در کجای کشتی جهان ایستاده ایم ؟
1398/07/03-17:07
1464
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : یادداشت

در کجای کشتی جهان ایستاده ایم ؟

حضوری درخشان تر در المپیک 2020، بستگی به نگاه و برنامه فدراسیون کشتی دارد

یکشنبه شب همین هفته مسابقات جهانی 2019 با کشتی سعداله اف روسی و شریف اف آذربایجانی به پایان رسید و کشورهای صاجب کشتی جهان و قهرمانان طراز اول دنیا رفتند بویژه آنهایی که موفق به کسب سهمبه شدند، رفتند که خود را برای کسب خوش رنگ ترین مدال المپیک 2020 توکیو آماده کنند که بدون شک متفاوت تر از نور سلطان قزاقستان در میدان معتبر المپیک ظاهر خواهند شد.

مدال ها، سهمیه های تقسیم شده و جدول رده بندی پایانی مسابقات، تازه ترین جایگاه کشورهای صاحب کشتی از جمله ایران را به نمایش گذاشت که در کجای کشتی جهان ایستاده اند و برای کسب مدال های مرغوب تر مدال ها و صعود در جدول تیمی المپیک 2020 توکیو چه اقداماتی را باید انجام دهند.

حال مدیران اصلی کشتی کشورهای حاضر در جهانی 2029 قزاقستان بدون تعارف متوجه شده اند که تازه ترین جایگاه آنها در واقعی ترین میدان ارزیابی پتانسیل و توانایی فنی فدراسیون های ملی کجاست و برای حرکت رو به جلو و دستیابی به مدال در المپیک 2020 آن هم از نوع طلایی اش چه باید بکنند.

کسب عناوین چهارمی در هر دو رشته که با صعود 7 پله ایی در کشتی فرنگی و 2 پله ایی در کشتی آزاد و همچنین 5 سهمیه از 12 سهمیه المپیک 2020 توکیو در جهانی 2019 و در حضور تقریبا تمامی مدعیان طراز اول کشتتی جهان ، بسیار شفاف و بدون تعارف داشته ها و پتانسیل موجود کشتی ایران برای حضور در صحنه های مهم بین المللی را نشان داد و کمک بسیار بزرگی به فدراسیون کشتی و تصمیم گیرندگان آن کرد تا اگر آنها هم قصد دارند واقع بینانه، بدون تعارف و بزرگنمایی نتایج به دنبال برنامه ریزی و در مسیر پیشرفت قرار دادن موجودیت فعلی کشتی ایران باشند، چه باید بکنند.

هر دو رشته فرنگی و آزاد ما میلی متری از رفتن روی سکوی جهانی 2019 باز ماندند و اگر حذف شده های مرحله یک چهارم نهایی ما هر کدام یک پیروزی دیگر به دست می آوردند و حداقل به داوری نمی باختند ، قرار گرفتن روی سکوی قهرمانی نه تنها دور از انتظار نبود، بلکه حق کشتی ایران بود.

اکنون پرونده جهانی 2019 با تمام فراز و فرود ها و اتفاقات برای کشتی ما و همه قدرت های طراز اول جهان بسته شد و کشورهای خواستار مدال های رنگارنگ در المپیک 2020 توکیو بعد از پایان رقابت ها یعنی بلافاصله پس از آخرین کشتی بین سعداله اف روسی و شریف اف آذربایجانی اسب خود را برای المپیک زین کرده و چهار نعل به دنبال خوش رنگ ترین و بهترین مدال های ممکن خواهند تاخت و ما هم اگر می خواهیم به فراخور توان و پتانسیلی که در نورسلطان نشان دادیم سهمی از این مدال ها ببریم باید هرچه زودتر کار آسیب شناسی و برنامه ریزی برای رسیدن به آن را آغاز کنیم که هر چه دیرتر اقدام کنیم از دستیابی به پیش بینی های روی کاغذ باز خواهیم ماند.

میدان جهانی 2019 در قزاقستان به خاطر سطح بالای آن ، نشان داد که جایگاه کشتی ایران در واقعی ترین میدان ارزیابی کجای کشتی کنونی جهان قرار دارد، کسب جایگاهی کمتر از آن، یعنی کم کاری فدراسیون و دست اندرکاران و فنی های کشتی.

در واقع با پتانسیلی که در نورسلطان به نمایش گذاشته شد، همه اهالی فن کشتی و حتی مردم دیدند که اگر کمی به خودمان بیاییم و از تمامی پتانسیل موجود کشتی کشور استفاده کنیم نه تنها چیزی از کشورهای طراز اول کم نداریم و اگر نه بالاتر بلکه باید در کنار آنها روی سکوهای جهانی والمپیک بایستیم .

از این پس دیگر همه متوجه می شوند که قرار گرفتن در رده های پایین تر از جهانی 2019 در هر دو رشته یعنی عقب گرد و بالاتر رفتن یعنی تزریق فکر، خلاقیت ، تفکر تازه ، تلاش منطقی و استفاده از تمامی پتانسیل و محرک های موجود در داخل .

امید است فدراسیون و اهالی فن حاکم بر صندلی های مدیریتی آن با نگاهی متفاوت، واقع بینانه و ملی تر در ابعاد مختلف عملکرد و اتفاقات جهانی 2019 را مورد بررسی قرار داده و با یک برنامه ریزی دقیق و کارشناسانه، پتانسیل موجود کشتی کشور را در مسیر اعتلا و رسیدن به جایگاه واقعی در جهان امروز کشتی، قرار دهند .

در این خصوص دوباره خواهیم نوشت

عزیزاله اطاعتی : پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir

اشتراک گذاری