4 وزن نخست کشتی آزاد 2021 جهان – حسن یزدانی و زارع فینالیست شدند
1400/07/10-20:07
560
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : کشتی آزاد

4 وزن نخست کشتی آزاد 2021 جهان – حسن یزدانی و زارع فینالیست شدند

یزدانی و زارع فردا شب یکشنبه برای کسب مدال طلا به میدان می روند

رقابت های مقدماتی و نیمه نهایی 4 وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان 2021 جهان که در شهر اسلو پایتخت نروژ جریان دارد، به پایان رسید و حسن یزدانی و امیرحسین زارع در اوزان 86 و 125 کیلوگرم به فینال راه یافتند که عصر فردا برای کسب مدال طلا به میدان خواهند رفت .

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir این درحالی است  که رحمان عموزاد خلیلی و یونس امامی در اوزان 61 و 74 کیلوگرم با شکست مقابل حریفان از دور رقابت ها کنار رفتند.

نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:
در وزن 86 کیلوگرم حسن یزدانی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 12 بر 2 عظمت دولت بیکوف از قزاقستان را مغلوب کرد، وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی اتهان راموس از پورتوریکو را با نتیجه 10 بر صفر از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد که در این مرحله با نتیجه 8 بر 2 از سد آرتور نایفونوف دارنده مدال برنز المپیک و جهان از روسیه گذشت و راهی دیدار فینال شد.

وی در دیدار فینال به مصاف دیوید تیلور قهرمان المپیک و جهان از آمریکا می رود.

در وزن 125 کیلوگرم امیرحسین زارع پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 6 بر صفر دزیانیس خرامیانکوف از بلاروس را مغلوب کرد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد، وی در این مرحله با نتیجه 10 بر صفر نیکولاس گویازدوفسکی دارنده مدال برنز جهان از آمریکا را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد که در این مرحله با نتیجه 4 بر صفر از سد طاها آکگول قهرمان المپیک و جهان از ترکیه گذشت و به دیدار فینال راه یافت.

زارع در این دیدار به مصاف گنو پتریاشویلی دارنده مدال های طلای جهان و نقره المپیک از گرجستان می رود.

در وزن 61 کیلوگرم رحمان عموزاد در کشتی نخست با نتیجه 5 بر صفر از سد گمزاتگادزی هالیدوف از مجارستان گذشت. وی در دور بعد مقابل توشیهیرو هاسگاوا دارنده مدال طلای زیر 23 سال جهان از ژاپن با نتیجه 9 بر 5 مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 74 کیلوگرم یونس امامی در دور اول با نتیجه 12 بر 2 بایامبادورج انخبایار از مغولستان را مغلوب کرد، وی در دور بعد با نتیجه 12 بر صفر از سد نورکجا کایپانوف دارنده مدال نقره جهان و قهرمان آسیا از قزاقستان گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد که امامی در این مرحله مقابل آوتاندیل کنتچادزه دارنده مدال نقره جهان از گرجستان با نتیجه 10 بر 1 مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، از دور رقابت ها کنار رفت.

اسامی فینالیست های چهار وزن نخست به شرح زیر است:

61 کیلوگرم: داتون فیکس (آمریکا) – عباس گادجی ماگومدوف (روسیه).


74 کیلوگرم: کایل داک (آمریکا) – تاجموراز سالکازانوف (اسلواکی).


86 کیلوگرم: حسن یزدانی (ایران)- دیوید تیلور (آمریکا).

 

125 کیلوگرم: امیرحسین زارع (ایران) - گنو پتریاشویلی (گرجستان).

 

رقابت های رده بندی و فینال اوزان فوق فرداشب برگزار می شود.

رقابت های مقدماتی چهار وزن دوم نیز از ظهر فردا برگزار و علیرضا سرلک، امیرمحمد یزدانی، محمد نخودی و کامران قاسم پور به ترتیب در اوزان 57، 65، 79 و 92 کیلوگرم به مصاف حریفان خود می روند.

کشتی آزاد بزرگسالان جهانی 2021 نروژ, حسن یزدانی , امیرحسین زارع , پایگاه خبری اخبار کشتی ایران

 

 

اشتراک گذاری