ایران با 3 فینالیت در 5 وزن نخست کشتی فرنگی جوانان 2022 جهان
1401/05/28-20:05
715
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : کشتی فرنگی

ایران با 3 فینالیت در 5 وزن نخست کشتی فرنگی جوانان 2022 جهان

محمدی، چوبانی و هدایتی در فینال اوزان 63، 87 و 130 کیلوگرم

عصر امروز جمعه ، مسابقات مقدماتی و نیمه نهایی 5 وزن نخست کشتی فرنگی 2022 جوانان جهان که در شهر قونیه بلغارستان جریان دارد با راهیابی 3 نماینده ایران به فینال اوزان 63 ، 87 و 130 کیلوگرم به اتمام رسید.

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir ایمان محمدی در وزن 63 کیلوگرم، ابوالفضل چوبانی در 87 و فردین هدایتی در 130 کیلوگرم 3 کشتی گیری بودند که با پیروزی مقابل تمامی حریفان به فینال راه یافته اند که عصر فردا شنبه باید برای کسب مدال طلا به مصاف دیگر فینالیست ها بروند.

این درحالی است که آرش نگهداری نیز در گروه بازنده های وزن 55 کیلوگرم  حضور دارد تا برای کسب مدال برنز ابتدا به مصاف نماینده گرجستان و سپس کشتی گیر قرقیزستانی برود.

نتایج رقابت های امروز تیم فرنگی ایران در 5 وزن نخست به شرح زیر است :

در وزن 55 کیلوگرم سید آرش نگهداری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 4 بر 3 مغلوب دنیس میهای از رومانی شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، به گروه بازنده ها رفت.

نگهداری در این گروه ابتدا به مصاف تامازی گلونتی از گرجستان می رود و در صورت گذر از این حریف به دیدار رده بندی راه خواهد یافت تا برای کسب مدال برنز مقابل نوریستان سویورکولوف از قرقیزستان قرار بگیرد. در وزن 63 کیلوگرم ایمان محمدی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر آزات ساریار از ترکیه را از پیش رو برداشت، در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 6 بر صفر رومئو بریدزه از گرجستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

وی در این مرحله با نتیجه 4 بر صفر از سد چیزو ماریویاما از ژاپن گذشت و به دیدار فینال راه یافت که برای کسب مدال طلا باید با بایامان کریموف از قرقیزستان رو به رو شود.

در وزن 77 کیلوگرم مسعود کاووسی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 4 بر 1 تورنیکه میکلادزه از گرجستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یکچهارم نهایی مقابل الکساندرین گوتو از مولداوی با نتیجه 5 بر صفر و ضربه فنی مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، کاووسی حذف شد.

در وزن 87 کیلوگرم ابوالفضل چوبانی در دور اول با نتیجه 7 بر 3 ماریو ووکوویچ از صربستان را مغلوب کرد، در دور بعد با نتیجه 8 بر صفر اوندرج حاولکا از چک را از پیش رو برداشت، در مرحله یک چهارم نهایی ه مقابل دونگ هیون یون از کره جنوبی با نتیجه 8 بر صفر پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت که در این مرحله با نتیجه 8 بر 1 لاچین والیف از آذربایجان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت.

وی در دیدار پایانی با ویگن نازاریان از ارمنستان کشتی می گیرد.

در وزن 130 کیلوگرم فردین هدایتی در دور نخست با نتیجه 4 بر صفر جوهر اوزاروف از قزاقستان را از پیش رو برداشت، در دور بعد با نتیجه 7 بر 2 آلبرت واردانیان از ارمنستان را مغلوب کرد، در مرحله نیمه نهایی ، تیموربک نسیم اف از ازبکستان را با نتیجه 5 بر 1 شکست داد و به دیدار فینال راه یافت.

هدایتی برای کسب مدال طلا به مصاف میخایلو ویشینوتسکی از اوکراین می رود.

رقابت های رده بندی و فینال اوزان فوق از ساعت 19:30 فردا (شنبه) برگزار می شود.

لازم به یادآوری است که از ساعت 12:30 فردا شنبه نمایندگان ایران در 5 وزن نخست در اوزان 60 ( سعید اسماعیلی ) ، 67 ( سید دانیال سهرابی ) ، 72 ( امیر عبدی ) ، 82 ( علیرضا مُهمدی ) و 97 ( علی عابدی درزی ) وارد رقابت ها خواهند شد تا در صورت حضور در دیدارهای رده بندی و فینال یکشنبه شب برای کسب مدال به مصاف حریفان خود بروند.

کشتی فرنگی جوانان 2022 جهان در بلغارستان,  پایگاه خبری اخبار کشتی ایران

اشتراک گذاری