دوری 3 ماهه علیرضا کریمی از تمرینات، درمان PRP، بدنسازی و تقویت عضلات در دستور کار
1398/10/07-12:10
1760
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : کشتی آزاد

دوری 3 ماهه علیرضا کریمی از تمرینات، درمان PRP، بدنسازی و تقویت عضلات در دستور کار

دکتر پور: سعید کریمی می تواند پس از سه ماه، تمرینات خود را آغاز کند

دکتر پورسعید رئیس کمیته پزشکی فدراسیون کشتی امروز شنبه در گفت و گو با سایت اختصاصی فدراسیون گفت: جلسه پزشکی در مورد مصدومیت زانوی پای علیرضا کریمی آزادکار تیم ملی روز گذشته (جمعه) برگزار و از صبح امروز نیز روند درمانی در نظر گرفته وی آغاز شده است .

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir وی با بیان این مطلب افزود: برای روش درمان مصدومیت پای  علیرضاکریمی باید تصمیم می گرفتیم و در معایناتی که صورت گرفته بود شک بر این بود که رباط صلیبی قدامی وی پاره است، ولیکن ام آر آی اول، پارگی کامل را نشان نمی داد و در آزمایش ام آر آی مجدد که از پای کریمی گرفته شد این موضوع به اثبات رسید.

پورسعید گفت: در این مورد جلسه ای دیروز (جمعه)  با حضور غلامرضا محمدی و ابراهیم مهربان سرمربی و مربی تیم ملی کشتی آزاد، دکتر سهراب  کیهانی متخصص ارتوپدی، دکتر مرتضی بهرامی نژاد پزشک و بدنساز تیم ملی کشتی آزاد و بنده در بیمارستان آرمان برگزار شد که به این نتیجه رسیدیم 2 راه بیشتر پیش رو نداریم ، یک، انجام عمل جراحی که باعث می شود در نهایت کشتی گرفتن برای کریمی در المپیک غیر ممکن باشد و راه حل دوم درمان غیر تهاجمی است که در این مورد نیز 2 راه را پیش رو داشتیم، یک اینکه که صبر کنیم و بدنسازی انجام دهیم و راه دوم اینکه ایجاد القای ترمیم (PRP) را به همراه بدنسازی و تقویت عضلات و تقویت تعادل انجام دهیم، که راه دوم را برگزیدیم.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون کشتی ادامه داد: نظر دکتر کیهانی این بود که بهتر است از روش PRP استفاده کنیم، تا علیرضا کریمی بتواند به تمرینات خود ادامه داده و شانس حضور در المپیک را از دست ندهد.

پورسعید اظهار داشت: به همین منظور امروز شنبه علیرضا کریمی در بیمارستان طالقانی PRP شد و قرار است انجام تمرینات تعادلی و قدرتی که باعث افزایش عملکرد او می شود توسط دکتر بهرامی نژاد پیگیری شود و این کار 3 ماه طول خواهد کشید و پس از آن علیرضا کریمی می تواند به تمرینات خود ادامه دهد.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون در پایان خاطرنشان کرد: در هر صورت درمان قطعی چنین مصدومیت هایی جراحی است، اما با توجه به اینکه شانس حضور کریمی در المپیک مطرح بود، تیم پزشکی روش دوم را انتخاب کرد و امیدوارم شاهد مصدومیتی برای کشتی گیران کشورمان به خصوص در آستانه حضور در المپیک نباشیم و حادثه ی جدیدی رخ ندهد.

علیرضا کریمی , کشتی آزاد, المپیک 2020 توکیو, پایگاه خبری اخبار کشتی ایران

 

 

اشتراک گذاری