بدون توقف مسابقات مهم قاره اروپا ، پس از آن تورنمنت های معتبر و سپس بازی های آسیایی، جهانی 2018  و جام جهانی کشتی فرنگی یکی پس از دیگری فرار خواهند رسید و ادامه شرایط موجود مشکلات عظیمی را در برابر کشتی ایجاد خواهد کرد.

فراموش نکنیم که قطار به سرعت در حال حرکت ورزش جهان از جمله کشتی به هیچ عنوان منتظر حل اختلافات یا عدم فعالیت کافی و آینده نگرانه کشورها نخواهد شد، هرکشوری که به موقع خود را تجهیز و بلیت سوار شدن به این قطار را تهیه نکرده باشد، جا مانده و همواره نیز باید با حسرت نظاره گر پیشرفت و اعتلای ورزش سایر کشورها باشد.

جان کلام اینکه : کشتی ایران برای بازگشت قدرتمند به میادین مهم بین المللی باید هرچه زودتر از بلاتکلیفی مدیریتی خارج شود و تا زمانی هم که این اتفاق نیافتد، دامنه آسیب های اخیر گسترده تر و کنترل آن نیز سخت تر خواهد بود.

عزیزاله اطاعتی , پایگاه خبری اخبار کشتی ایران  www.iwn.ir

رسول خادم – فدراسیون کشتی , وزارت ورزش و جوانان , پایگاه خبری اخبار کشتی ایران  

 

اشتراک گذاری