3 وزن دوم کشتی فرنگی جهانی 2021 – ساروی و یوسفی مدال طلا گرفتند
1400/07/18-00:07
813
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : کشتی فرنگی

3 وزن دوم کشتی فرنگی جهانی 2021 – ساروی و یوسفی مدال طلا گرفتند

ایران با 2 فینالیست گام به روز پایانی رقابت ها می گذارد

روز سوم رقابت های کشتی فرنگی جهانی 2021 که در شهر اسلو نروژ جریان دارد با کسب 2 مدال طلای اوزان 97 و 130 کیلوگرم برای ایران همراه بود تا در پایان رقابت های 7 وزن نخست مجموع مدال های فرنگی کاران کشورمان را به 2 طلا و 2 برنز برسد.

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir در رقابت های 3 وزن دوم محمدهادی ساروی در 97 و علی اکبر یوسفی در 130 کیلوگرم به مدال طلا رسید و مهرداد مردانی هم با شکست از دور رقابت ها کنار رفت.

حالا با 2 مدال برنز محمد علی گرایی و پژمان پشتام در اوزان 77 و 82 کیلوگرم که روز جمعه به دست آمد تیم فرنگی ایران با میثم دلخانی و محمدرضا گرایی نمایندگان اوزان 63 و 67 کیلوگرم خود گام به میدان رقابت های روز پایانی خواهد گذاشت.

دلخانی و پشتام روز شنبه با پیروزی در رقابت های مقدماتی و نیمه نهایی به فینال راه یافتند تا یکشنبه شب برای کسب مدال طلا به روی تشک بروند.

این درحالی است که رامین طاهری نماینده وزن 87 کیلوگرم تیم ایران روزشنبه با یک پیروزی و یک شکست به کار خود پایان داد و از گردونه رقابت ها کنار رفت .

نتایج فرنگی کاران ایران در 3 وزن پایانی در اوزان 63، 67 و 82  و محمد هادی ساروی و علی اکبر یوسفی 2 برنده مدال طلای اوزان 97 و 130 کیلوگرم به شرح زیر است :

در وزن 63 کیلوگرم میثم دلخانی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر دنیز منیکسه از آلمان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل لنور تمیروف دارنده مدال برنز جهان از اوکراین با نتیجه 3 بر 3 به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

دلخانی در این مرحله با نتیجه 9 بر صفر طالح ممدوف دارنده مدال نقره اروپا از آذربایجان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت.

وی در دیدار فینال به مصاف لری آبولادزه دارنده مدال برنز اروپا از گرجستان می رود. در وزن 67 کیلوگرم محمدرضا گرایی پس از استراحت در دور اول در دور دوم در حالی که 6 بر یک از  تسوچیکا شیمویامادا قهرمان آسیا از ژاپن عقب بود با ضربه فنی و با نتیجه 6 بر 5 مقابل این حریف به پیروزی دست یافت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 10 بر صفر حسرت جعفراف از آذربایجان را از پیش رو برداشت به مرحله نیمه نهایی راه یافت و در این مرحله در یک کشتی سخت و حساس با نتیجه 7 بر 6 راماز زوئیدزه دارنده مدال نقره زیر 23 سال جهان از گرجستان را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد.

گرایی در دیدار فینال به مصاف نظیر عبداله یف دارنده مدال نقره اروپا از روسیه می رود. در وزن 87 کیلوگرم رامین طاهری در دور اول با نتیجه 3 بر 2 از سد میهایل برادو از مولداوی گذشت وی در دور بعد مقابل تورپال بیسلطان اف از دانمارک با نتیجه 3 بر 1 مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، طاهری از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 97 کیلوگرم محمدهادی ساروی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 6 بر 4 آرتور سارگسیان قهرمان زیر 23 سال اروپا از روسیه  را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 9 بر 1 گئورگی ملیا از گرجستان را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت و موفق شد نیکولوز کاخلاشویلی دارنده مدال نقره اروپا از ایتالیا را با نتیجه 5 بر صفر از پیش رو بردارد و راهی دیدار فینال شود.

ساروی در دیدار پایانی الکس زوکه از مجارستان را با نتیجه 3 بر یک مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت. در وزن 130 کیلوگرم علی اکبر یوسفی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 6 بر 1 داوید اوواسپیان از ارمنستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 2 بر 1 اسکار مارویک از نروژ را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این دیدار با نتیجه 2 بر 1 از سد یاسمانی آکوستا فرناندز دارنده مدال برنز جهان از شیلی گذشت و به دیدار فینال راه یافت. یوسفی در این دیدار با نتیجه 5 بر 1 زورابی گدخوری دارنده مدال برنز اروپا از روسیه  را از پیش رو برداشت و صاحب مدال طلا شد. رده بندی نفرات برتر 7 وزن نخست به شرح زیر است: 55 کیلوگرم: 1- کن ماتسویی (ژاپن) 2- امین صفرشایف (روسیه) 3- الدانیز عزیزلی (آذربایجان) و نوگزاری تسورتسومیا (گرجستان) 11- سجاد عباس پور (ایران).

60 کیلوگرم: 1-  ویکتور چیوبانو (مولداوی) 2- ژولامان شارشنبکوف (قرقیزستان) 3- استپان ماریانیان (روسیه) و موراد ممدوف (آذربایجان) 8- مهرداد مردانی (ایران).

72 کیلوگرم: 1- مالخاز آمویان (ارمنستان) 2- سرگئی کوتوزوف (روسیه) 3-  گئورگ ساهاکیان (ارمنستان) و کریستوپاس اسیوا (لیتوانی) 5- محمدرضا مختاری (ایران).

77 کیلوگرم: 1-  رومن ولاسوف (روسیه) 2- سانان سلیمان اف (آذربایجان) 3- محمدعلی گرایی (ایران) و رولاند شوارز (آلمان).

82 کیلوگرم: 1- رفیق حسین اف (آذربایجان) 2- برهان آکبوداک (ترکیه)  3-  پژمان پشتام (ایران) و  آدلان آکیف (روسیه).

97 کیلوگرم: 1-  محمدهادی ساروی (ایران) 2- الکس زوکه (مجارستان) 3- آرتور سارگسیان (روسیه) و تریسی هانکوک (آمریکا).

130 کیلوگرم: 1- علی اکبر یوسفی (ایران) 2- زورابی گدخوری (روسیه)  3- یاکوبی کاجایا (گرجسان) و اسکار مارویک (نروژ).

در پایان مسابقات 7 وزن نخست تیم روسیه با 130 امتیاز در جایگاه نخست قرار دارد و تیم های ایران و آذربایجان به ترتیب با 96 و 87 امتیاز در جایگاه های دوم و سوم قرار دارند.

لازم به یادآوری است که رقابت های رده بندی و فینال سه وزن پایانی فردا شب از ساعت 19:30 به وقت ایران آغاز خواهد شد.

کشتی فرنگی جهانی 2021 نروژ, میثم دلخانی ,محمدرضا گرایی,   پایگاه خبری اخبار کشتی ایران

اشتراک گذاری