اسنایدر : امیدوارم رقابت من با سعداله اف ادامه داشته باشد
1396/06/07-08:06
2006
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : کشتی آزاد

اسنایدر : امیدوارم رقابت من با سعداله اف ادامه داشته باشد

وی با پیروزی در گل کشتی جهانی 2017 مقابل سعداله اف، به مدال طلای وزن 97 کیلوگرم دست یافت

تیم امریکا هم با این طلا، پس از 22 سال قهرمان تیمی جهان شد

امریکایی ها اخرین بار سال 1995 در آتلانتا به مقام قهرمانی جهان دست یافته بودند

کائل اسنایدر برنده مدال طلای وزن 97 کیلوگرم کشتی آزاد 2017 جهان که شنبه شب در پاریس، گل کشتی این رقابت ها را از عبدالرشید سعداله اف ستاره کشتی روس ها برد و قهرمان شد، درگفت و گو با سایت رسمی فدراسیون کشتی امریکا، گفت: از این پیروزی بسیار خوشحالم و امیدوارم رقابت بین من و سعداله اف، تداوم داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir اسنایدر با بیان این مطلب، افزود: من مرد خوشحالی هستم و از عملکرد خودم هم در برابر سعداله اف خرسندم، بسیار سخت تلاش کردم و به همین خاطر هم حتی اگر نتیجه را از دست می دادم ، ناراحت نمی شدم . 

وی خاطر نشان کرد، در این کشتی من از سعداله اف قویتر بودم و احساسم هم این است که وی هنوز در وزن 97 کیلوگرم جا نیافتاده است و همین امرهم یکی از دلائلی بود که باعث خستگی وی شد.

اسنایدر تصریح کرد: کشتی مقابل سعداله اف کمی مرا عصبی کرده بود و به همین خاطر هیجان زده شده بودم، اما حالا بسیار از این فرصت پیش آمده خرسندم، سعداله اف حریف بزرگی است و به همین خاطر امیدوارم که رقابت ما همچنان ادامه داشته باشد، چراکه رویارویی ما برای تمامی علاقه مندان به کشتی جذاب و دلچسب است .

شنبه شب آخرین کشتی رقابت های جهانی 2017 فرانسه که از زمان اعلام صعود سعداله اف به وزن 97 کیلوگرم و احتمال رویارویی وی با اسنایدر یکی از موضوعات اصلی بحث کارشناسان جهانی کشتی بوده و از سوی اتحادیه جهانی کشتی هم به عنوان گل کشتی این دوره از رقابت ها نام برده شده بود، با پیروزی 6 بر 5 به سود اسنایدر به پایان رسید تا روند پیروزی های 3 سال اخیر سعداله اف که از 2014 تا کنون تداوم داشت متوقف شود.

سعداله اف پس از کسب 2 مدال طلای سال های 2014 و 2015 جهان و طلای المپیک 2016 ریو در وزن 86 کیلوگرم المپیک به 97 کیلوگرم صعود کرد و پس از کسب عنوان نخست رقابت های انتخابی روسیه پیراهن تیم ملی این کشور در جهانی 2017 را برتن کرد که تا فینال این مسابقات هم بدون زحمت بالا آمد، اما کشتی پایانی را با حساب 6 بر 5 به کائل اسنایدر مدافع عنوان قهرمانی این وزن و صاحب مدال طلای المپیک 2016 باخت و به مدال نقره دست یافت تا نخسین صعودش به وزن جدید طلایی نباشد.

جالب است که بدانیم گل کشتی جهانی 2017 و پیروزی اسنایدر با یک اتفاق خوشایند نیز برای کشتی امریکا همراه بود، چراکه مدال طلای اسنایدر باعث شد تیم امریکا با حساب 54 بر 53 نسبت به تیم روسیه به مقام قهرمانی تیمی دست یافته و پس از 22 سال و جهانی 1995 آتلانتا آنرا تکرار کند، در واقع اگر سعداله اف پیروز می شد تیم روسیه به جای امریکا سکوی نخست جهانی را تصاحب می کرد.

امریکایی های یکبار دیگر در سال 1993 تورنتو کانادا به مقام قهرمانی جهان دست یافته بودند.

کائل اسنایدر- عبدالرشید سعداله اف – کشتی جهانی 2017 فرانسه

اشتراک گذاری