2 وزن دوم کشتی فرنگی رنکینگ اتحادیه جهانی- 2 مدال نقره و یک برنز به ایرانی ها رسید
1401/11/15-23:11
496
پایگاه خبری اخبار کشتی ایران
عزیزاله اطاعتی
دسته بندی خبر : کشتی فرنگی

2 وزن دوم کشتی فرنگی رنکینگ اتحادیه جهانی- 2 مدال نقره و یک برنز به ایرانی ها رسید

عارف محمدی و رضا عباسی مدال نقره و ایمان محمدی مدال برنز کسب کردند

رقابت های 2 وزن دوم فرنگی رنکینگ اتحادیه جهانی جام اوپن زاگرب امروز شنبه در شهر زاگرب کرواسی برگزار شد که تیم ایران با 4 شرکت کننده به 2 مدال نقره و یک برنز دست یافت .

به گزارش پایگاه خبری اخبار کشتی ایران www.iwn.ir و به نقل از فدراسیون کشتی، در این مسابقات عارف محمدی در وزن 63 کیلوگرم و رضا عباسی در  وزن 67 کیلوگرم به مدال نقره و ایمان محمدی در وزن 63 کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

در مسابقات 2 وزن روز نخست (دیروز) نیز تیم ایران توسط محمدعلی گرایی در وزن 77 کیلوگرم به مدال طلا دست یافت، ناصر علیزاده در وزن 87 کیلوگرم به مدال نقره رسید و امین کاویانی نژاد در وزن 77 کیلوگرم به مدال برنز رسید.

نتایج 4 کشتی گیر ایرانی در 2 وزن دوم این رقابت ها به شرح زیر است:  

در وزن 63 کیلوگرم . عارف محمدی در دور نخست با نتیجه 3 بر 2 آکر اشمید العبیدی از اتریش را مغلوب کرد، در دور بعد  و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 6 بر صفر مقابل ساگار از هند به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

وی در این با نتیجه 7 بر 6 ایوان لیزاتوویچ از کرواسی را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت که در این مرحله با نتیجه 7 بر 2 مقابل طالح ممدوف دارنده مدال برنز جهان از آذربایجان مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

ایمان محمدی دیگر نماینده ایران در این وزن در دور نخست با نتیجه 6 بر 1 ویتالی اریومنکو از مولداوی را از پیش رو برداشت، در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 8 بر 1 (سه اخطاره) پریکا دیمیتریویچ از صربستان را برد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت، وی در این مرحله با نتیجه 4 بر 4 مغلوب طالح ممدوف دارنده مدال برنز جهان از آذربایجان شد و به دیدار رده بندی رفت.

وی در این دیدار با نتیجه 10 بر صفر شرموخامد شریبجانوف از ازبکستان را مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 67 کیلوگرم رضا عباسی در دور اول با نتیجه 9 بر صفر آشو از هند را مغلوب کرد، در دور بعد با نتیجه 8 بر صفر آدام پویلیک از مجارستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت، در این مرحله با نتیجه 10 بر 7 هاوارد یورگنسن از نروژ را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

وی در این دیدار با نتیجه 10 بر صفر مقابل آدوماس گریگالیوناس از لیتوانی به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت که 5 بر 2 نتیجه را به نماینده چین واگذار کرد و به مدال نقره رسید .

دانیال سهرابی دیگر نماینده کشورمان پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 10 بر 2  ماماداسا سیلیا از فرانسه را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت که در این مرحله با نتیجه 6 بر 2 مغلوب لوییز اورتا سانچز قهرمان المپیک از کوبا شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد مقابل حریف چینی، از دور رقابت ها کنار رفت.

رده بندی نفرات برتر اوزان 63 و 67 کیلوگرم این رقابت ها به شرح زیر است :

63 کیلوگرم: 1- طالح ممدوف (آذربایجان) 2- عارف محمدی (ایران) 3- ایمان محمدی (ایران) و ایوان لیزاتوویچ (کرواسی).

67 کیلوگرم: 1- هوسیوتیو (چین) 2- رضا عباسی (ایران)  3- لوییز اورتا سانچز (کوبا) و آشو (هند) ... 12- دانیال سهرابی (ایران).

در ادامه این رقابت ها از ظهر فردا مسابقات شش وزن سوم و پایانی برگزار می شود که 10 کشتی گیر ایران در 5 وزن به مصاف حریفان خواهند رفت .

برنامه رقابت های 6 وزن باقی مانده به شرح زیر است :

یکشنبه ۱۶ بهمن ماه:

ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۷:۰۰ : مسابقات مقدماتی اوزان ۵۵(پویا دادمرز، مهدی جواهری) ۶۰(مهدی محسن نژاد، امیررضا ده بزرگی)۷۲(امیر عبدی ، سجاد ایمن طلب) ۸۲(پژمان پشتام ، علیرضا مهمدی) ۹۷، ۱۳۰(علی اکبر یوسفی ، امیر قاسمی منجزی).

در وزن 55 کیلوگرم که با حضور 7 نفر و به صورت دوره ای و در دو گروه برگزار می شود، پویا دادمرز در گروه A با اختیار بوتیروف از قزاقستان، دالتون دوفیلد از آمریکا و آریتیوم دلانو از مولداوی کشتی می گیرد. محمدمهدی جواهری دیگر نماینده کشورمان نیز در گروه B به مصاف مانجیت از هند و دنیس میهای از رومانی می رود.

در وزن 60 کیلوگرم که 19 نفر حضور دارند، مهدی محسن نژاد پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف کایتو اینابا از ژاپن می رود. امیررضا ده بزرگی دیگر نماینده کشورمان نیز که در آنسوی جدول قرار دارد پس از استراحت در دور اول در دور دوم با راندون میراندا از آمریکا کشتی می گیرد.

در وزن 72 کیلوگرم که با حضور 23 نفر برگزار می شود، امیر عبدی در دور نخست به مصاف والنتین پتیک از مولداوی می رود و در صورت گذر از این حریف در دور دوم با برنده مبارزه میان لوکا مالوبابیک از کرواسی و برایتون هولمز از آمریکا کشتی خواهد گرفت. سجاد ایمن طلب دیگر نماینده کشورمان نیز که در همین جدول قرار دارد پس از استراحت در دور اول در دور دوم با برنده پاتریک اسمیت از آمریکا و کریستوفر کلانی از مجارستان مبارزه می کند.

در وزن 82 کیلوگرم که 10 نفر حضور دارند، پژمان پشتام در دور نخست با تونجای وزیرزاده از آذربایجان کشتی می گیرد و در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد به مصاف ایوو اسویگلر از چک می رود. علیرضا مهمدی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با مارسل هین از دانمارک کشتی می گیرد. در صورت پیروزی، نمایندگان کشورمان در مرحله نیمه نهایی با هم روبرو خواهند شد.

در وزن 130 کیلوگرم که 20 نماینده دارد، امیر قاسمی منجزی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با فریدریکاس از لیتوانی کشتی می گیرد. علی اکبر یوسفی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف برنده کشتی میان سوتنیکوف از ایتالیا و صباح شریعتی از آذربایجان می رود. نمایندگان کشور در صورت پیروزی مقابل حریفان خود در کشتی بعد و در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف هم می روند.

رنکینگ کشتی فرنگی اتحادیه جهانی کشتی در زاگرب, پایگاه خبری اخبار کشتی ایران

 

اشتراک گذاری