4 وزن دوم کشتی آزاد زیر 23 سال آسیا – ایران به 2 مدال نقره و یک برنز دست یافت
1398/01/03-18:01
1233
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : کشتی آزاد

4 وزن دوم کشتی آزاد زیر 23 سال آسیا – ایران به 2 مدال نقره و یک برنز دست یافت

رقابت های 4 وزن پایانی فردا یکشنبه برگزار خواهد شد

رقابت های 4 وزن دوم کشتی آزاد زیر 23 سال آسیا که در شهر اولان باتور مغولستان جریان دارد به پایان رسید و تیم ایران به وسیله امیرمحمد یزدانی و نوید زنگنه به مدال نقره اوزان 65 و 74 و برنز وزن 125 کیلوگرم دست یافت .

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir و به نقل از فدراسیون کشتی ، نتایج وضعیت جدول نمایندگان ایران در 4 وزن دوم به شرح زیر است :

در وزن 65 کیلوگرم که 8 کشتی گیر حضور داشتند، امیرمحمد یزدانی در دیدار نخست با نتیجه 13 بر صفر ویلیسیو از چین را مغلوب کرد ، در مرحله نیمه نهایی نیز با نتیجه 15 بر 5 از سد پراوین از هند گذشت و راهی دیدار فینال شد.

در دیدار فینال مقابل تولگا تومور اوچیر از مغولستان با ضربه فنی شکست خورد و به مدال نقره رسید.

در وزن 74 کیلوگرم که مسابقات با حضور 6 کشتی گیر و در دو گروه سه نفره برگزار شد، نوید زنگنه در گروه یک مقابل بکجان ژامبولوف از قرقیزستان با نتیجه 5 بر 3 پیروز شد، در کشتی دوم نیز با نتیجه 12 بر 4  باتیار نبی اف از ترکمنستان را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

وی در این مرحله نیز با نتیجه 3 بر 3 از سد دارخان یسینگالی از قزاقستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت، زنگنه در این دیدار با ضربه فنی مغلوب اوتگونبایار باتسوری از مغولستان شد و صاحب مدال نقره شد.

در وزن 125 کیلوگرم نیز 6 نفر حضور داشتند محمد مرادی در گروه 2 مقابل ار سونگبو از چین با نتیجه 11 بر صفر پیروز شد، اما با نتیجه 7 بر 3 مغلوب لخاگواگرل مونختور از مغولستان شد و به دیدار نیمه نهایی رفت وی در این دیدار نیز با نتیجه 4 بر صفر و ضربه فنی مقابل یوسوپ باتیرمورزایف از قزاقستان شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. مرادی در این دیدار در  مصاف با مظفر ژاپویف از قرقیزستان با نتیجه 11 بر 9 به برتری دست یافت و صاحب مدال برنز شد.

در وزن 57 کیلوگرم که 5 کشتی گیر حضور داشتند مسابقات به صورت دوره ای برگزار شد و افشین رحمانی در دیدار نخست با نتیجه 6 بر 3 مغلوب راهول از هند شد و در کشتی دوم با نتیجه 8 بر 7 مقابل ادلان عسکراف از قزاقستان شکست خورد و در دیدار سوم نیز مقابل بک بولات میرزانظر اولو از قرقیزستان با نتیجه 10 بر صفر مغلوب شد وی در کشتی چهارم خود با نتیجه 10 بر صفر مقابل چینزوریگ تسراما از مغولستان شکست خورد و پنجم شد.

در روز نخست این مسابقات تیم ایران توسط ارشک محبی در وزن 92 کیلوگرم صاحب مدال طلا و محمد نامجو مطلق در وزن 61 کیلوگرم صاحب مدال برنز شده بود. رقابت های 4 وزن پایانی این رقابت ها در اوزان 70 ، 79 ، 86 و 97 فردا یکشنبه برگزار خواهد شد که بعداز ظهر امروز در همین قرعه کشی این اوزان برگزار شد و نمایندگان ایران حریفان خود را شناختند که وضعیت جدول آنها به شرح زیر است :

در وزن 70 کیلوگرم که 7 نفر حضور دارند فرهاد نوری در گروه اول با آیدین تاجیگالی از قزاقستان، پرمان هومادوف از ترکمنستان و هایری از چین کشتی می گیرد.

نفرات اول و دوم این وزن به دیدار نیمه نهایی راه می یابند و به صورت ضربدری با نفرات اول و دوم گروه دو مسابقه می دهند،کشتی گیران برنده راهی دیدار فینال و نفرات بازنده راهی دیدار رده بندی خواهند شد. 

در وزن 79 کیلوگرم که 5 نفر حضور دارند مسابقات در یک گروه و به صورت دوره ای برگزار می شود و علی سوادکوهی با تسرنداش باساندورج از مغولستان، وردیو گولیا از هند، موراتبک ماجیتوف از قزاقستان و آتای ایزابکوف از قرقیزستان کشتی می گیرد.

در وزن 86 کیلوگرم ، 5 نفر حضور دارند که احمد بذری باید با گانخویاک گانباتار از مغولستان، یسکالی دولتکازی از قزاقستان، دولتمیرات اورازگیلیوف از ترکمنستان و پراوین از هند مبارزه کند.

در وزن 97 کیلوگرم 5 کشتی گیر شرکت کرده اند که عباس فروتن به مصاف ژاسولان یرمنبت از قزاقستان، حسین نصیر از هند، مونگونشاگی توموربات از مغولستان و کونای نورداولتوف از قرقیزستان می رود.

کشتی آزاد زیر 23 سال آسیا مغولستان, پایگاه خبری اخبار کشتی ایران

اشتراک گذاری