روز دوم کشتی آزاد المپیک توکیو، حسن یزدانی نقره گرفت و اطری پنجم شد
1400/05/14-19:05
972
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : کشتی آزاد

روز دوم کشتی آزاد المپیک توکیو، حسن یزدانی نقره گرفت و اطری پنجم شد

امیرحسین زارع راهی دیدار رده بندی و حسین خانی حذف شد

روز دوم رقابت های کشتی آزاد المپیک 2020 که در توکیو ژاپن جریان دارد، در حالی به پایان رسید که حسن یزدانی در فینال وزن 86 کیلوگرم و در یک کشتی سخت و دشوار 4 بر 3 نتیجه را به دیوید تیلور از امریکا واگذار کرد و به مدال نقره رسید.

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir یزدانی که روز گذشته در رقابت های مقدماتی و نیمه نهایی کشتی گیرانی از ازبکستان ، سویس و روسیه را شکست داده و به فینال راه یافته بود، تا 20 ثانیه به پایان کشتی پایانی 3 بر 2 پیش بود و زمانی که تقریبا همه فکر می کردند نتیجه به سود وی اعلام خواهد شد، گرفتار دوخم طوفانی تیلور امریکایی شد و در خاک نشست تا امتیازات تغییر و 4 به 3 به نفع تیلور رقم بخورد و مدال طلا از دستان یزدانی خارج و به نقره تبدیل شود.

در این مسابقه که باید گل کشتی های 2 روز نخست رقابت های کشتی آزاد از آن نام برد، یزدانی بسیار هوشمندانه تر از 2 باز قبلی به مصاف تیلور رفت، اما فقط 20 ثانیه در برنامه ریزی کم اورد تا از تکرار دومین مدال طلای المپیک اش محروم شود.

به هر صورت یزدانی یکی از زیباترین و پاک ترین و با برنامه ترین کشتی های خود در سطح جهان را به نمایش گذاشت و تا اخرین ثانیه های وقت قانونی پا عقب نکشید و مبارزه کرد.

رضا اطری نماینده وزن 57 کیلوگرم کشتی ازاد ایران که روز گذشته با پیروزی مقابل کشتی گیران ترکیه ، مغولستان و شکست برابر اوگویف از روسیه راهی دیدار رده بندی شده بود، عصر امروز در این دیدار با حساب 9 بر یک مغلوب توماس گیلمان دارنده مدال نقره جهان از آمریکا شد و به عنوان پنجمی قناعت کرد.

امروز در رقابت های 2 وزن دوم مصطفی حسین خانی در وزن 74 کیلوگرم در نخستین کشتی 4 بر صفر به کایل داک از امریکا باخت و باشکست این کشتی گیر به نماینده بلاروس حذف و از دور رقابت ها و کنار رفت

امیرحسین زارع نمایندده وزن 125 که صبح امروز در دو کشتی زیبا نمایندگان اوکراین کوزوو را شکست داده بود در دور سوم نتیجه را با حساب 6 بر 3 به گنو پتریاشوویلی از گرجستان واگذار کرد و از راهیابی به فینال باز ماند تا بعداز ظهر فردا برای کسب مدال برنز به مصاف نماینده چین برود.

لازم به یاد اوری است که از ساعت 6:30 صبح فردا جمعه مرتضی قیاسی در 65 و محمدحسین محمدیان در 97 کیلوگرم به روی تشک خواهند رفت و امیرحسین زارع هم بعداز ظهر فردا در دیدار رده بندی وزن 125 کیلوگرم به میدان می رورد.

کشتی آزاد المپیک 2020 توکیو, حسن یزدانی , امیرحسین زارع , پایگاه خبری اخبار کشتی ایران

 

اشتراک گذاری