خواندنی های جهانی کشتی 2017 فرانسه
1396/07/23-21:07
1958
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : یادداشت

خواندنی های جهانی کشتی 2017 فرانسه

این دوره از رقابت ها از عصر امروز با وزن کشتی اوزان 71، 75 ، 85 و 98 کیلوگرم کشتی فرنگی آغاز می شود

به جز نتایج به دست آمده و جذابیت مبارزات حساس برای کسب مدال های 24 وزن کشتی های آزاد و فرنگی و مردان و زنان، اخبار شنیدنی بسیاری حول و حوش این رقابت ها منتشر می شوند که خواندن آنها خالی از لطف نیست، پایگاه خبری اخبار کشتی ایران تلاش خواهد کرد خلاصه ایی از این خبرها را جمع آوری کرده به اطلاع علاقه مندان برساند.

پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir در این راستا نیز محدویتی برای خود ایجاد نکرده و هر خبر جالب و خواندنی تایید شده از سوی منابع خبری موثق را به طور خلاصله در قالب مجموعه اخبار خواندنی های جهانی 2017 قرار خواهد داد.

** جلسه هیات رییسه اتحادیه جهانی کشتی UWW با حضور ننادلالوویچ، میشل دوسون رییس و دبیرکل به اضافه 5 نایب رییس و 15 عضو هیات رییسه اتحادیه از جمله رسول خادم رییس فدراسیون کشتی ایران از صبح روز گذشته در پاریس تشکیل شده و بررسی و تصویب موارد مختلف،از جمله تغییر اوزان و قوانین پیشنهادی از سوی کمیته داوران و کمیسیون فنی این اتحادیه را در دستور کار دارد.

** گفته می شود رژیم صهیونیستی در رقابت های فرنگی جهانی 2017 که از ساعت 12:30 روز دوشنبه آغاز می شود، شرکت کننده ای ندارد که این امر خبر خوشحال کننده ای برای فرنگی کاران کشورمان محسوب می شود.

** روز گذشته ( یکشنبه ) تولد مهرداد مردانی ملی پوش وزن 59 کیلوگرم بود که امسال در رقابت های جهانی فرانسه جانشین حمید سوریان اسطوره کشتی فرنگی ایران و جهان در وزن نخست شده است، مردانی دیروز 25 سالگی خود را جشن گرفت .

** سه دارنده مدال طلای کشتی آزاد المپیک 2016 با صعود به یک وزن بالاتر به دنبال کسب تکرار افتخار خود در اوزان جدید در جهانی 2017 فرانسه هستند.

ولادمیر خنچیاشوویلی از گرجستان، حسن یزدانی از ایران و عبدالرشید سعداله اف از روسیه دارنده مدال های طلای اوزان 57 ، 74 و 86 کیلوگرم کشتی آزاد المپیک 2016 ریو چند روز دیگر در جهانی 2017 برای کسب مدال های طلای اوزان 61 ، 86 و 97 کیلوگرم به روی تشک خواهند رفت.

** سایت اتحادیه جهانی کشتی UWW در تحلیل خود پیش از آغاز رقابت های جهانی 2017 فرانسه نوشته است، 5 قهرمان المپیک 2016 ریو، در جهانی پاریس به دنبال کسب مدال طلا هستند، اما فقط چهار نفر از آنها می توانند در صورت موفقیت روی سکوی نخست قهرمانی ایستاده و صاحب مدال طلا شوند.

تحلیل گر سایت اتحادیه از ولادمیر خنچیاشویلی از گرجستان در وزن 61 ، حسن یزدانی از ایران در 86 و تاها آگ گول در 125 کیلوگرم از ترکیه به عنوان بخت های نخست برای کسب مدال طلا نام برده است، اما یاداور شده است که مدال طلای وزن 97 کیلوگرم به یکی از دو برنده مدال طلای المپیک یعنی عبدالرشید سعداله اف صاحب مدال طلای وزن 86 کیلوگرم از روسیه و کایل اسنایدر برنده مدال طلای وزن 97 کیلوگرم المپیک ریو از امریکا خواهد رسید .

سایت UWW از کشتی سعداله اف و اسنایدر در صورت رویارویی به عنوان گل کشتی های جهانی 2017 پاریس نام برده است.

** جان اسمیت ستاره کشتی آزاد دهه 80 و اوائل دهه 90 امریکا که کسب 4 مدال طلای جهان و 2 طلای المپیک در وزن 62 کیلوگرم کشتی آزاد را در کارنامه افتخارات خود دارد، رهبری تیم ملی کشتی آزاد زنان امریکا را در جهانی فرانسه به عهده خواهد داشت.

اسمیت آخرین مدال طلای خود را در المپیک 1992 بارسلونا در شرایطی به دست اورد که موفق شد در فینال مقابل عسگری محمدیان از ایران به پیروزی برسد.

** سایت اتحادیه جهانی کشتی از بهنام احسان پور و مصطفی حسین خانی دوتن از نمایندگاه کشتی آزاد ایران در جهانی 2017 فرانسه به عنوان مدعیانی نام برده است که توانایی برهم زدن تمامی معادلات برندگان مدال اوزان 61 و 70 کیلوگرم را دارند.

قهرمانی کشتی جهانی 2017 فرانسه – تیم های ملی کشتی ایران  

اشتراک گذاری