دودانگه عضو ایرانی کمیسیون فنی اتحادیه جهانی کشتی: تلاش می کنم حافظ منافع کشتی ایران باشم
1397/10/03-23:10
1205
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر :

دودانگه عضو ایرانی کمیسیون فنی اتحادیه جهانی کشتی: تلاش می کنم حافظ منافع کشتی ایران باشم

روسیه و آمریکا مخالف وزن کشی در دو روز نبودند

علی اکبر دودانگه عضو ایرانی کمیسیون فنی اتحادیه جهانی کشتی ( UWW ) گفت: به عنوان نماینده کشتی ایران در این کمیسیون تلاش می کنم حافظ منافع کشتی کشور باشم و در جلسه اخیر در صربستان نیز تمام امور را با هماهنگی مسئولان فدراسیون مطرح کرده ام.

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir دودانگه که این نکته را در گفت و گو با سایت اختصاصی فدراسیون کشتی مطرحح کرده است ، افزود : تازه ترین تصمیمات کمیسیون فنی به زودی، پس از تأیید توسط هیأت رئیسه اتحادیه اجرایی می شود.

وی خاطرنشان کرد: از سال 2017 به عنوان نماینده کشتی ایران در کمیسیون فنی اتحادیه جهانی حضور دارم و تا 2021 پایان عضویتم در این کمیسیون تلاش می کنم در هر جلسه از جایگاه کشتی ایران دفاع کرده و نظرات کشتی کشور را منتقل کنم.

دودانگه ادامه داد: یکی از موارد مهم در جلسه هفته گذشته در بلگراد ایجاد بعضی تغییرات جزئی در قوانین داوری از جمله در برخی از خطاها و اجرای قوانین ایجاد شده است که این موارد پس از تأیید از سوی اتحادیه جهانی به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

وی در مورد مسائل پیش آمده در مورد میزبانی رقابت های جام های جهانی آزاد و فرنگی اظهار داشت: کمیسیون فنی اتحادیه جهانی کشتی تصمیم گرفت تا از این پس رقابت های جام جهانی با شرکت 5 تیم برتر رقابت های جهانی و یک تیم منتخب جهان شامل کشتی گیرانی که کشورهای آن ها در رقابت های جهانی صاحب عنوان نشده اند برگزار شود و بر این اساس میزبانی ایران در رقابت های جام جهانی کشتی آزاد ممکن نبود.

این درحالی است که همچنین در صورتی میزبانی رقابت های جام جهانی کشتی فرنگی در سال 2019 میلادی قطعی خواهد بود که تیم ما در بین پنج تیم برتر مسابقات جهانی قزاقستان قرار بگیرد و موضوع دیگر اینکه جام جهانی در سال های المپیک انجام نمی شود.


دوانگه تأکید کرد: ایجاد تغییراتی در نحوه سیدبندی کشتی گیران جهت قرعه کشی اوزان دهگانه دررقابت های جهانی برای رعایت بیشتر عدالت و قرار گرفتن چهار کشتی گیر برتر در دو گروه به صورتی که تا مرحله نیمه نهایی با هم برخورد نکنند از دیگر تصمیمات این نشست بود.

وی تصریح کرد: مورد دیگری که در این نشست مطرح شد این بود که اگر کشتی گیری در مرحله نیمه نهایی مصدوم شود و به کشتی ادامه ندهد برای اینکه بتواند به عنوان پنجم برسد باید حتما مصدومیت وی به تأیید پزشک رسمی اتحادیه برسد، در غیر اینصورت باید در وزن کشی صبح روز بعد شرکت کند تا از جدول مسابقات حذف نشود.

دارنده مدال طلای آسیا خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه مقرر شد از این پس در 3 رشته آزاد، فرنگی و زنان یک کشتی گیر به عنوان کشتی گیر برتر سال انتخاب و جایزه 10 هزار فرانکی به وی اهدا شود.
وی در مورد وزن کشی در 2 روز گفت: در آنجا نظرات علمی و فنی کشتی ایران را در مورد مشکلات وزن کشی در دو روز را مطرح کردم، اما هیچ کدام از اعضا از جمله مامیاشویلی و ریچ بندر نمایندگان روسیه و آمریکا در این مورد مخالفتی نکردند و مسئولان اتحادیه جهانی نیز اعتقاد داشتند که با این شیوه میزان آسیب دیدگی کشتی کاهش یافته و این روش برای حفظ همیشگی کشتی در المپیک ها است و فقط با اصرار ایران مقرر شد ساعت وزن کشی از 7:30 به 9 تا 10 و شروع مسابقات به تناسب شرایط زمان وزن کشی و مسابقات بین ساعت 11 تا 12 باشد.

دودانگه موضوع دیگر مطرح شده در این جلسه را لزوم برخورد با مافیای داوری عنوان کرد و گفت: لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی و تمامی اعضا بر ایجاد عدالت در داوری و استفاده از داوران همطراز در در رده های دیگر سنی (نوجوانان، جوانان، زیر 23 سال) همچون رقابت های جهانی بزرگسالان تأکید کردند و این موردی بود که رئیس اتحادیه جهانی بر آن تأکید داشت، همچنین در این نشست موضوع محروم شدن داور دیدار ایمان صادقی با حریف آمریکایی در مرحله نیمه نهایی رقابت های امیدهای جهان عنوان شد و اتحادیه جهانی بر از بین بردن مسائلی از این دست در داوری ها تأکید دارد.
لازم به یادآوری است که دودانگه هفته گذشته به عنوان نماینده کشتی ایران در آخرین جلسه کمیسیون فنی اتحادیه جهانی در سال 2018 در شهر بلگراد صربستان که با حضور ننادلالوویچ رییس اتحادیه برگزار شد، شرکت داشت.

کمیسیون فنی اتحادیه جهانی کشتی , علی اکبر دودانگه , پایگاه خبری اخبار کشتی ایران

 

اشتراک گذاری