جام زیلکوفسکی لهستان – محمدیان در سکوی نخست وزن 97 کیلوگرم
1400/03/19-07:03
1427
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : کشتی آزاد

جام زیلکوفسکی لهستان – محمدیان در سکوی نخست وزن 97 کیلوگرم

شعبانی و کریمی در جای دوم و سوم

رقابت های 5 وزن نخست کشتی آزاد جام بین المللی زیلکوفسکی لهستان سه شنبه شب در شهر ورشو در شرایطی به پایان رسید که قهرمانی مسابقات تقریبا تمام ایرانی وزن 97 کیلوگرم به سود محمد حسین محمدیان به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn,ir در وزن 97 کیلوگرم که از سوی کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد ایران حکم انتخابی برای حضور در المپیک 2021 توکیو تعیین شده بود، محمدیان در 2 مسابقه رو در رو ابتدا در مرحله نیمه نهایی 2 بر 2 علیرضا کریمی را شکست داد و در فینال هم یک بر یک از سد علی شعبانی گذشت و به مدال طلا رسید.

مدال نقره به شعبانی رسید و از طرف دیگر هم علیرضا کریمی با پیروزی 2 بر 2 مقابل کالین مور از امریکا به مدال برنز رسید.

حالا این درست است که محمدیان به مقام قهرمانی رسیده و با 2 پیروزی نزدیک و تقریبا برابر مقابل شعبانی و کریمی صاحب مدال طلای مسابقات زیکوفسکی شده است ، اما باید دید که برتری این شکلی وی مقابل حریفان مستقیم اش مورد قبول کادر فنی و فدراسیون کشتی واقع می شود یا تصمیم دیگری گرفته خواهد شد.

به هر صورت نتایج مسابقات نمایندگان ما در وزن 97 کیلوگرم به این شکل بود که محمدحسین محمدیان در دیدار نخست مقابل کالین مور از آمریکا با نتیجه ۱۱ بر صفر به پیروزی رسید، در دور بعد نیز با نتیجه ۱۰ بر صفر سریک باخیتخانوف از قزاقستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

در همین گروه علیرضا کریمی نیز پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف مقابل آبراهام کونیدو روانو کشتی‌گیر کوبایی‌الاصل و دارنده مدال برنز جهان از ایتالیا که در دور قبل شریف شریف‌اف قهرمان جهان و المپیک از جمهوری آذربایجان را مغلوب کرده بود، با نتیجه ۱۱ بر یک به پیروزی رسید تا حریف محمدیان در مرحله نیمه نهایی شود.

در دیدار نیمه نهایی محمدحسین محمدیان با نتیجه ۲ بر ۲ مقابل علیرضا کریمی به پیروزی رسید و راهی فینال شد، کریمی هم به دیدار رده‌بندی رفت .

از طرف دیگر هم علی شعبانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل ماگومدحاجی نوراف دارنده مدال برنز جهان از مقدونیه با نتیجه ۹ بر ۲ به پیروزی دست یافت و به مرحله نیمه نهایی رفت ،وی در مرحله نیمه نهایی علیشیر یرگالی دارنده مدال نقره آسیا از قزاقستان را با نتیجه ۷ بر ۲ مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد.

دیدار فینال بین محمدیان و شعبانی برگزار شد که محمدیان در پایان با نتیجه ۱ بر ۱ به پیروزی رسید به مدال طلا دست یافت، علیرضا کریمی هم در دیدار رده‌بندی با نتیجه ۲ بر ۲ کالین مور از آمریکا را مغلوب کرد و به مدال برنز رسید.

رقابت های 5 وزن دوم امروز برگزار خواهد شد و رضا اطری در 61 ، حسینخانی و امامی در 74 و طاهری و زارع هم در 125 کیلوگرم به روی تشک خواهند رفت که براساس نظر کادر فنی نتایج 2 وزن 74 و 125 کیلوگرم تکلیف ملی پوشان ایران در المپیک را روشن خواهد کرد.

کشتی آزاد جام زیلکوفسکی لهستان , محمد حسین محمدیان, پایگاه خبری اخبار کشتی ایران

 

اشتراک گذاری