ایران با 5 مدال طلا، یک نقره و 3 برنز مقتدرانه قهرمان کشتی فرنگی 2020 آسیا شد
1398/11/30-19:11
1494
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : کشتی فرنگی

ایران با 5 مدال طلا، یک نقره و 3 برنز مقتدرانه قهرمان کشتی فرنگی 2020 آسیا شد

ازبکستان و قزاقستان هم روی سکوی دوم و سوم ایستادند

ساعاتی پیش تیم کشتی فرنگی ایران در مجموع با کسب 5 مدال طلا، یک نقره، 3 مدال برنز و 190 امتیاز ، مقتدرانه به مقام قهرمانی دست یافت و تیم های ازبکستان و قزاقستان نیز دوم و سوم شدند.

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir در این دوره از رقابت ها طی روزهای 29 و 30 بهمن ماه برگزار شد، برای تیم ایران ناصرپور در وزن 55 کیلوگرم، امین کاویانی نژاد در 72، مهدی ابراهیمی در 82 ، محمدهادی ساروی در 97 و امین میرزازاده در وزن 130 کیلوگرم به مدال طلا به دست آوردند، پژمان پشتام در 77 کیلوگرم مدال نقره ، مهدی محسن نژاد در 60 ، میثم دلخانی در 63 و حسین اسدی در 67 کیلوگرم 3 مدال برنز تصاحب کردند.
لازم به یادآوری است که 3 مدال طلای اوزان 72 ، 82 و 97 کیلوگرم و همچنین 2 مدال برنز اوزان 60 و 67 کیلوگرم در 5 وزن دوم که رقابت های آنها عصر امروز برگزار شد به دست آمد.

این قهرمانی در حالی بدست آمد که تیم ایران در مسابقات سال گذشته 2019 با 165 امتیاز و اختلاف تنها 2 امتیاز نسبت به تیم ازبکستان قهرمان شده بود ، اما امسال با ترکیبی جوان که 9 نفر آن برای نخستین بار راهی این مسابقات می شدند، با 190 امتیاز و  44 امتیاز اختلاف امتیاز نسبت به تیم دوم مقتدرانه به عنوان قهرمانی رسید.
نتایج کشتی گیران کشورمان در اوزان دهگانه به شرح زیر است:

در وزن 55 کیلوگرم پویا ناصرپور پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل دونگ هیوک وون از کره جنوبی با نتیجه 9 بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد و در این مرحله در یک کشتی نزدیک با نتیجه 8 بر 7 آروجان حالاکورکی از هند را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد.

ناصر پور در دیدار پایانی با نتیجه 8 بر صفر از سد جسوربک اورتیبکوف از ازبکستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.


در وزن 60 کیلوگرم مهدی محسن نژاد، پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 9 بر یک کرار البدهان از عراق را از پیش رو برداشت و در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی در مصاب با ژولمان شارشنبکوف دارنده مدال نقره جهان از قرقیزستان با نتیجه 9 بر 2 مغلوب و راهی دیدار رده بندی شد.

وی در این دیدار با نتیجه 4 بر 3 آدیوس سلطانگالی دارنده مدال برنز جهان از قزاقستان را مغلوب کرد و صاحب مدال برنز شد.


در وزن 63 کیلوگرم میثم دلخانی، پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر یوشیکی یامادا از ژاپن را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت، اما در این مرحله مقابل المورات تاسمورادوف دارنده مدال برنز المپیک و نقره و برنز جهان از ازبکستان با نتیجه 10 بر یک مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت.

دلخانی در این دیدار با نتیجه 2 بر صفر یرنور فیتداخمتوف از کشور قزاقستان را شکست داد و صاحب مدال برنز شد.


در وزن 67 کیلوگرم حسین اسدی، در دور نخست مقابل زین الدین قمراف از تاجیکستان با نتیجه 9 بر یک پیروز شد، در دور بعد عادیل خان ساتایف از قزاقستان را با نتیجه 8 بر صفر مغلوب کرد و راهی دیدار نیمه نهایی شد ، اما در این مرحله با نتیجه 5 بر یک مغلوب ریو هان سو قهرمان جهان از کره جنوبی شد و به دیدار رده بندی رفت.

اسدی در دیدار رده بندی تسوچیکا شیمویامادا از ژاپن  را با نتیجه 5 بر 3 مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت.


در وزن 72 کیلوگرم امین کاویانی نژاد، پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر یان چن از چین تایپه را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی رفت که در این دور روسلان تساریف از قرقیزستان را با نتیجه 3 بر صفر مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد.

کاویانی نژاد در دیدار پایانی با نتیجه 8 بر صفر ابراگیم ماگمدوف از قزاقستان را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.


در وزن 77 کیلوگرم پژمان پشتام، در دور نخست با نتیجه 3 بر یک از سد بهزاد عمراف از ازبکستان گذشت، در دور بعد با نتیجه 9 بر صفر مصلح الدین اوروکوف از تاجیکستان را مغلوب کرد و در مرحله نیمه نهایی در مصاف با رنات الیاز اولو از قرقیزستان با نتیجه 5 بر صفر پیروز و به دیدار فینال راه یافت.

پشتام در دیدار فینال در مصاف با تمرلان شادوکایف دارنده مدال برنز زیر 23 سال جهان از قزاقستان با نتیجه 10 بر یک مغلوب شد و به مدال نقره رسید.


