اتحادیه جهانی کشتی از دوپینگ سه کشتی گیر آزاد در جهانی 2019 قزاقستان خبرداد، یدالله محبی صاحب سهمیه المپیک شد
1398/11/30-21:11
1302
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : کشتی آزاد

اتحادیه جهانی کشتی از دوپینگ سه کشتی گیر آزاد در جهانی 2019 قزاقستان خبرداد، یدالله محبی صاحب سهمیه المپیک شد

با این اتفاق تعداد سهمیه های کشتی آزاد ایران از عدد 2 به 3 افزایش یافت

اتحادیه جهانی کشتی ( UWW ) عصر امروز چهارشنبه درسایت اختصاصی خود از مثبت شدن آمازیش تست دوپینگ 3 کشتی گیر آزاد صاحب سهمیه المپیک در اوزان 74 و 125 کیلوگرم در رقابت های جهانی 2019 خبر داد که با حذف 2 کشتی گیر ازبکستانی و سوریه ایی، یدالله محبی نماینده ایران با قرار گرفتن در رده پنجم وزن خود موفق به کسب سهمیه المپیک شد.

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir اتحادیه جهانی خاطر نشان کرده است که دوپینگ زلیم خان خادژیف کشتی گیر وزن 74 کیلوگرم فرانسه صاحب مدال برنز 2019 ، خاسان بوی رخیموف دارنده مدال برنز وزن 125 کیلوگرم ازبکستان و  بدخاخوتابا نفر پنجم وزن 125 کیلوگرم از سوریه ، از سوی آژانس بین المللی مبارزه با دوپینگ تایید شده و به همین خاطر نیز سهمیه کسب شده از سوی آنها باطل و به کشتی گیران کوزوو و ایران تعلق خواهد گرفت .

با این حساب با حذف 2 کشتی گیر سهمیه گرفته در وزن 125 کیلوگرم به خاطر مثبت شدن دوپینگ یدالله محبی نماینده کشتی آزاد ایران در این وزن که در جهانی 2019 نورسلطان قزاقستان در رده هشتم قرار گرفته بود با 2 پله صعود به رده پنجم ارتقا پیدا کرد و صاحب سهمیه المپیک شد ( لازم به یادآوری است که در رده بندی نفرات برتر رده ششم وجود ندارد، نفرات شامل اول ، دوم، 2 نفر سوم و 2 نفر پنجم هستند).

این درحالی است که شالا اگزون کشتی گیر اهل کوزوو نیز که در رده هفتم قرار گرفته بود نیز با 2 پله صعود در رده پنجم قرار گرفت و همچون محبی صاحب سهمیه المپیک شد.

اتحادیه جهانی کشتی همچنین به کشورهای فرانسه ، ازبکستان و سوریه اعلام کرده است که می توانند برای کسب سهمیه المپیک 2020 در رقابت های گزینشی قاره ای و آخرین گزینشی  اتحادیه جهانی در بلغارستان با نماینده جدید شرکت کنند.

با این اتفاق تعداد سهمیه های کشتی آزاد ایران در المپیک 2020 از تعداد 2 به 3 افزایش یافت ، در جهانی 2019 نورسلطان قزاقستان رضا اطری در وزن 57 و حسن یزدانی در 86 کیلوگرم صاحب سهمیه المپیک شده بودند.

کشتی آزاد, دوپینگ , اتحادیه جهانی کشتی , پایگاه خبری اخبار کشتی ایران

اشتراک گذاری