رقابت ناصر علیزاده با 30 مدعی جهانی برای کسب سهمیه 87 کیلوگرم کشتی فرنگی
1400/02/15-12:02
974
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : کشتی فرنگی

رقابت ناصر علیزاده با 30 مدعی جهانی برای کسب سهمیه 87 کیلوگرم کشتی فرنگی

داویت چاکوتادزه قهرمان المپیک 2016 ریو از روسیه یکی از حریفان علیزاه است

ناصر علیزاده نماینده وزن 87 کیلوگرم کشتی فرنگی ایران به همراه محمد بنا سرمربی و حبیب اله اخلاقی مربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان امروز چهارشنبه به منظور کسب ششمین سهمیه ایران راهی صوفیه بلغارستان محل برگزاری اخرین مرحله گزینشی المپیک 2021 توکیو شدند.

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir در این رقابت ها در مجموع 31 مدعی برای کسب 2 سهمیه باقیمانده وزن 87 کیلوگرم کشتی فرنگی با هم به رقابت خواهند پرداخت که داویت چاکوتادزه دارنده مدال طلای المپیک 2016 ریو ازهمه صاحب نام تر است.

در کنار چاکوتادزه روس ، کشتی گیرانی از ارمنستان ، بلغارستان ، مجارستان ، لهستان ، لیتوانی، ترکیه از اروپا و ژاپن و کره جنوبی از قاره آسیا نیز مدعی کسب سهمیه هستند.

اعتقاد بر این است اگر کسب سهمیه توسط ناصر علیزاده جوان که یکی دو هفته قبل با قدرت عنوان قهرمانی آسیا در قزاقستان را کسب کرد، غیر ممکن نباشد، بسیار سخت است که امیدواریم، وی بتواند با تلاش خود، کوچینگ درست کنار تشک و کمی هم چاشنی شانس و قرعه اخرین سهمیه کشتی فرنگی برای حضور در المپیک 2021 توکیو را به دست اورد.

باید قبول کرد که کشتی فرنگی ایران به راحتی هرچه تمامتر سهمیه وزن 87 کیلوگرم در رقابت های گزینشی را از دست داد، جایی که حسین نوری در فاصله 40 – 50 ثانیه به پایان کشتی 4 بر صفر از حریف چینی خود جلو بود و حتی می توانست با حساب 8 بر صفر دستش در بالا برود، گرفتار سوبلس شانسی وی شد و در نهایت 4 بر 4 نتیجه و سهمیه المپیک را به این چینی کلاس پایین واگذار کرد.

شک نکنیم که کوچینگ ضعیف کنار تشک یکی از عوامل مهم شکست نوری در برابر حریف چینی بود، چرا که اگر خوب رهبری می شد، می توانست در شرایطی که حریف را در خاک داشت و امتیازاتش هم 4 بر صفر بود با 2 بارانداز جانانه کار را تمام کند،اما به دستور کوچ کنار تشک حریف را راهی خارج تشک کرد و بعد از ان بلافاصله پس از سوت آغاز دوباره کشتی به وسیله داور گرفتار سوبلس حریف شد و 4 امتیاز اندوخته اش به باد فنا رفت.

رقابت های گزینشی کشتی فرنگی طی روزهای 18 و 19 ماه جاری در شهر صوفیه بلغارستان برگزار خواهد شد.

فینالیست اوزان ششگانه موفق به کسب سهمیه المپیک 2021 خواهند شد تا 16 نفر منتخب حاضر در این رویداد بزرگ تکمیل شود، تاکنون 14 کشتی گیر از طریق رقابت های جهانی 2021 و رقابت های گزینشی قاره ای موفق به کسب سهمیه شده اند.

اسامی نفرات اعزامی ایران به این رقابت ها به شرح زیر است:

87 کیلوگرم: ناصر علیزاده
سرمربی: محمد بنا
مربی: حبیب اله اخلاقی

سرپرست: حمید سوریان

داور: محمد مصلایی پور- نیما صادقی

مسابقات کشتی فرنگی روزهای 18 و 19 اردیبهشت ماه برگزار می شود.

گزینشی کشتی فرنگی اتحادیه جهانی در صوفیه , ناصر علیزاده,  پایگاه خبری اخبار کشتی ایران

 

 

اشتراک گذاری