در وزن 82 کیلوگرم، که به صورت دوره ای و در دو گروه برگزار شد، مهدی ابراهیمی در گروه A   در دور نخست با نتیجه 3 بر صفر یوگنی پولیوادوف از قزاقستان را مغلوب کرد، در دور بعد با نتیجه 5 بر 2 ساتوکی موکایی از ژاپن را برد، در دور سوم مقابل سینگ هارپرت از هند با نتیجه 7 بر صفر به برتری دست یافت و به عنوان سرگروه به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

ابراهیمی در این دیدار با نتیجه 6 بر 5 جالگاسبای بردی موراتوف دارنده مدال برنز جهان از ازبکستان را مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد که در این دیدار با نتیجه 3 بر یک جون هیونگ چوی از کره جنوبی را از پیش رو برداشت و صاحب مدال طلا شد.


در وزن 87 کیلوگرم بهروز هدایت، پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 6 بر 6 از سد رستم آساکولوف دارنده مدال نقره و برنز جهان و قهرمان آسیا از ازبکستان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد، در این مرحله در حالی که تا ثانیه های پایانی با نتیجه 7 بر صفر از آزات سالیندینوف از کشور قرقیزستان جلو بود به دلیل مصدومیت از ناحیه پا به کشتی ادامه نداد و مغلوب شد، هدایت با توجه به مصدومیت پیش آمده در دیدار رده بندی نیز حاضر نشد و حذف شد.


در وزن 97  کیلوگرم محمدهادی ساروی، پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل هاردیپ از هند با نتیجه 9 بر یک به برتری دست یافت، در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 5 بر صفر و ضربه فنی بکسلطلان محموداف از قرقیزستان را از پیش رو برداشت و راهی دیدار پایانی شد.

ساروی در دیدار فینال با نتیجه 5 بر 2 از سد سی یئول لی از کره جنوبی گذشت و به مدال طلا دست یافت.


در وزن 130 کیلوگرم امین میرزازاده، در دور اول در یک دیدار نزدیک با نتیجه 3 بر 3 مقابل منصور شادوکایف از قزاقستان به برتری رسید و مرحله نیمه نهایی با نتیجه 6 بر یک آرتا سونودا از ژاپن را مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد.

میرزازاده در دیدار فینال با نتیجه 9 بر صفر مین سئوک کیم دارنده مدال برنز جهان از کره جنوبی را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

رده بندی انفرادی و تیمی این مسابقات به شرح زیر است:

55 کیلوگرم: 1- پویا ناصرپور (ایران) 2- جسوربک اورتیبکوف (ازبکستان) 3- آروجان حالاکورکی (هند) و خورلان ژاکانشا (قزاقستان).


60 کیلوگرم: 1- کنیچیرو فومیتا (ژاپن) 2- ژولامان شارشنبکوف (قرقیزستان) 3- اسلام جان بهرام اف (ازبکستان) 3- مهدی محسن نژاد (ایران).


63
کیلوگرم: 1- المورات تاسمورادوف (ازبکستان) 2- جین سئوب سونگ (کره جنوبی) 3- مبین جان احمداف (تاجیکستان) 3- میثم دلخانی (ایران).


67 کیلوگرم: 1- ریو هان سو (کره جنوبی) 2- محمود بخشیلوف (ازبکستان) 3- آشو (هند) 3- حسین اسدی (ایران).


72 کیلوگرم: 1- امین کاویانی نژاد (ایران) 2- ابراگیم ماگومادوف (قزاقستان) 3- روسلان تساریف (قرقیزستان) و آدیتیا کوندو (هند).


77 کیلوگرم: 1- تمرلان شادوکایف (قزاقستان) 2- پژمان پشتام (ایران) 3- حسین البیدهان (عراق) و رنات ایلیاز اولو (قرقیزستان).


82 کیلوگرم: 1- مهدی ابراهیمی (ایران) 2- جان هیون چوی (کره جنوبی) 3- جالگاسبای بردیموراتوف (ازبکستان) و یوگنی پولیوادوف (قزاقستان).


87 کیلوگرم: 1- سونیل کومار (هند) 2- آزات سالیدینوف (قرقیزستان) 3- عظمت کاستوبایف (قزاقستان) 4- تاکاهیرو تسورودا (ژاپن) بهروز هدایت (حذف شد).


97 کیلوگرم: 1- محمدهادی ساروی (ایران) 2- سی یئول لی (کره جنوبی) 3- هاردیپ (هند) و محمدعلی شمس الدین اف (ازبکستان).


130 کیلوگرم: 1- امین میرزازاده (ایران) 2- مین سئوک کیم (کره جنوبی) 3- رومان کیم (قرقیزستان) و منصور شادوکایف (قزاقستان).

رده بندی تیمی:

1- ایران 190 امتیاز 2- ازبکستان 146 امتیاز 3- قزاقستان 136 امتیاز 4- کره جنوبی 130 امتیاز 5- هند 127 امتیاز 6- قرقیزستان 119 امتیاز 7- ژاپن 98 امتیاز 8- تاجیکستان 37 امتیاز

کشتی فرنگی , قهرمانی کشتی فرنگی 2020 آسیا در هند, پایگاه خبری اخبار کشتی ایران

اشتراک گذاری