3 وزن پایانی کشتی فرنگی 2019 جهان - نجاتی و قاسمی به دیدار رده بندی رفتند، گرایی در گروه بازنده ها
1398/06/25-18:06
837
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : کشتی فرنگی

3 وزن پایانی کشتی فرنگی 2019 جهان - نجاتی و قاسمی به دیدار رده بندی رفتند، گرایی در گروه بازنده ها

رقابت های روز آخر از ساعت 9:30 فردا سه شنبه آغاز می شود

در پایان رقابت های مقدماتی و نیمه نهایی 3 وزن آخر قهرمانی کشتی فرنگی 2019 جهان که در شهر نورسلطان قزاقستان جریان دارد، علیرضا نجاتی و امیر قاسمی منجزی راهی دیدار رده بندی اوزان 60 و 130 کیلوگرم راه یافتند و نه تنها سهمیه المپیک 2020 را کسب کردند، عصر فردا هم برای کسب مدال برنز باید به روی تشک بروند.

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir این درحالی است که محمدعلی گرایی نیز در آستانهه کسب سهمیه وزن 77 کیلوگرم قرار دارد که اگر فردا در گروه شانس مجدد بتواند برنده دیدار دانیل کاتاراگا از مولداوی و ادگار بابایان از لهستان را شکست دهد ، ضمن کسب سهمیه المپیک برای به دست آوردن مدال برنز باید به مصاف کارپت چالیان از ارمنستان برود.

نتایج امروز کشتی های نجاتی ، گرایی و منجزی در اوزان 60 ، 77 و 130 کیلوگرم به شرح زیر است :

در وزن 60 کیلوگرم علیرضا نجاتی در دور نخست با نتیجه 9 بر صفر سیداله تاژایف از ترکمنستان را مغلوب کرد، در دور بعد مقابل هایتم محمود از مصر با نتیجه 3 بر یک به پیروزی رسید و در دور بعد با نتیجه 7 بر صفر از سد کیم سئونگ هاک از کره جنوبی گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

وی در این دیدار به مقابل ایوو آنگلوف نایب قهرمان جهان از بلغارستان با نتیجه 3 بر یک به برتری دست یافت و ضمن کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

نجاتی در این مرحله مقابل کنیچیرو فومیتا قهرمان جهان از کشور ژاپن با نتیجه 10 بر یک مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت، حریف وی در این دیدار، برنده کشتی میان مونتانو از اکوادور و تاسمراداف از ازبکستان با سیوبانو از مولداوی است.

در وزن 77 کیلوگرم محمدعلی گرایی، پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر و در کمتر از 2 دقیقه کیم هیون وو قهرمان المپیک و جهان از کره جنوبی را از پیش رو برداشت، در دور بعد در مصاف با الوین مورسالیف دارنده مدال برنز جهان از آذربایجان با نتیجه 7 بر 3 پیروز و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

گرایی در این مرحله مقابل الکس بیوربرگ کسیدیس از سوئد با نتیجه 9 بر یک مغلوب شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، به گروه بازنده ها رفت تا کار خود را برای کسب مدال برنز ادامه دهد.

وی در این گروه باید به مصاف برنده دیدار دانیل کاتاراگا از مولداوی و ادگار بابایان از لهستان برود و در صورت پیروزی بر این حریف ضمن کسب سهمیه المپیک در دیدار رده بندی به مصاف کارپت چالیان از ارمنستان خواهد رفت.

در وزن 130 کیلوگرم امیر قاسمی منجزی، در دور نخست با نتیجه 3 بر یک از سد استپان داوید از چک گذشت، در دور بعد مقابل سرگئی سیمینوف قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از روسیه با نتیجه 6 بر 4 به پیروزی دست یافت.

وی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی مومینجان عبداله یف قهرمان بازی های آسیایی از ازبکستان را با نتیجه 3 بر یک مغلوب کرد و ضمن کسب سهمیه المپیک به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

قاسمی در این مرحله مقابل اوسکار پینو هیندس دارنده مدال برنز جهان از کوبا با نتیجه 6 بر 2 مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت، حریف وی در این دیدار برنده مبارزه نابی از استونی و ناوین از هند با رامانوف از قرقیزستان است. دیدارهای شانس مجدد، رده بندی و فینال اوزان فوق فردا (سه شنبه) به ترتیب از ساعت 9:30 و 16:30 آغاز می شود.

اسامی نفرات راه یافته به دیدار فینال اوزان فوق به شرح زیر است:

60 کیلوگرم: کنیچیرو فومیتا (ژاپن) - سرگئی امیلین (روسیه).

77 کیلوگرم: الکس بیوربرگ کسیدیس (سوئد) – تاماس لورینچ (مجارستان).

130 کیلوگرم: اسکار پینو هیندس (کوبا) – رضا کایالپ (ترکیه). لازم به یادآوری است که در 7 وزن نخست، فرنگی کاران ایران موفق به کسب فقط یک مدال برنز در وزن 82 گرم شده اند که به وسیله سعیدعبدولی به دست آمد.

کشتی فرنگی قهرمانی 2019 جهان , تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران , پایگاه خبری اخبار کشتی ایران

اشتراک گذاری