جام ساساری ایتالیا – تیم کشتی آزاد ایران روی سکوی سوم
1398/03/05-10:03
1503
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : کشتی آزاد

جام ساساری ایتالیا – تیم کشتی آزاد ایران روی سکوی سوم

4 مدال طلا، یک نقره و 3 برنز دستاورد آزادکاران ایران از این رقابت ها

آزادکاران اعزامی ایران به رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام ماتئو پلیکونه که روز گذشته در شهر ساساری ایتالیا به پایان رسید ، به 4 مدال طلا، یک مدال نقره و 3 مدال برنز دست یافتند.

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir و به نقل از فدراسیون کشتی، در این رقابت ها که جزء سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی نیز محسوب می شود، محمدباقر یخکشی در وزن 61 ، احمد بذری در 86 ، علیرضا کریمی در 92 و حامد طالبی زرین کمر در 97 کیلوگرم به مدال طلا، عباس فروتن در وزن 97 به مدال نقره و نادر حاج آقا نیا در 57 ، یونس امامی در 70 و ارشک محبی در 92 کیلوگرم به مدال برنز رسیدند.

تیم ایران در اوزان 79 و 125 کیلوگرم نماینده ای نداشت.

در رده بندی تیمی نیز تیم قزاقستان با 162 امتیاز اول شد، روسیه با 147 امتیاز عنوان دوم را از آن خود کرد و تیم ایران نیز با 111 امتیاز در جایگاه سوم ایستاد.

رده بندی انفرادی این مسابقات به شرح زیر است:

57 کیلوگرم: 1- عظمت توسکایف (روسیه) 2- دارت کاپیلان (کانادا) 3- نادر حاج آقانیا (ایران) و گیوی داویدووی (ایتالیا) ... 7- علیرضا سرلک (ایران).


61 کیلوگرم: 1- رسول کالیف (قزاقستان) 2- اولادزیسلاو آندریف (بلاروس) 3- راحول آواره (هند) باقر یخکشی (دیسکالیفه).


65 کیلوگرم: 1- سونبا گونگان (هند) 2- ماگومدرسول ادریسوف (روسیه) 3- سایاتبک اوکاسوف (قزاقستان) و جونسیک یون (کره جنوبی) ... 10- امیرمحمد یزدانی (ایران).


70 کیلوگرم: 1- نورکوجا کایپانوف (قزاقستان) 2- گئورگی کولیف (بلاروس) 3- یونس امامی (ایران) و باتیر بورجاکوف (ترکمنستان) .


74 کیلوگرم: 1- فرانک چامیزو (ایتالیا) 2- دانیر کایسانوف (قزاقستان) 3- میروسلاو کایروف (بلغارستان) و ختیک سابولوف (روسیه) ... 9- محمد نخودی (ایران).


79 کیلوگرم: 1- خلیل امین اف (روسیه) 2- گلیمجان یوزربایف (قزاقستان) 3- فاتح بنفر داج اله (الجزایر) و دمیتری تکاچینکو (اوکراین) .


86 کیلوگرم: 1- احمد بذری (ایران) 2- عظمت دولتبیکوف (قزاقستان) 3- احمد ایبویف (فرانسه) و دیپاک پونیا (هند).

 
92 کیلوگرم: 1- علیرضا کریمی (ایران) 2- باتیربک چاکولوف (روسیه) 3- ارشک محبی (ایران).

 
97 کیلوگرم: 1- حامد طالبی زرین کمر (ایران) 2- عباس فروتن (ایران) 3- ابراهام کونیدو روانو (ایتالیا) و ایگور اوسیانیکوف (روسیه).


125 کیلوگرم: 1- پاور کریوتسوف (روسیه) 2- دانیل لیگتی (مجارستان) 3- اولگ بولتاین (قزاقستان) و فردریک شوکت (کانادا).

توضیح اینکه در وزن 61 کیلوگرم محمدباقر یخکشی از کشورمان صاحب مدال طلا شد، اما مسئولان برگزاری به دلیل اینکه وی با تی شرت ورزشی بر روی سکوی قهرمانی حاضر شد از دادن مدال به وی امتناع و وی را دیسکالیفه کردند.

این در حالی است که در مسابقات جهانى و المپیک قید حضور ورزشکاران با گرمکن ورزشى در قوانین اتحادیه جهانى کشتى دیده شده است، اما حتى در مسابقات قهرمانى آسیا که اخیرا در چین هم برگزار شد قانون مذکور رعایت نشد. 
در همین رابطه فدراسیون کشتى ضمن احترام به قوانین اتحادیه جهانى کشتى، مراتب اعتراض خود را به اتحادیه جهانى کشتى منعکس خواهد کرد، همچنین ضمن بررسى موضوع با عوامل این بى انضباطی برخورد خواهد شد.
گفتنى است با دیسکالیفه شدن یخکشى مدال طلا به کالیف از کشور قزاقستان رسید.

کشتی, جام بین المللی کشتی آزاد ساساری ایتالیا,پایگاه خبری اخبار کشتی ایران  

اشتراک گذاری