4 وزن نخست کشتی آزاد جهانی 2023 صربستان – یک مدال طلا و 2 نقره سهم ایران
1402/06/27-00:06
224
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : کشتی آزاد

4 وزن نخست کشتی آزاد جهانی 2023 صربستان – یک مدال طلا و 2 نقره سهم ایران

زارع به مدال طلا، امیر محمد و حسن یزدانی به مدال نقره دست یافتند

مسابقات چهار وزن نخست رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان یکشنبه شب در شهر بلگرد به پایان رسید و تیم ایران با یک مدال طلا و 2 نقره دست یافت .

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران wwww.iwn.ir و به نقل از فدراسیون کشتی ، در 4 وزن نخست ، امیرحسین زارع در وزن 125 کیلوگرم به مدال طلا، امیرمحمدیزدانی در وزن 70 کیلوگرم و حسن یزدانی در وزن 86 کیلوگرم به مدال نقره دست یافتند ، رضا اطری هم در 60 کیلوگرم از دور رقابت ها حذف شد.

نتایج کشتی گیران ایران در 4 وزن نخست به شرح زیر است :

در وزن 61 کیلوگرم، رضا اطری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 1 بر 1 (اخطار 30 ثانیه) مغلوب کودای اوگاوا از ژاپن شد  و با توجه به شکست این حریف ژاپنی مقابل کشتی گیر آمریکایی، از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 70 کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی در دور اول با نتیجه 11 بر 1 پاتریک اولنزین از لهستان را مغلوب کرد، در دور دوم با نتیجه 6 بر صفر ماگومد خانیف از آذربایجان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد، در این دیدار ارنظر آکماتالیف دارنده مدال نقره و برنز جهان از قرقیزستان را با نتیجه 10 بر صفر از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

یزدانی در این دیدار با نتیجه 13 بر 2 مقابل رمضان رمضان اف کشتی گیر روسی الاصل و دارنده مدال نقره اروپا از بلغارستان پیروز شد و به دیدار فینال رسید که در این دیدار با نتیجه 8 بر 5 مغلوب زاین رترفورد دارنده مدال نقره جهان از آمریکا شد و به مدال نقره رسید.

در وزن 86 کیلوگرم، حسن یزدانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 8 بر 2 و ضربه فنی جایدن لاورنس از استرالیا را از پیش رو برداشت، در دور سوم با نتیجه 11 بر صفر بات اردن بیامباسورین از مغلوستان را شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی رفت، وی در این مرحله مایلز ناظم امینه دارنده مدال برنز المپیک از سن مارینو را با نتیجه 7 بر 2 مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

یزدانی در این مرحله با نتیجه 10 بر صفر جاورایل شاپیف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. نماینده کشورمان در دیدار فینال در مصاف با دیوید تیلور قهرمان جهان و المپیک از آمریکا با نتیجه 9 بر 3 و ضربه فنی مغلوب و ضمن کسب سهمیه المپیک پاریس، صاحب مدال نقره شد.

در وزن 125 کیلوگرم، امیرحسین زارع پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 7 بر 2 دزیانیس خرامیانکوف از بلاروس را از پیش رو برداشت، در دور سوم مقابل یونووان اسمیت از پورتوریکو با نتیجه 10 بر صفر به پیروزی رسید و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت که در این مرحله با نتیجه 11 بر 4 دانیل لیگتی از مجارستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

زارع در این مرحله با نتیجه 4 بر صفر از سد طاها آکگول قهرمان المپیک و جهان از ترکیه گذشت و با جبران شکست سال گذشته، راهی دیدار فینال شد.

وی در دیدار پایانی با نتیجه 11 بر صفر گنو پتریاشویلی قهرمان جهان و دارنده مدال نقره و برنز المپیک از گرجستان را از پیش رو برداشت و ضمن کسب سهمیه المپیک پاریس، مقتدرانه به مدال طلا دست یافت.

اسامی نفرات برتر چهار وزن نخست به شرح زیر است:

61 کیلوگرم: 1- ویتالی آروجایو (آمریکا) 2- عباس گادژی ماگومدوف (روسیه) 3- تایربک ژوماشبک اولو (قرقیزستان) و شوتا پارتنادزه (گرجستان) 5- کودای اوگاوا (ژاپن) و والنتین بلیاستسکی (اوکراین).


70 کیلوگرم: 1- زاین رترفورد (آمریکا) 2- امیرمحمد یزدانی (ایران) 3- رمضان رمضان اف (بلغارستان) و آرمن آندرسیان (ارمنستان) 5- ارنظر آکماتالیف (قرقیزستان) و آبهیمانیو (هند).


86 کیلوگرم: 1- دیوید تیلور (آمریکا) 2- حسن یزدانی (ایران) 3- مایلز ناظم امینه (سن مارینو) و عظمت دولتبیکوف (قزاقستان) 5- جاوریل شاپیف (ازبکستان) و ماگومد شاریپوف (بحرین).


125 کیلوگرم: 1- امیرحسین زارع (ایران) 2- گنو پتریاشویلی (گرجستان) 3- طاها آکگول (ترکیه) و میسون پاریس (آمریکا) 5- دانیل لیگتی (مجارستان) و عبداله کوربانوف (روسیه).

در پایان مسابقات 4 وزن نخست تیم آمریکا با 90 امتیاز در جایگاه نخست قرار دارد، ایران با 65 امتیاز دوم است و تیم های گرجستان با 35 امتیاز، قرقیزستان با 29 امتیاز، قزاقستان با 19 امتیاز، ازبکستان با 18 و ترکیه با 17 امتیاز در جایگاه های سوم تا هفتم قرار دارند.

کشتی آزاد قهرمانی 2023 جهان در صربستان , امیرحسین زارع , پایگاه خبری اخبار کشتی ایران

 

 

اشتراک گذاری