جلسه کمیسیون علمی UWW در خلال جهانی 2019 قزاقستان برگزار شد
1398/07/02-17:07
5312
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : علم و کشتی

جلسه کمیسیون علمی UWW در خلال جهانی 2019 قزاقستان برگزار شد

نحوه وزن کشی،و برگزاری مسابقات از جمله موارد مورد بحث در این جلسه بود

جلسه سالیانه کمیسیون علمی اتحادیه جهانی کشتی UWW پنج شنبه گذشته 28 شهریورماه با شرکت نناد لالوویچ و اعضای کمیسیون از جمله دکتر بهمن میرزایی عضو ایرانی این کمسیون در خلال رقابت های جهانی قزاقستان برگزار شد و نحوه وزن کشی و برگزاری مسابقات از جمله مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir در این جلسه به جز لالوویچ رئیس اتحایه و چند نفر از نواب رئیس از جمله آخروجان روزیف از ازبکستان، دولت تورلیخانف رئیس شورای کشتی آسیا و رئیس کمیسیون علمی، میخائیل مامیاشویلی رییس فدراسیون کشتی روسیه، بهمن میرزایی از ایران، بارنا از مجارستان، بارباس از یونان، کربی دبیر کمیسیون از آمریکا، پودلیوایف از روسیه، ساویر از فرانسه، تسکیر از ترکیه، تنومن از آلمان، بابیچ از کرواسی  و چند عضو افتخاری دیگر حضور داشتند.

یکی از آیتم های مهم این جلسه، پروسه وزن کشی در کشتی بود و گزارش اجمالی و بازخوردی که کشور های مختلف در این زمینه داشتند ارائه شد.

بازخورد کلی از این که وزن کشی روز صبح روز مسابقه انجام شود مثبت بود و کشور ها گزارش کرده اند این مدل وزن کشی باعث شده سلامت کشتی گیران کمتر به خطر بیافتد.
نکته مهم این بحث این بود که  آیا وزن کشی در دو روز باشد یا خیر و این موضوعی است که سال بعد از المپیک 2020 توکیو چالش هایی را به همراه خواهد داشت. در این مورد قرار بر این شد نظرات و پیشنهادات و انتقادات جمع آوری و تصمیم گیری نهایی انجام شود.

روند استعداد یابی در کشور های مختلف همچنین کتاب کشتی منتشر شده به وسیله فدراسیون کشتی و کمیته ملی المپیک روسیه از جمله موارد دیگری بود که مورد بحث و بررسی کمیسیون علمی اتحادیه قرار گرفت .

این کتاب مشتمل بر 12 فصل است که کشور های آلمان، روسیه، آمریکا، ایران، یونان و ازبکستان مشارکت در چاپ این کتاب داشتند.

از این کتاب در مراسمی که فدراسیون روسیه با هماهنگی فدراسیون قزاقستان و با دعوت از همه اعضای هیات رییسه اتحادیه جهانی کشتی برگزار کرد؛ توسط رئیس اتحادیه جهانی کشتی لالوویچ رو نمایی شد.

بهمن میرزایی , کمیسیون علمی اتحادیه جهانی کشتی, پایگاه خبری اخبار کشتی ایران

اشتراک گذاری