جهانی کشتی فرنگی نوجوانان - سهم ایران یک طلا، یک نقره و یک برنز در پنج وزن نخست، یک نفر در فینال و یک نفر هم در گروه بازنده های پنج وزن دوم
1396/06/14-23:06
1168
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : کشتی فرنگی

جهانی کشتی فرنگی نوجوانان - سهم ایران یک طلا، یک نقره و یک برنز در پنج وزن نخست، یک نفر در فینال و یک نفر هم در گروه بازنده های پنج وزن دوم

دیدارهای رده بندی و فینال 5 وزن دوم فرداشب( چهارشنبه ) برگزار خواهند شد

تیم کشتی فرنگی نوجوانان ایران که امشب ( سه شنبه ) با کسب سه مدال طلا ، نقره و برنز رقابت های 5 وزن نخست جهانی 2017 را به پایان برد ، فردا چهارشنبه با یک نماینده در فینال و یک نفر هم در گروه بازنده های 5 وزن دوم به کار خود ادامه خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir و به نقل از فدراسیون کشتی امشب در رقابت های پایانی 5 وزن نخست که از ظهر روز گذشته دوشنبه در شهر آتن یونان آغاز شده بود، محسن مدهنی در وزن 58 کیلوگرم صاحب مدال طلا شد، مصطفی کایدخورده در 63 کیلوگرم به مدال نقره دست یافت و سید مجتبی هاشمی هم در وزن 100 کیلوگرم به مدال برنز رسید و 2 نماینده دیگر ما با شکست در برابر حریفان در مرحله مقدماتی حذف شدند.

نتایج برندگان مدال در 5 وزن نخست تیم ایران به شرح زیر است :

در وزن 58 کیلوگرم محسن مدهنی که روز گذشته درمراحل مقدماتی و نیمه نهایی کشتی گیرانی از جمهوری چک ، بلغارستان ، مولداوی و ژاپن را شکست داده بود، امشب نیز در فینال سونو سونو از هند را 14 بر 3 مغلوب کرد و به مدال طلای دست یافت .

در وزن 63 کیلوگرم مصطفی کایدخورده  که روز گذشته پس از استراحت در دور نخست، کشتی گیرانی از آذربایجان، قزاقستان و گرجستان را شکست داده به فینال رسیده بود، امشب در کشتی پایانی 3 بر یک مغلوب دیمیترو میروشنیک از اوکراین شد و به مدال نقره رسید.

در وزن 100 کیلوگرم سید مجتبی حسینی که روز گذشته موفق شده بود در سه کشتی نخست نماینده ژاپن، بلغارستان و ترکیه را مغلوب کند در مرحله نیمه نهایی 2 بر یک در برابر کولتون شولتز از امریکا شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد که امشب توانست 6 بر 2 کانتمیر شیبزوخوف از روسیه را برده صاحب مدال برنز شود.

میلاد رضا نژاد در وزن 50 کیلوگرم و محمد حسینوند در وزن 54 کیلوگرم با شکست و حذف موفق به کسب مدال نشدند.

اما در ادامه این رقابت ها و در 5 وزن دوم که از ظهر امروز سه شنبه به وقت ایران آغاز شده و فرداشب به پایان می رسد، مهران سعادتی فر در وزن 76 کیلوگرم با شکست تمامی رقبا راهی دیدار فینال شد و محمد نصرتی نیز در گروه بازنده های 85 کیلوگرم حضور دارد.

نتایج کشتی گیران کشورمان در مسابقات پنج وزن دوم به شرح زیر است:

 

در وزن 76 کیلوگرم مهران سعادتی فر، پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 4 بر 2 اوتو کتونن از فنلاند را شکست داد، در دور سوم مقابل بایسار اولویف از روسیه با نتیجه 9 بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد،وی در این مرحله با نتیجه 2 بر صفر آکیلبک تالانتبیکوف از قرقیزستان را شکست داد و راهی دیدار فینال شد.

 

در وزن 85 کیلوگرم  محمد نصرتی، در دور اول برابر روبن بین از نروژ  با نتیجه 2 بر یک پیروز شد، اما در دور بعد مقابل موحامد دورسون از ترکیه با نتیجه یک بر یک مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، نصرتی به گروه بازنده ها رفت.

وی ابتدا در این گروه به مصاف ایگان بوکاسکاس از لیتوانی می رود و در صورت غلبه بر این حریف، در مرحله بعد با میکیتا هوراسیو از بلاروس کشتی می گیرد و در صورت  پیروزی بر این کشتی گیر در دیدار رده بندی درمقابل یوهو ماتیاس پاهیکاینن از فنلاند قرار خواهد گرفت.

 

در وزن 42 کیلوگرم محمد کریمی نیا در دور نخست مقابل میزوکی آراکی از ژاپن با نتیجه 3 بر یک به پیروزی رسید وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی  با نتیجه 2 بر صفر  مغلوب آرشات از هند شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، کریمی نیا شانس حضور در گروه بازنده ها را از دست داد و حذف شد.

در وزن 46 کیلوگرم محمدحسین ابوالحسنی در دور نخست مقابل دیلان راگوسین از آمریکا با نتیجه 11 بر 2 مغلوب شد و با توجه به شکست کشتی گیر آمریکایی مقابل نماینده روسیه، وی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 69 کیلوگرم علی کبیری در دور اول با نتیجه 8 بر 3 مقابل سامت چتین از نروژ شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد، کبیری حذف شد.

رقابت های شانس مجدد مسابقات پنج وزن دوم، ظهر فردا (چهارشنبه) و مسابقات رده بندی و فینال نیز فرداشب برگزار می شود.

 

کشتی فرنگی نوجوانان – جهانی 2017 یونان

اشتراک گذاری