تیم کشتی آزاد ایران با کسب 3 طلا و یک نقره و 2 برنز در بازی های کشورهای اسلامی به کار خود خاتمه داد
1396/02/30-21:02
878
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : کشتی آزاد

تیم کشتی آزاد ایران با کسب 3 طلا و یک نقره و 2 برنز در بازی های کشورهای اسلامی به کار خود خاتمه داد

نصیری، حسین خانی و یزدانی صاحب مدال های طلای 65، 70 و 86 کیلوگرم شدند

تیم کشتی آزاد ایران با 2 مدال طلا و 2 برنزی که امشب شنبه در رقابت های چهار وزن دوم بازی های کشورها اسلامی در شهر باکو آذربایجان به دست آورد در مجموع با 3 مدال طلا، یک نقره و 2 برنز به کار خود خاتمه داد.

محمدی به مدال نقره 97 ، اسماعیل پور و صادق زاده هم به مدال برنز اوزان 61 و 125 کیلوگرم دست یافتند

نفرات برتر اوزان هشتگانه اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir در رقابت های چهار وزن دوم، مصطفی حسین خانی و حسن یزدانی به مدال های طلای اوزان 70 و 86 کیلوگرم دست یافتند و مسعود اسماعیل پور و جابر صادق زاده هم در اوزان 61 و 125 کیلوگرم صاحب مدال برنز شدند.

روز گذشته جمعه نیز در چهار وزن نخست میثم نصیری در وزن 65 کیلوگرم به مدال طلا دست یافته و امیرمحمدی در 97 کیلوگرم مدال نقره کسب کرده بود، این درحالی است که یونس سرمستی و پیمان یاراحمدی نمایندگان ایران در اوزان 57 و 74 کیلوگرم موفقیتی در کسب مدال به دست نیاوردند.

 در مجموع تیم ملی کشتی آزاد ایران با کسب 3 مدال طلا، یک نقره و دو برنز پس از تیم آذربایجان که صاحب 4 مدال طلا، 2 نقره و یک برنز شده از نظر مدالی در جایگاه دوم ایستاد.

دیگر مدال طلای این رقابت ها نیز از آن نماینده کشور قرقیزستان در وزن 74 کیلوگرم شد.

نتایج کشتی گیران ایران در 4 وزن دوم به شرح زیر:

 در وزن 61 کیلوگرم، مسعود اسماعیل پور، پس از پیروزی مقابل نمایندگان ترکیه و قزاقستان در نیمه نهایی مقابل حاجی علی اف قهرمان جهان  و دارنده مدال برنز المپیک از آذربایجان با نتیجه8  بر یک شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار صفرمیرات میرادوف از ترکمنستان را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و به صاحب مدال برنز رسید .

 در وزن 70 کیلوگرم مصطفی حسین خانی، با سه پیروزی پی در پی مقابل کشتی گیران تاجیکستان ، ازبکستان و بحرین راهی فینال شد و در این دیدار نیز 10 بر صفر مرتضی علی مسلم اف از آذربایجان را برد و صاحب مدال طلا شد.

 در وزن 86 کیلوگرم حسن یزدانی، پس از استراحت در دور اول نمایندگان تاجیکستان و آذربایجان را به ترتیب 10 بر صفر و 11 بر صفر برد و به فینال رسید و در این مرحله هم 11 بر صفر سلیم یاشار از ترکیه را مغلوب کرد و برنده مدال طلا شد.

در وزن 125 کیلوگرم جابر صادق زاده در دور نخست نماینده پاکستان را برد و بعد در مرحله نیمه نهایی با حساب 7 بر 3 به جمال الدین ماگومداف از آذربایجان باخت و راهی دیدار رده بندی شد، در این مرحله رجا الکراد از سوریه را 10 بر صفر شکست داد و به مدال برنز رسید.

 نفرات برتر اوزان هشتگانه به شرح زیر است :

57 کیلوگرم: 1- ماهیر امیرارسلان اف (آذربایجان) 2- ژاندوس اسماعیل اف (قزاقستان) 3- نودیرجان صفراف (ازبکستان) و نبی اوزون (ترکیه) 5- یونس سرمستی (ایران)

61 کیلوگرم: 1- حاجی علی اف (آذربایجان) 2- علی بک عثمان اف (قرقیزستان) 3- مسعود اسماعیل پور (ایران) و عبدل وهاب (پاکستان)

65 کیلوگرم: 1- میثم نصیری (ایران) 2- ماگومد مسلم اف (آذربایجان) 3- بالی کومبا (گینه بیسائو) و الیاس ژومای (قزاقستان)

70 کیلوگرم: 1- مصطفی حسین خانی (ایران) 2- مرتضی علی مسلم اف (آذربایجان) 3- آدام باتیروف (بحرین) و ظفر داما (ترکیه)

74 کیلوگرم: 1- مسلم اولایف (قرقیزستان) 2- سونر دمیرتاش (ترکیه) 3- بکزاد عبدالرحمن اف (ازبکستان) و بولات ساکایف (قزاقستان) (در این وزن پیمان یاراحمدی از دور رقابت ها کنار رفت)

86 کیلوگرم: 1- حسن یزدانی (ایران) 2- سلیم یاشار (ترکیه) 3- آدیلت داولومبایف (قزاقستان) و شریف شریف اف (آذربایجان)

97 کیلوگرم: 1- نورماگومد گادجیف (آذربایجان) 2- امیر محمدی (ایران)  3- یوسوپ ملیجایف (ترکمنستان) و مامد ابراگیم اف (قزاقستان)

125 کیلوگرم: 1- جمال الدین ماگومدوف (آذربایجان) 2- دولت شابانبای (قزاقستان) 3- جابر صادق زاده (ایران) و سلیم ارکان (ترکیه)ی

کشتی آزاد بازی های کشورهای اسلامی – باکو

اشتراک گذاری