4 وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی 2018 جهان – ایران بدون فینالیست
1397/07/28-21:07
2384
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : کشتی آزاد

4 وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی 2018 جهان – ایران بدون فینالیست

هادی در دیدار رده بندی 125، یخکشی و یزدانی در گروه شانس مجدد اوزان 61 و 86 کیلوگرم

رقابت های مقدماتی و نیمه نهایی اوزان 61، 74، 86 و 125 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی 2018 جهان در حالی بعداز ظهر امروز به وقت ایران در شهر بوداپست مجارستان برگزار شد که در پایان پرویز هادی به دیدار رده بندی وزن 125 کیلوگرم راه یافت و محمدباقر یخکشی و حسن یزدانی در اوزان 61 و 86 کیلوگرم باید در گروه بازنده ها به رقابت های خود ادامه دهند.

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir و به نقل از فدراسیون کشتی، شکست غیر منتظره حسن یزدانی در نخستین کشتی خود در مقابل تیلور امریکایی بدترین اتفاق رقابت های رور نخست قهرمانان ایران بود که درکنار شکست ثانیه های پایانی یخکشی و حسین خانی در اوزان 61 و 74 کیلوگرم کام تیم کشتی آزاد ایران را طوری تلخ کرد که مبارزات جانانه و پیروزی ارزشمند پرویز هادی در برابر طاها اکگول قهرمان 125 کیلوگرم جهان و المپیک از ترکیه نتوانست آن را تغییر دهد.

به هر صورت نتایج روزنخست نمایندگان 4 وزن اول کشتی آزادکشورمان در جهانی 2018 مجارستان به شرح زیر است:

در وزن 61 کیلوگرم محمدباقر یخکشی، پس از استراحت در دور نخست در دور دوم  با نتیجه 7 بر صفر عباس رحمان اف دارنده مدال برنز آسیا از ازبکستان را مغلوب کرد،اما در دور بعد در  مصاف با خولیس بونه رودریگوئز دارنده مدال برنز جهان از کوبا در حالی که سه ثانیه به پایان کشتی مانده بود و از حریف با نتیجه 8 بر 6 پیش بود، با نتیجه 10 بر 8 مغلوب شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال وی به گروه بازنده ها رفت.

یخکشی فردا یکشنبه در این گروه ابتدا با ایوان گویدا از رومانی کشتی می گیرد و در صورت غلبه بر این حریف در دیدار رده بندی به مصاف جوزف کولون از آمریکا می رود.

در این وزن بونه رودریگوئز از کوبا و گادجی مراد رشیداف از روسیه به دیدار فینال راه یافتند.

در وزن 74 کیلوگرم مصطفی حسین خانی، در دور نخست مقابل دی لومائو از جزایر پالائو با نتیجه 11 بر صفر به پیروزی رسید، در دور دوم مقابل جردن باروز قهرمان جهان و المپیک از آمریکا در حالی که با نتیجه 3 بر 3 برنده بود در ثانیه های پایانی با نتیجه 4 بر 3 مغلوب شد و با توجه به باخت 5 بر 5 باروز مقابل سیداکوف روس، از دور رقابت ها کنار رفت.

در این وزن زائوربک سیداکوف از روسیه و آوتاندیل کنچادزه از گرجستان در دیدار فینال حضور دارند.

در وزن 86 کیلوگرم حسن یزدانی، در دور اول مقابل دیوید تیلور از آمریکا با نتیجه 11 بر 6 مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، به گروه بازنده ها رفت.

یزدانی در این گروه ابتدا به مصاف حاجی رجب اف از بلاروس می رود و در صورت غلبه بر این حریف در دور بعد با یوریسکی توربلانکا کورالتا از کوبا مبارزه می کند و در صورت شکست این کشتی گیر در دیدار رده بندی به مصاف داورن کوراگلیف از کشور روسیه خواهد رفت.

در این وزن دیوید تیلور از آمریکا و فاتح اردین از ترکیه فینالیست شدند.

در وزن 125 کیلوگرم پرویز هادی، در دور اول روبرت باران دارنده مدال برنز اروپا از لهستان را با نتیجه 11 بر صفر شکست داد، در دور دوم مقابل ابراگیم سعیداف دارنده مدال برنز المپیک از بلاروس با نتیجه 11 بر 2 به پیروزی رسید و در مرحله یک چهارم نهایی نیز در یک کشتی حساب شده با نتیجه 3 بر 2 از سد طاها آکگول قهرمان جهان و المپیک از کشور ترکیه گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

هادی در این مرحله در مقابل گنو پتریاشویلی قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از گرجستان با نتیجه 13 بر 6 شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد.

وی در این دیدار به مصاف برنده دیدار بین خیزریف از روسیه و لیگتی از مجارستان می رود.

ژی وی دنگ از چین و پتریاشویلی از گرجستان به دیدار فینال این وزن راه یافتند.

رقابت های شانس مجدد، رده بندی و فینال اوزان فوق عصر فردا یکشنبه برگزار می شود.

کشتی آزاد جهانی 2018 مجارستان , پایگاه خبری اخبار کشتی ایران

اشتراک گذاری