4 وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی 2019 جهان – علیرضا کریمی به فینال وزن 92 کیلوگرم راه یافت
1398/06/29-22:06
1226
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : کشتی آزاد

4 وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی 2019 جهان – علیرضا کریمی به فینال وزن 92 کیلوگرم راه یافت

یونس امامی در گروه شانس مجدد وزن 70 کیلوگرم، افضلی و محبی در اوزان 74 و 125 کیلوگرم حذف شدند

در پایان رقابت های مقدماتی و نیمه نهایی 4 وزن دوم جهانی کشی آزاد 2019 در اوزان 70، 74 ، 92 و 125 کیلوگرم که در شهر نورسلطان قزاقستان جریان دارد، علیرضا کریمی به فینال وزن 92 کیلوگرم راه یافت و یونس امامی هم در گروه شانس مجدد وزن 70 کیلوگرم قرار دارد، اما رضا افضل و یداله محبی در اوزان 74 و 125 کیلوگرم با شکست مقابل رقبا از دور رقابت ها کنار رفتند.

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir حالا عصر فردا که دیدار های رده بندی و فینال 4 وزن دوم برگزار خواهد شد، علیرضا کریمی در فینال 92 کیلوگرم برای کسب مدال طلا باید به مصاف جی دن کاکس برنده مدال طلای سال 2018 جهان از امریکا برود.

این درحالی است که یونس امامی نیز که در مرحله نیمه نهایی نتیجه را به حریف قزاق واگذار کرد، باید فردا در دیدار رده بندی برای کسب مدال برنز وزن 70 کیلوگرم به مصاف برنده دیدار نیکولای کوجوکارو از انگلیس و جاشوا ریلی از استرالیا برود.

لازم به یادآوری است که اوزان 70 و 92 کیلوگرم هیچ یک المپیکی نست و افضلی و محبی که باید به دنبال سهمیه المپیک اوزان 74 و 125 کیلوگرم بودند، با شکست مقابل حریفان از دور رقابت ها خارج و از کسب سهمیه باز ماندند.

نتایج کشتی گیران ایران در 4 وزن دوم به شرح زیر است:

در وزن 92 کیلوگرم علیرضا کریمی، پس از استراحت در دور اول در دور دوم در مصاف با گئورگی روبایف روسی الاصل و دارنده مدال نقره جوانان جهان از مولداوی با نتیجه 12 بر یک پیروز و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد، در این مرحله با نتیجه 12 بر 2 لیوبومیر ساگالیوک از اوکراین را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

کریمی در این مرحله با نتیجه 10 بر صفر علیخان جبرائیل اف از روسیه را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت که در این کشتی باید به مصاف جی دن کاکس دارنده مدال طلای جهان و برنز المپیک از آمریکا برود.

در وزن 70 کیلوگرم یونس امامی، در دور نخست با نتیجه 11 بر صفر اریگلنت پریزرینی از آلبانی را شکست داد، در دور دوم با نتیجه 6 بر صفر از سد المان دوگدوربک اولو دارنده مدال برنز جهان از قرقیزستان گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

وی در این مرحله مقابل کوجیرو شیگا دارنده مدال نقره آسیا از ژاپن با نتیجه 11 بر صفر پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت ، اما مقابل نورکجا کایپانوف قهرمان آسیا از قزاقستان با نتیجه 6 بر 7 مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت.

حریف امامی در دیدار رده بندی برنده دیدار بین نیکولای کوجوکارو از انگلیس و جاشوا ریلی از استرالیا است.

در وزن 125 کیلوگرم یداله محبی، در دور نخست با نتیجه 6 بر یک خودربولگا دورجخاند از مغولستان را مغلوب کرد، وی در دور بعد در  مصاف با نیکولاس گویازدوفسکی دارنده مدال برنز جهان از آمریکا با نتیجه 5 بر 2 به پیروزی دست یافت و به مرحله یک چهارم نهایی رفت.

محبی در این مرحله مقابل الکساندر خوتسیانیوسکی دارنده مدال برنز اروپا از اوکراین با نتیجه 3 بر 2 مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله بعد مقابل پتریاشویلی قهرما جهان و المپیک، از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 74 کیلوگرم رضا افضلی، در دور نخست مقابل گندری گارزون کشتی گیر کهنه کار و دارنده مدال های نقره و برنز جهان از کوبا با نتیجه 5 بر 2 شکست خورد و با توجه به اینکه این کشتی گیر کوبایی در دور بعد مقابل حریف ازبکستانی مغلوب شد، از دور رقابت ها کنار رفت. مسابقات فینال و رده بندی اوزان فوق بعد از ظهر فردا (شنبه) برگزار می شود که اسامی نفرات راه یافته به فینال به شرح زیر است:

۷۰ کیلوگرم: دیوید بایف (روسیه)- نورکوجا کایپانوف (قزاقستان).
۷۴ کیلوگرم: زائوربک سیداکوف (روسیه) - فرانک چامیزو (ایتالیا).
۹۲ کیلوگرم: علیرضا کریمی (ایران) - جی دن کاکس (آمریکا).
۱۲۵ کیلوگرم: گنو پتریاشویلی (گرجستان) - طاها آکگول (ترکیه)

کشتی آزاد جهانی 2019 قزاقستان , علیرضا کریمی , تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان ایران , پایگاه خبری اخبار کشتی ایران  

اشتراک گذاری