5 وزن نخست کشتی فرنگی نوجوانان 2019 جهان – 2 مدال طلا سهم ایران
1398/05/12-23:05
1685
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : کشتی فرنگی

5 وزن نخست کشتی فرنگی نوجوانان 2019 جهان – 2 مدال طلا سهم ایران

4 ایرانی دیگر در فینال و دیدار های رده بندی 5 وزن دوم، یک نفر هم در شانس مجدد

رقابت های 5 وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان 2019 جهان امشب ( شنبه ) در شهر صوفیه بلغارستان به پایان رسید و 2 کشتی گیر ایران به مدال طلا دست یافتند، این درحالی است که نمایندگان کشورمان با 2 فینالیست، 2 کشتی گیر در دیدارهای رده بندی و یک نفر هم در شانس مجدد در رقابت های 5 وزن دوم حاضر هستند.

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir و به نقل از فدراسیون کشتی، امیررضا ده بزرگی و شاهرخ میکائیلی 2 کشتی گیری بودند که مدال های طلای اوزان 48 و 110 کیلوگرم را به خود اختصاص دادند.

در رقابت های 5 وزن نخست امیررضا ده بزرگی در دیدار وزن 48 کیلوگرم با نتیجه 3 بر یک ضیاء باباشوف از جمهوری آذربایجان را از پیش رو برداشت و صاحب مدال طلا شد.

در وزن 110 کیلوگرم شاهرخ میکائیلی در دیدار فینال رازمیک کوردیان از ارمنستان را با نتیجه یک بر صفر شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

سجاد عباس پور در وزن 55 کیلوگرم دوازدهم شد، حجت رضایی در دیدار رده بندی وزن 65 کیلوگرم 9 بر 8 به آرمان خاچیکیان از ارمنستان باخت و پنجم شد.

کامران ارقش در دیدار رده بندی وزن 80 کیلوگرم با نتیجه 5 بر 3 مقابل ویگن نازاریان از ارمنستان مغلوب و پنجم شد.

امشب در پایان رقابت های 5 وزن دوم سعید اسماعیلی در وزن 51 کیلوگرم و رضا ساکی در وزن 71 کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند و مهدی احدی زناب و دانیال سهرابی در اوزان 45 و 60 کیلوگرم راهی دیدار رده بندی شدند سعید کریمی زاده در وزن 92 کیلوگرم نیز در گروه بازنده ها حضور دارد.

دیدارهای شانس مجدد از ظهر و رقابت های رده بندی و فینال 5 وزن دوم فردا شب یکشنبه به وقت صوفیه برگزار خواهد شد.

نتایج رقابت های نمایندگان ایران در 5 وزن دوم به شرح زیر است :

در وزن 45 کیلوگرم مهدی احدی زناب پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر رناتو عثمان اوویچ از کرواسی را مغلوب کرد، در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل چورگیتا شول از رومانی با نتیجه 7 بر صفر پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت، در این مرحله مقابل ساماتبک ایزیمگالی از قزاقستان با نتیجه 7 بر صفر مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. 

در وزن 51 کیلوگرم، سعید اسماعیلی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم کومی ساوادا از ژاپن را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد، در این مرحله با نتیجه 4 بر صفر از سد ارشد از هند گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد، در این مرحله ادموند نازاریان از بلغارستان را با نتیجه 9 بر صفر مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت.

حریف وی در دیدار پایانی المیر علی یف از جمهوری آذربایجان است.

در وزن 60 کیلوگرم سید دانیال سهرابی در دور نخست با نتیجه 10 بر 2 از سد رأفت رشید از بلغارستان گذشت، در دور دوم مقابل حسرت جعفراف از آذربایجان با نتیجه 3 بر 1 پیروز شد و به مرحله یک چهارم نهایی رفت، در این مرحله مقابل الکساندر گورالی از مولداوی با نتیجه 4 بر 4 به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. 

وی در این مرحله مقابل ماکسیم اسکوراتوف از روسیه با نتیجه 3 بر صفر شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. 

در وزن 71 کیلوگرم رضا ساکی، در دور اول با نتیجه 6 بر صفر داتا چخایدزه از گرجستان را مغلوب کرد، در دور دوم با نتیجه 10 بر 4 و ضربه فنی ایون دوسوفتی از رومانی را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد، در این مرحله مقابل رئوف عبداله علی اف از آذربایجان با نتیجه 3 بر صفر به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی رفت.

ساکی در این مرحله الکساندرین گوتو از مولداوی را در یک کشتی تزدیک با نتیجه 6 بر 6 از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد.

حریف وی در دیدار پایانی استفان استارودوبتسیف از روسیه است.

در وزن 92 کیلوگرم سعید کریمی زاده در دور نخست با نتیجه 9 بر صفر خالد حسن از مصر را شکست داد، در دور بعد مقابل محمد اولویف از روسیه با نتیجه 8 بر 4 مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، به گروه بازنده ها رفت.

وی در این گروه ابتدا به مصاف تیلر هانا از آمریکا می رود و در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد با ریچارد کارلسون از استونی مصاف می دهد و در صورت گذر از این کشتی گیر، در دیدار رده بندی به مصاف لازلو وارسانیل از مجارستان می رود.

کشتی فرنگی نوجوانان 2019 جهان , پایگاه خبری اخبار کشتی ایران

اشتراک گذاری