5 وزن نخست کشتی فرنگی 2022 آسیا – یک مدال طلا و 2 برنز سهم ایران
1401/01/30-22:01
600
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : کشتی فرنگی

5 وزن نخست کشتی فرنگی 2022 آسیا – یک مدال طلا و 2 برنز سهم ایران

رقابت های 5 وزن دوم فردا 4 شنبه برگزار خواهد شد

در پایان رقابت های 5 وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی 2022 آسیا که در شهر اولان باتور مغولستان جریان دارد، تیم ایران به یک مدال طلا و 2 مدال برنز دست یافت .

به گزاری پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir و به نقل از فدراسیون کشتی ، ناصر علیزاده نماینده ایران در وزن 87 کیلوگرم به مدال طلا دست یافت، ایمان محمدی و عارف حبیب اللهی به ترتیب در اوزان 63 و 77 کیلوگرم صاحب مدال برنز شدند

نتایج نمایندگان ایران در 5 وزن نخست به شرح زیر است.

در وزن 87 کیلوگرم  ناصر علیزاده در دور اول با نتیجه 7 بر یک ملیس آیتبکوف از قرقیزستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

وی در این مرحله مقابل نورسلطان تورسینوف قهرمان آسیا از قزاقستان با نتیجه 3 بر صفر به برتری دست یافت و فینالیست شد که در این دیدار با نتیجه ۳ بر ۱ از سد جالگاسبای بردیمراتوف دارنده مدال برنز جهان از ازبکستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 63 کیلوگرم ایمان محمدی در دور نخست با نتیجه 12 بر 4 بالجینیام دامجین از مغولستان را مغلوب کرد، در دور بعد مقابل کنسوکه شیمیزو دارنده مدال برنز جهان از ژاپن با نتیجه 2 بر صفر به پیروزی دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

محمدی در این مرحله مقابل میرامبک آیناگولوف دارنده مدال نقره و برنز جهان از قزاقستان با نتیجه 14 بر 3 مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت که با توجه به حضور نیافتن احمد النکدالی از سوریه، به مدال برنز این وزن دست یافت.

در وزن 77 کیلوگرم عارف حبیب اللهی در دور نخست با نتیجه 9 بر یک مقابل آکژول محموداف دارنده مدال نقره المپیک از قرقیزستان مغلوب شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال وی نیز به  دیدار رده بندی راه یابد و با توجه به حاضر نشدن کیم هیون وو قهرمان المپیک و جهان از کره جنوبی صاحب مدال برنز شد.

در وزن 55 کیلوگرم علی نوربخش در دور اول با نتیجه 10 بر 5 مغلوب آروجان حالاکورکی دارنده مدال برنز آسیا از هند شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد، از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 130 کیلوگرم امیر قاسمی در دور اول با نتیجه 5 بر صفر مقابل پریم پریم از هند به پیروزی رسید، در  در دور دوم مقابل مومینجان عبداله یف دارنده مدال طلای بازی های آسیایی از ازبکستان با نتیجه 9 بر 8 مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد مقابل حریف کره ای، وی نیز از دور رقابت ها کنار رفت.

رقابت های 5 وزن دوم فردا برگزار می شود که وضعیت جدول نمایندگان ایران به شرح زیر است .

در وزن 60 کیلوگرم که 8 شرکت کننده حضور دارند، مهدی محسن نژاد در دور اول به مصاف جیانیدر از هند می رود و در صورت  پیروزی بر این حریف در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با برنده کشتی میان فیرورز توختایف از ازبکستان و سوزوکی از ژاپن کشتی خواهد گرفت.

در وزن 67 کیلوگرم که 9 کشتی گیر شرکت کرده اند، شاهین بداغی در دور اول به مصاف محمد فواز از سوریه می رود و در صورت پیروزی بر این حریف، در دور بعد با هان سو ریو قهرمان جهان از کره جنوبی کشتی می گیرد.

در وزن 72 کیلوگرم که 8 شرکت کننده دارد، محمدرضا مختاری در دور اول به مصاف عادیلخان نورلانبکوف از قرقیزستان می رود و در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با برنده کشتی میان میرزابک رحمت اف از ازبکستان و ویکاس از هند مبارزه خواهد کرد.

در وزن 82 کیلوگرم که 10 کشتی گیر شرکت کرده اند، رسول گرمسیری پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف خان جعفرخان از قطر می رود.

در وزن 97 کیلوگرم که 8 نفر شرکت کرده اند، مهدی بالی در دور نخست با پارک جی وو از کره جنوبی کشتی می گیرد و در صورت گذر از این حریف در دور دوم و در مرحله نیمه نهایی به مصاف برنده مبارزه میان اوزور ژوژوپبکوف قهرمان آسیا از قرقیزستان و راوی از هند می رود.

رده بندی پنج وزن نخست این مسابقات به شرح زیر است:

55 کیلوگرم: 1- یو شیوتانی (ژاپن) 2- امانگالی بکبولاتوف (قزاقستان) 3- آروجان حالاکوراکی (هند) و جسوربک اورتیبکوف (ازبکستان) ... 7- علی نوربخش (ایران).

63 کیلوگرم: 1- تینار شارشنبکوف (قرقیزستان) 2- میرامبک آیناگولوف (قزاقستان) 3- ایمان محمدی (ایران) و نیراج نیراج (هند).

77 کیلوگرم: 1- آکژول محموداف (قرقیزستان) 2- ماخات یرژیپوف (قزاقستان) 3- کودای ساکورابا (ژاپن) و عارف حبیب اللهی (ایران).

87 کیلوگرم: 1- ناصر علیزاده (ایران) 2- جالگاسبای بردیموراتوف (ازبکستان) 3- نورسلطان تورسینوف (قزاقستان) و کومار سونیل (هند).

130 کیلوگرم: 1- علیخان سیزداکوف (قزاقستان) 2- کیم مین سئوک (کره جنوبی) 3- مومینجان عبداله یف (ازبکستان) و رومان کیم (قرقیزستان) ... 7- امیر قاسمی منجزی (ایران).

در پایان روز نخست این رقابت ها قزاقستان با 100 امتیاز در جایگاه نخست قرار دارد، قرقیزستان با 81 امتیاز دوم است و تیم ایران نیز با 71 امتیاز در جایگاه سوم قرار دارد.

کشتی فرنگی 2022 آسیا در مغولستان , ناصر علیزاده , پایگاه خبری اخبار کشتی ایران



 

 

 

اشتراک گذاری