7 وزن نخست جهانی فرنگی 2021 – 2 مدال برنز و 2 فینالیست سهم ایران
1400/07/17-00:07
569
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : کشتی فرنگی

7 وزن نخست جهانی فرنگی 2021 – 2 مدال برنز و 2 فینالیست سهم ایران

محمدعلی گرایی و پشتام برنز گرفتند، ساروی و یوسفی فردا برای کسب مدال طلا به میدان می روند

امشب در شهر اسلو نروژ در پایان مسابقات 4 وزن نخست محمدعلی گرایی در وزن 77 و پژمان پشتام در 82 کیلوگرم مدال برنز گرفتند و هادی ساروی و علی اکبر یوسفی نیز جواز حضور در دیدارهای اوزان 97 و 130 کیلوگرم را به دست اوردند که فردا شب باید برای کسب مدال طلا به میدان بروند.

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir با این حساب تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران در 7 وزن نخست با 2 مدال برنز و 2 فینالیست کار خود را پیش برده است و از ساعت 12 فردا شنبه نیز رقابت های 3 وزن پایانی آغاز خواهد شد که برای تیم ایران به ترتیب ، میثم دلخانی محمدرضا گرایی و رامین طاهری در اوزان 63 ، 67 ، 87 به میدان خواهند رفت .

عصر امروز در ادامه رقابت های 4 وزن نخست محمدعلی گرایی و پژمان پشتام موفق شدند در دیدارهای رده بندی اوزان 77 و 82 کیلوگرم کشتی گیران مجارستانی را مغلوب کرده به مدال برنز دست یافتند.

محمدرضا مختاری در 72 کیلوگرم با شکست در دیدار رده بندی پنجم شد و سجاد عباس پور نیز روز گذشته با شکست در همان دور نخست از گردونه رقابت ها خارج شد.

 
این در حالی است که امروز در رقابت های 3 وزن دوم مهرداد مردانی پس از یک پیروزی با شکست در برابر کشتی گیر ارمنستانی از دور رقابت ها کنار رفت، اما محمدهادی ساروی با سه پیروزی مقابل کشتی گیران روسیه ، گرجستان و ایتالیا به فنیال وزن 97 راه یافت و علی اکبر یوسفی نیز با پیروزی مقابل نمایندگان ارمنستان ، نروژ و شیلی راهی فینال وزن 130 کیلوگرم شد.

رده بندی نفرات برتر چهار وزن نخست به شرح زیر است:

 

55 کیلوگرم: 1- کن ماتسویی (ژاپن) 2- امین صفرشایف (روسیه) 3- الدانیز عزیزلی (آذربایجان) و نوگزاری تسورتسومیا (گرجستان) 11- سجاد عباس پور (ایران).


72 کیلوگرم: 1- مالخاز آمویان (ارمنستان) 2- سرگئی کوتوزوف (روسیه) 3-  گئورگ ساهاکیان (ارمنستان) و کریستوپاس اسیوا (لیتوانی) 5- محمدرضا مختاری (ایران).


77 کیلوگرم: 1-  رومن ولاسوف (روسیه) 2- سانان سلیمان اف (آذربایجان) 3- محمدعلی گرایی (ایران) و رولاند شوارز (آلمان).


82 کیلوگرم: 1- رفیق حسین اف (آذربایجان) 2- برهان آکبوداک (ترکیه)  3-  پژمان پشتام (ایران) و  آدلان آکیف (روسیه).

 

از ظهر فردا و در مسابقات مقدماتی سه وزن پایانی در وزن 63 کیلوگرم، محمدرضا گرایی در وزن 67 کیلوگرم و رامین طاهری در وزن 87 کیلوگرم به مصاف حریفان خود می روند.

در پایان مسابقات چهار وزن نخست تیم روسیه با 80 امتیاز در صدر قرار دارد و تیم های آذربایجان، ترکیه، ایران و ارمنستان به ترتیب با 66، 40، 40 و 35 امتیاز در جایگاه های دوم تا پنجم قرار دارند.

لازم به یادآوری در پایان رقابت های مقدماتی و نیمه نهایی سه وزن پایانی نفرات فینالیست به شرح زیر مشخص شدند


60 کیلوگرم: ویکتور چیوبانو (مولداوی) – ژولامان شارشنبکوف (قرقیزستان).


97 کیلوگرم: محمدهادی ساروی (ایران)- الکس زوکه (مجارستان).


130 کیلوگرم: علی اکبر یوسفی (ایران) – زورابی گدخوری (روسیه)
کشتی فرنگی جهانی 2021 , محمدهادی ساروی , علی اکبر یوسفی , پایگاه خبری اخبار کشتی ایران  

اشتراک گذاری