شرکت در انتخابی و کسب مقام قهرمانی، گام نخست ملی پوش شدن در جهانی 2017 فرانسه است
1396/04/14-00:04
1426
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : کشتی آزاد کشتی فرنگی

شرکت در انتخابی و کسب مقام قهرمانی، گام نخست ملی پوش شدن در جهانی 2017 فرانسه است

فدراسیون کشتی شرایط برگزاری رقابت های انتخابی و پوشیدن پیراهن تیم های ملی را اعلام کرد

رقابت های انتخابی تیم های ملی کشتی فرنگی و آزاد پنج شنبه و جمعه هفته جاری برگزار خواهد شد

محل برگزاری مسابقات: سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران

فدراسیون کشتی با انتشار یک بخشنامه 8 بندی، شرایط برگزاری و انتخاب ملی پوش اعزامی به جهانی 2017 را اعلام کرد که ایکاش بند هشتم این بخشنامه را ابتدا اعلام می کرد، چون به عنوان مهمترین بند، تعیین ملی پوش شدن را تشریح می کند، 7 بند دیگر جزییات است و بس .

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir در بند 8 آمده است که مبنای اصلی پوشیدن پیراهن تیم ملی، حضور در رقابت های انتخابی تیم ملی، و کسب نتایج برتر در رقابت‌های مذکور خواهد بود، ولیکن علاوه بر اصل مذکور (حضور و کسب نتیجه در انتخابی تیم ملی)، رعایت ضوابط نظم اردویی، فقدان آسیب دیدگی های جدی، دستیابی به آمادگی فنی ،جسمی و روانی مناسب برای حضور در رقابـت های بـین المللـی اصلی (جهانی و آسیایی) و داشتن سوابق و عملکرد فنی قابل اطمینان از رقابت های بین المللی خارجی در تعیین نفرات برتر برای پوشیدن پیراهن تیم ملی ملاک عمل می باشد.

براساس بخشنامه اعلام شده، انتخاب شدن به عنوان فرد برتر گام نخست است و قهرمان انتخابی ها اگر می خواهد به جهانی 2017 فرانسه اعزام شود باید بقیه شرایط ذکر شده در این بند از جمله داشتن سوابق و عملکرد فنی قابل اطمینان از رقابت های بین المللی خارجی را نیز دارا باشد.

در واقع کسی که به مقام نخست انتخابی ها می رسد، فکر نکند کارش تمام و ملی پوش شده است، کادر فنی با استناد به بقیه موارد اعلام شده در بند 8 می تواند او را حذف و فرد دیگری را راهی رقابت های جهانی فرانسه کند.

7 بند دیگر از شرایط برگزاری این رقابت ها به شرح زیر است:
1) رقابت ها تا سقف 8 کشتی گیر در هر وزن، به صورت یک حذفی، و پس از آن دوره‌ایی و دو حذفی برگزار خواهد شد.

2) مدال آوران بازی های المپیک 2016 برزیل و رقابت های اوزان غیرالمپیکی 2016 مجارستان، و دارندگان مدال طلای آسیایی 2017 هندوستان و همبستگی کشورهای اسلامی2017 آذربایجان دور اول استراحت خواهند داشت و از دور دوم به ترتیب یاد شده در جمع 8 کشتی‌گیر در موقعیت قرعه یک و پنج قرار خواهند گرفت.(برگرفته از طرح رنکینگ سیستم اتحادیه جهانی)
نکته: کشتی‌گیران واجد شرایط بند دوم فوق‌، صرفاً در صورت شرکت در وزن کسب مدال خود، از این شرایط (سید بندی) بهره‌مند خواهند شد.

3) برنامه‌ریزی جدول به گونه‌ایی خواهد بود که تعداد کشتی‌گیران در دور دوم، بیش از 8 کشتی‌گیر در هر وزن نباشد.

4) دو کشتی گیر برتر هر وزن (فینالیست‌ها) در رقابت های مرحلی نهایی انتخابی تیم ملی حد اکثر سه بار با یکدیگر رقابت خواهند داشت. کشتی گیری که موفق به کسب دو پیروزری از سه مسابقه یاد شده شود، کشتی‌گیر برتر مسابقات انتخابی تیم ملی در وزن مربوطه خواهد بود. 

5) هرگونه تغییر وزن کشتی گیران از اوزانی که مجاز به شرکت در رقابت های انتخابی تیم ملی در آن اوزان هستند، به اوزان دیگر، صرفاً با درخواست رسمی هیات کشتی استان ذیربط و تایید کادر فنی امکان پذیر می باشد. بر این اساس، کشتی گیران واجد شرایط که تمایل به تغییر وزن دارند، می‌باید نهایتا تا تاریخ 20/03/1396مراتب را به صورت مکتوب از سوی هیات کشتی‌استان مربوطه به فدراسیون اعلام کرده باشند .

6) ضـوابط و مقـررات داوری در کـلیه رقابـت هـای تعییـن شـده در فرآیند انتخابی تیم های ملی کشتی کشور بر مبنای ضوابط و مقررات جاری اتحادیه جهانی کشتی خواهد بود.

7) کشتی گیران واجد شرایط به منظور حضور در رقابت های انتخابی تیم ملی، در صورت آسیب دیدگی می باید کلیه مدارک و مستندات پزشکی خود را پیش از انجام رقابت‌های مذکور(حداقل پیش از زمان وزن‌کشی) به همراه تائیدیه هیات محترم کشتی استان ذیربط، جهت بررسی کمیته پزشکی فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران ارائه نمایند. پس از تائید اولیه حوزه مدیریت فنی یادشده، بـررسـی و اعــلام نظر کمیته پزشکی فوق الذکر منوط به انجام مـعاینه حضوری از کشتی‌گیر ذیربط، و بررسی مستندات مرتبط در "کمیسیون پزشکی خاص" بوده ، و عدم حضور کشتی گیر ذیربط در زمان مقرر در کمیسیون فوق‌الذکر، به منزله‌ی حذف از رقابت های انتخابی تیم ملی قلمداد می‌شود.

رقابت های انتخابی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی برای شرکت در مسابقات جهانی فرانسه طی روزهای 15 و 16 تیرماه در سالن 12 هزار نفری مجموعه آزادی تهران برگزار می شود، و تماشای آن برای عموم رایگان است.

انتخابی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی – جهانی کشتی 2017 فرانسه

اشتراک گذاری